hans A Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Blir å kjøpe nye høyttalere etter nyttår. Og valget står mellom 2 fra hifiklubben. Det er Dali 6006 og B&W DM309. Bassen på Dali'en er nok noe bedre, men jeg er usikker på mellomtonen. B&W har jo elementer med membran av flettet kevlar og glassfiber. Er usikker på hva elementene på dali'en er laget av. Er det noen som har hørt hvordan disse to modellen er på mellomtone/diskant? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jegn har ikke hørt noen av dem, men jeg kan nevne at DM309 har fått gode kritikker (Blandt annet "Best Buy" i What HiFi?'s års kavalkade) Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 hva med å stikke ned på din lokale hifi-klubb og HØRE og LYTTE etter hva som er best Lenke til kommentar
j0sh Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Dra til Hifi klubben og hør på de selv. God lyd er en subjektiv sak, gå for de du liker best. Damnit! For treig... Jaja, bra det er flere som er enig Endret 30. desember 2003 av j0sh Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Jeg synes B&W DM309 låter best, spesielt diskanten. Du bør høre på dem selv også, som folk nevner. Jeg synes i tillegg B&W DM309 er mye penere å se på, vet ikke om samboerfaktor har noe å si for din del. Har et par Klipsch RF-35 i stua, som i tillegg står langt ute på gulvet. Dama hater dem som pesten Endret 30. desember 2003 av Peterman Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ærlig talt, finnes det noen annen måte å vurdere høyttalere på enn ved å høre på dem? Selve materialvalget sier ikke så mye om hvordan et høyttalerelement høres ut. Delefilter og avstemming av kassen har større betydning, og det er så godt som umulig å lese kvaliteten på disse ut ifra spesifikasjoner. Videre er ingen høyttalere perfekte, og folk reagerer forskjellig på ulike feil. Noen ofrer gladelig flat frekvensgang for litt ekstra dynamikk, noen mener bassen godt kan forvrenge litt så den høres dypere ut, og noen hører til og med på all musikk med loudness slått på. Sagt på en annen måte: det kan godt være at du liker feil, siden de ofte maskerer andre mangler. Og alle høyttalere har feil og mangler, selv de aller dyreste. Moralen er at høyttalere er mye smak og behag, og at du neppe finner ekstreme forskjeller i rein kvalitet, så du er nødt til å høre etter selv for å bedømme hva som er best for akkurat deg. Lenke til kommentar
thelootmaster Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Helt enig, hør på dem først før du bestemmer deg. Det er heller ikke dumt å høre på andre merker for å finne hva du synest er best for deg... Har selv kjøpt meg høytalere for en måneds tid siden. Valget stod egentlig mellom Dali 6006 og B&W 603, men falt fort over på JBL Northrigde E100... Det er tross alt din smak og behag som skal underholdes.... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Det er greit å stikke innom hifiklubben når man bor i "byen". Men det blir litt verre når man må betale 1800,- tur/retur. Lenke til kommentar
ZyraX Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Kjøp Cerwin Vega V-12F. Det er flott lyd i de:Ja jeg vet at ikke alle liker lyden i CW.Men lyden i V-serien er faktisk veldig fin,jeg synes man får mye for pengene for de. Har de selv Men det er veldig forskjellig hva folk liker.... Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Må bare si at jeg har lyttet litt på de Dali 6006 hos en venn og ble meget imponert. Sitter her med ønske om nye høytalere selv og teller på kronene, men tror nok jeg må nøye meg med Dali 3003. De B&W høytalerne har jeg ikke hørt på men regner med at de ikke akkurat er dårlige.. Tror ikke du gjør noen bom kjøp uansett. Jeg hadde kanskje personlig gått for Dali høytalerne pga at jeg har lyttet til de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå