LL Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Jeg fikk akkurat mitt nye HK og holder på å montere det nå. Tenkte å ta av NB-kjøleribben og legge litt Artic Silver under, men hva skjer? Jo, etter at jeg har løsnet de to små plastikk pluggene som holder den fast vil den ikke av. Virker som den er limt fast... Noen som vet dette fra tidligere modeller av samme kort? Er NB-ribben limt fast? Regner med at det ikke er vits å ta den av da, når den sitter såpass godt som den sitter. Erfaringer? Endret 2. januar 2004 av LL Lenke til kommentar
Bach Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Er som regel klina på med noe hvitt goop. Prøv å "skru" den av. Ribba fungerer forsåvidt bra som den sitter. Men om maskina skal overklokkes får du som på prosessorer lavere maxtemper med skikkelig goop. Edit: Om du har tenkt til å bruke en annen kjøler etterhvert bør chip'en planslipes. Ihvertfall NB på mitt NF7 var helt banan. Leste om en som slipa med vann. Vurderer fallhøyden ved den metoden som vel høy. Sjøl brukte jeg slipepapiret tørt. Høvla ned med 160 og jamna ut med 600. Trenger ikke finere papir rent funksjonelt sett. Brukte ribba jeg skulle sette på (socket7-kjøler) som "pussekloss". Endret 2. januar 2004 av Bach Lenke til kommentar
LL Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Sikker på at det bare er GOOP'en som holder den igjen? Noen som kan bekrefte eller avkrefte om den modellen er limt? Synes den satt farlig godt fast nemlig. Takk for tipset. Tenkte på en NB-vannblokk ved en senere anledning. Skal huske det til da. Endret 2. januar 2004 av LL Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Den er festet med termalpad (omtrent som dobbelsidig teip i festestyrke) Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det er bare å ta godt i,så kommer den.Men pass på at du ikke kutter deg,den ser ikke skarp ut ,men det skal jeg love deg tommelem min fikk erfare,var så blodet silte.Akkurat når den løsna,slei tommelen over kanten på den.Goopen er en slags blanding av lim og kjølepasta.termal adhensive eller hva det heter. Lenke til kommentar
LL Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Takker. Fikk den av med litt rå muskelkraft. Den satt ganske godt... Lenke til kommentar
Sondre_ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Du skulle bare ha pakket HK'et inn i plastpose og teipa igjen, så kasta det i fryseren! Løsner med en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå