erikindre Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 tja... den tåler gjerne å bli klemt litt, men du bør ikke legge den gjennom en dør, for så å åpne og lukke døren mange ganger. Da holder den ikke lenge. I følge en kamerat som jobber i BKK finnes det visst forskrifter på hvor spiss vinkel o.s.v de skal legges i, men tror ikke det er så nøye.... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvis den virker.... Hvis ikke, den tålte det ikke.... Lenke til kommentar
@b Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Minste bøyeradius kan være 4 x utvendig kabeldiameter. Lenke til kommentar
datageni Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 jeg har en kabel som går inn i et skap og en ut av vinduet ned til garasjen den blir klemmt veldig mye. men etter du har utvidet den på en plass så bruk alltid den plassen å slå klem den på. vist ikke kan det bli forstrekkelser. lurte at du bruker en tp-kabel som er vanskelig å bøye å om du bøyer holder den seg den veien du har bøyd. ikke bruk vanelige inne kabler(slike du får med når du kjøper en ting som benytter tp.kabler). å husk. den må ikke være over 99,6 meter. -glenn Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 du merker vel når den er klemt formye Lenke til kommentar
@b Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 TP-kabelen min går gjennom en dør, men jeg la en trebit i dørkarmen for å hindre andre i å lukke døren helt. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 .. bare lurte Tåler lett sado S¤X med dama min Tåler å blir gnad på av en hamster i 3min. Tåler Å blir klemt av en dør i 2år Tåler Vann Tåler olje Tåler Melk Tåler 2mol HCL Tåler konstant tråkking Tåler litt dra.ing Tåler kulde til -12 grader Tåler temperature til 90grader Tåler spytt Tåler virus ........... alt av min efaring hittil Lenke til kommentar
dash Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 tja... den tåler gjerne å bli klemt litt, men du bør ikke legge den gjennom en dør, for så å åpne og lukke døren mange ganger. Da holder den ikke lenge. Jeg gjorde det i over 1/2 år, kabelen fungerte fortsatt da jeg byttet den ut med wlan. Gikk sikkert inn/ut av den døren 30-50 ganger i døgnet. Men den så ut som den var blitt tygd på av en hund. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Nettverks kabler har ganske tynne og følsomme kabler inni seg. Så den tåler ikke så forferdelig mye, ikke til å bli presset gjennom en dør åpning. Men klarer de fleste bøyer Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 presser den gjennom en dør her og det funker bra, men det er først på lange strekka t jeg tror man vil merke at kabelen er lett skadd. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Det varierer veldig. Enkelte ganger kan du kjøre over dei med gravemaskin, og andre ganger går det til "varmt sted der nede" bare den får ein liten knekk. Ofesielt: (dette gjelder inst kabel, ikkje pachekabel) mak 5 kg trekkraft under instalasjon, (10kg ved å bruke knuteteknikken) Ingen strekk ferdig instalert. min 8x bøyeradius under inst. min 4x ferdig instalert Uofesielt: dra til den ryker, (men ikkje rundt hjørner, kanter o.l. da vert para "gredd ut") Bør ikkje henge i strekk Ungå engelskmenn/grisehaler. (ein løkke som vert "drat ut" max 3-5 90 graders knekker (aldrig meir en 90 grader) helst ikkje meir en 10-15 krappe svinger Bør ikkje klemmest trakkest på. Edit: pachekabel tåler stort sett lit meir en inst. kabel, bortsett frå strekk, det tåler den mindre av. Endret 14. januar 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
ojb Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Er ikke helt sikker, men jeg vil tro at hastigheten vil bli redusert pga. flere feil. Lenke til kommentar
@b Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ved installasjon skal ikke kabelen trekkes rundt skarpe hjørner eller over skarpe kanter. Dette kan medføre mekaniske skader på kabelen som igjen forringer kablens transmisjonsmessige egenskaper. Etter kabelen er ferdig installert er det viktig ikke å ha for liten bøyeradius. For liten bøyeradius kan medføre store geometriske endringer i kabelkonstruksjonen. Dette kan igjen påvirke de elektriske egenskapene. Kabelen skal ikke utsettes for oljesøl, kjemikalier, gnagere, gnagende insekter, overspenning, overstrøm eller tilsvarende kjemiske, mekaniske eller elektriske belastninger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Den toler alt til den blir ødelagt. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Mener du en kabel eid av et nettverk eller en nettverkskabel? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Mener du en kabel eid av et nettverk eller en nettverkskabel? Korleis kan eit nettverk eige ein kabel? Lenke til kommentar
@b Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg mener en nettverkskabel, cat5, som brukes til installasjon i tele- og datanett, men det er jo omtrent den samme kabelen. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Mener du en kabel eid av et nettverk eller en nettverkskabel? Korleis kan eit nettverk eige ein kabel? Vet ikke jeg, jeg bare leste det som stod som tittel på tråden: Hvor mye tåler en nettverks kabel ? Hvor mye tåler Pers kabel? Nok om det:-D Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Må nesten bare si det at jeg blir helt fasinert av hvor mange dumme plaseringer det går ann å legge en nettverks kabel. Hehe, det må vel finnes bedre løsninger enn å bruke kablen som "hundebånd", eller "dørholder" osv.. Stå på folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå