Gå til innhold

Hva er en incel og hvorfor finnes de?


Anbefalte innlegg

Jeg synes vi burde ha større fokus på kvinner som ingen menn vil ha sex med, disse ender jo gjerne opp som SJWs.

Det tror jeg ikke stemmer. Kvinner som ingen menn vil ha sex med er ekstremt sjeldent og sånn sett ingen gruppe av størrelse. Det kvinnelige motstykket til incels er nok kvinner som kun får sex og aldri noe forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er moro at folk prøver å leke moralpoliti. Fakta er at de er ufyselige som mennesker, det er hvorfor de sliter med å få seg dame. Hvorfor de er blitt sånn er en annen diskusjon, men man sitter fremdeles med problemet med at det finnes menn som deler disse syke ideologiene, det at det er synd på dem betyr ikke at de ikke er ekle drittsekker i tillegg. Kan være begge deler, utrolig nok! Kan mislike dem sterkt som en gruppe og ville at de skal få mer hjelp samtidig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns det er moro at folk prøver å leke moralpoliti. Fakta er at de er ufyselige som mennesker, det er hvorfor de sliter med å få seg dame.

Bak den ene ufyselige personen som ikke får seg dame og skriver ufyselige ting på internett, så er det 100 menn som sliter å få dame av helt andre grunner.

 

Du har nevnt at du har vært aktiv på incel-forumer, men de er bare en liten minoritet av menn som ikke får dame. Å la dem representere alle dameløse menn er som å la Ottar representere alle feminister. Du må finne en mer nøytral plattform for å forstå hvem de egentlig er.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bak den ene ufyselige personen som ikke får seg dame og skriver ufyselige ting på internett, så er det 100 menn som sliter å få dama av helt andre grunner.

 

Du har nevnt at du har vært aktiv på incel-forumer, men de er bare en liten minoritet av menn som ikke får dame. Du må finne en mer nøytral plattform for å forstå hvem de egentlig er.

Nå snakker vi faktisk om incels, ikke menn generelt som ikke får seg dame. Les førsteposten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå snakker vi faktisk om incels, ikke menn generelt som ikke får seg dame. Les førsteposten.

Men hva er incels? I førsteposten står det "menn ingen vil ha sex med" og en del brukere har snakket om det samme, og en bruker anklaget en annen bruker for å være incel.

 

Det virker som om du har en mer begrenset definisjon av incel enn mange andre her i tråden, men da må du si ifra hvem du egentlig snakker om sånn at dine argumenter ikke blir brukt til å angripe alle som ikke får seg dame.

Lenke til kommentar

Men hva er incels? I førsteposten står det "menn ingen vil ha sex med" og en del brukere har snakket om det samme, og en bruker anklaget en annen bruker for å være incel.

 

Det virker som om du har en mer begrenset definisjon av incel enn mange andre her i tråden, men da må du si ifra hvem du egentlig snakker om sånn at dine argumenter ikke blir brukt til å angripe alle som ikke får seg dame.

Har allerede diskutert det tidligere i tråden. Les tråden før du kommenterer videre takk. 

 

Edit: Jeg er ferdig med kverulanter som prøver å dra det over til noe annet. Vi snakker incels, ikke menn som sliter med å få seg dame. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har allerede diskutert det tidligere i tråden. Les tråden før du kommenterer videre takk.

 

Edit: Jeg er ferdig med kverulanter som prøver å dra det over til noe annet. Vi snakker incels, ikke menn som sliter med å få seg dame.

Din manglende interesse for å klargjøre hva du egentlig mener med incels, viser bare at du har ingen problemer om dine innlegg blir misforstått til å omhandle de fleste menn som ingen damer vil ha. Om du faktisk brydde deg så ville du startet med "dette gjelder bare de som..."

 

Og hvis jeg går igjennom førstesiden så prater du først om r/incels. Å henge på Reddit er vel ikke ditt krav for å være incel? Du sier også "Har pratet med incel folk som er greie altså som klarer å holde en samtale uten å utstråle kvinnehat hele tiden", så er tydeligvis mulig å være incel uten å være kvinnehater.

 

Så hva er du egentlig mener med incel, fordi jeg finner ikke det på førstesiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nok en grenselinje mellom menn som ikke får seg dame og incels. Incel står jo bare for ufrivillig sølibat. 

 

Man kan kanskje omtale dem som mer klagende og utagerende vedrørende at de har problemer med å treffe kvinner eller den rette kvinnen for dem. 

 

Så selv om andre menn som ikke klarer å treffe en dame ikke går på forum og klager over det, eller i visse instanser tyr til vold, så betyr det ikke at de andre mennene ikke deler deres syn på noen områder.

 

Litt vanskelig å definere. Buffy tenker nok bare på de som er utagerende, mens andre kanskje har en litt videre defininsjon (som jeg har). 

Lenke til kommentar

Det er nok en grenselinje mellom menn som ikke får seg dame og incels. Incel står jo bare for ufrivillig sølibat.

 

Man kan kanskje omtale dem som mer klagende og utagerende vedrørende at de har problemer med å treffe kvinner eller den rette kvinnen for dem.

 

Ja, det er nok riktig. Vi har f.eks. mgtow bevegelsen og de er ikke incels fordi de frivillig velger å ikke ha dame.

 

Jeg vil definere incel som en person som ønsker å få dame, men har gitt opp fordi ingen damer vil være sammen med dem.

Lenke til kommentar

Din manglende interesse for å klargjøre hva du egentlig mener med incels, viser bare at du har ingen problemer om dine innlegg blir misforstått til å omhandle de fleste menn som ingen damer vil ha. Om du faktisk brydde deg så ville du startet med "dette gjelder bare de som..."

 

Og hvis jeg går igjennom førstesiden så prater du først om r/incels. Å henge på Reddit er vel ikke ditt krav for å være incel? Du sier også "Har pratet med incel folk som er greie altså som klarer å holde en samtale uten å utstråle kvinnehat hele tiden", så er tydeligvis mulig å være incel uten å være kvinnehater.

 

Så hva er du egentlig mener med incel, fordi jeg finner ikke det på førstesiden.

Det er ikke mitt problem at du ikke vil lese resten av tråden. 

 

Jeg har ingen krav på å være incel? Slutt å kverulere. Har aldri uttalt meg på en måte som omhandler ALLE incels, jeg gjorde det til og med klart at jeg hadde vasset gjennom de mørkeste hjørnene av reddit hvor de fikk holde på som de vil en god stund. Det er jo klinkende klart at jeg snakker om de jeg har vært i kontakt med online, ikke ALLE incels over hele verden. 

 

Sannheten er at de fleste incels er egentlig volcels (dette er det incels kaller de som velger å være incels). De står regelrett i sin egen vei og nekter å flytte seg. Er som å legge en felle og så sutre når du går i den. Mange av disse mennene hadde ikke noe sted å vende seg til og fant inceldom og identifiserte seg med det kjapt, for det er det vi mennesker gjør, vi ønsker å føle en tilhørlighet, selv om det er hos en gruppe med forferdelige idealer og ønsker så ønsker vi bare å høre til. Dette har jeg også vært veldig klar om allerede, LES TRÅDEN. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke mitt problem at du ikke vil lese resten av tråden.

 

Jeg har ingen krav på å være incel? Slutt å kverulere. Har aldri uttalt meg på en måte som omhandler ALLE incels, jeg gjorde det til og med klart at jeg hadde vasset gjennom de mørkeste hjørnene av reddit hvor de fikk holde på som de vil en god stund. Det er jo klinkende klart at jeg snakker om de jeg har vært i kontakt med online, ikke ALLE incels over hele verden.

 

Sannheten er at de fleste incels er egentlig volcels (dette er det incels kaller de som velger å være incels). De står regelrett i sin egen vei og nekter å flytte seg. Er som å legge en felle og så sutre når du går i den. Mange av disse mennene hadde ikke noe sted å vende seg til og fant inceldom og identifiserte seg med det kjapt, for det er det vi mennesker gjør, vi ønsker å føle en tilhørlighet, selv om det er hos en gruppe med forferdelige idealer og ønsker så ønsker vi bare å høre til. Dette har jeg også vært veldig klar om allerede, LES TRÅDEN.

Jeg har lest tråden mye bedre enn de fleste andre brukere. Du kan ikke forvente at alle som kommer inn i denne tråden leser hvert innlegg.

 

Og du har absolutt uttalt deg på en måte som omhandler alle eller de fleste incels f.eks

 

"Grunnene til hvorfor de ikke får seg noe er pga de syke holdningene de holder mot kvinner. " Her svarer du Invander Zim som faktisk gir en klar definisjon av incels.

 

Er du enig i hans definisjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er de egentlig det? Jeg tviler ikke på at noen er det, men er dette virkelig representativt for flertallet? Jeg har mer inntrykk av at de fleste er mer eller mindre stakkarslige mennesker som rett og slett bare blir valgt bort, ikke nødvendigvis onde og fæle folk. 

Hvordan skal jeg kjenne til alle incels i hele verden? Hvor har jeg påstått det?? 

 

Jeg snakker om drittsekkene som håper på at de kan få ett jentebarn så de kan få sin egne lille sexdukke de kan forme som de vil, så de slipper å måtte håndtere kvinner som er blitt påvirket av samfunnet. Sånne innlegg var ganske vanlige og en av grunnene til hvorfor subben ble tatt ned, kommentarene var aldri noe bedre. Alle som prøvde å si noe imot ble hevet ut så fort de fant en bitteliten teknisk ting du sa feil, det var helt klart ett giftig ekkokammer, og jeg tror ikke på ett sekund at siden subben ble bannet så bare løste det seg og de som var med der ikke var incels og ikke hadde blitt påvirket. Mest sannsynlig fant de ett annet sted de kan snakke uavbrutt om deres hat mot kvinner og hvordan alt som er galt i verden er kvinners feil.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lest tråden mye bedre enn de fleste andre brukere. Du kan ikke forvente at alle som kommer inn i denne tråden leser hvert innlegg.

 

Og du har absolutt uttalt deg på en måte som omhandler alle eller de fleste incels f.eks

 

"Grunnene til hvorfor de ikke får seg noe er pga de syke holdningene de holder mot kvinner. " Her svarer du Invander Zim som faktisk gir en klar definisjon av incels.

 

Er du enig i hans definisjon?

Slutt å fiske, hva er det du egentlig vil komme frem til? Du ser veldig tydelig hva jeg mener hvis du faktisk leser det jeg skriver.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å fiske, hva er det du egentlig vil komme frem til? Du ser veldig tydelig hva jeg mener hvis du faktisk leser det jeg skriver.

Det jeg vil frem til er at du bør være mye mer tydelig på hvem du snakker om. Ikke bare en gang per tråd, men i hvert innlegg.

 

F.eks. istedenfor å si "incels er kvinnehatere" så sier du "incelene jeg har møtt på internett er kvinnehatere". På den måten forstår vi at du ikke snakker om de fleste incels.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du snakker som du er en fasit.

Noen ganger så vet jeg mye om visse typer saker.

Hvorfor er en dildo nok for kvinner, mens menn må ha nærhet? Og kan ikke nøye seg men en fleshlight eller hva enn man bruker. Høres jo helt omvendt ut i fra slik jeg opplever menn og kvinner.

Det var en forskningsrapport som kom ut for noen år siden hvor viste att menn fokuserte mer på øynene til en kvinne for å se om hun var opphisset, og det var vår kikk for å si det slikt. 

 

Og nei at alle kvinner er 10/10 er noe du dro ut. hun kunne da like godt være 7/10. Poenget var at hun kunne funnet seg noen mer lik henne om hun hadde hatt muligheten for og lete litt. Og ikke måtte haste inn i et ekteskap så fort man er blitt voksen. Så man må gifte seg med det som er tilgjengelig ved det tidspunktet.

I gamle dager var familiepolitikk viktig, det betyr også att mannen så vell som kvinnen ikke hadde denne luksusen til å velge partner. For den fattige befolkingen så var selfølgelig ikke familiepolitikk en greie men heller det var beleilig for begge parter å samarbeide.

Også om kvinner ikke trenger prostituerte, forklar mine 2 kvinnelige kollega som er nede i Afrika 4 ganger i året. De er meget overvektige og i middelalderen og får seg ikke noe her hjemme.

Jeg er klar over dette, og den kontroversen dette skapte da det ble kjent for noen år siden da menn ble fordømt for sin sexturisme kontra hva kvinnene gjorde som en ikke-greie. Ikke motbeviser dette hva jeg har sagt heller.

Du sier menn har ikke noe sterkt instinkt til og formere seg.. Men hvorfor i allverden er så mange menn som ikke vil bruke kondom, og gjør alt mellom himmel og jord for og slippe det. Og "tømme" seg inni dama er det "beste"

 

Du kan godt si det ikke er noe instinkt der, men jeg tror deg ikke.

Jeg har ikke sagt att det ikke er noe instinkt der, det jeg sa at menn KAN sjalte ut sitt instinkt for å få barn.

 

 

Om bare løsning var så enkel...

 

Grunnene til hvorfor de ikke får seg noe er pga de syke holdningene de holder mot kvinner. Så rart ikke sant? At kvinner avtennes av menn som helt åpent ser på dem som mindre verdt, ikke mer enn hull som burde forberedes for dem.

Om bare svaret er bare så enkelt, det er noen kvinner som tennes av å bli sett på som ett kjøttstykke, det er deres fetisj.

Du presterer å si at det er mye mer uvanlig med kvinnelige incels enn mannlige for så å følge opp med dette..? Virkelig?

Det var humor og ett ekspriment med deg egentlig, og det hadde selvfølgelig en seriøs side. Når du sa du besøkte r/incels og stilte ubehagelige spørsmål så fikk det meg til å tenke på denne typen humor. Den kan være vansklig å oppdage for noen.

Det seriøse aspektet var det ramaskriket som hadde skjedd hvis noe slikt hadde blitt seriøst foreslått for feminister og kvinner, jeg hadde totalt falt sammen av latter. Og ja det finnes færre kvinnelige incels siden de sitter på makten, bokstavelig talt. Det er den biologiske makten som feminister beleilig overser.

 

Nei, det er ikke jeg som antar ting.

Vel, du antok ting når det gjaldt den posten du siterte fra meg.

 

Forøvrig, når jeg gikk bakover i postene for å være helt klar over at jeg ikke feilsiterte deg, så kom jeg over dette:

De repeterer punktene til MRA til de blir fucka i hodet av det. Det er det som er farlig når menn nekter på at kvinner har det vanskelig i dagens samfunn

Jeg har fulgt MRAs ganske mye de siste årene, og de sier som regel att kvinner har det lett i forhold til menn, de benekter ikke att kvinner har problemer de må stri med, men de totalt benekter att feminismen er der for å hjelpe med disse sakene.
Lenke til kommentar

Incel står jo bare for ufrivillig sølibat.

.

FEIL. Det ligger mye mer i uttrykket enn de to ordene det er satt sammen av. Seriøst, Google «incel». Det er forskjell på å være ufrivillig i sølibat og å være en incel. Sistnevnte har med seg et sett med ufine holdninger også, og det er nettopp det som gjør dem til incels.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Den såkalte incel-problematikken. Verste scenario er da: Anders Behring Breivik og Adam Lanza.

 

Fellesnevneren for de to terroristene er ikke at de ikke fikk seg dame, men at de begge var diagnostisert med Aspergers syndrom.

 

Jan Helge Andersen har dame. Når man bokstavelig talt er mindre populær enn noen som dreper og voldtar små barn så gjør det litt med humøret.

 

Viser bare at hvem som helst egentlig kan få seg dame. Menn som lever i ufrivillig sølibat, bør kanskje senke kravene noen hakk, så blir det temmelig sikkert noe på dem.

 

Jeg tror ikke de fleste kvinner skjønner at det ikke er lett for en mann som verken har status eller utseende å få seg dame. De ser det fra sitt eget perspektiv, det er ikke vanskelig for en dame å få seg sex med mindre hun veier 150kg. Sannheten er vel at det er mange menn som aldri får noe som helst oppmerksomhet fra damer, hvis de får engang, så er det muligens bare negativ oppmerksomhet. Kanskje ikke så rart da at de blir bitre?

 

Da skal du lese litt på Kvinneguiden, for der er det mange bitre kvinner som ikke får noen oppmerksomhet fra menn. Det er ganske enkelt ikke mer sant at alle kvinner kan få seg noe, enn at det samme også gjelder menn. Det er bare det at 80 prosent kun ser de 20 prosent mest attraktive. Samtidig har vi vel fått et underskudd på kvinner i Norge på grunn av innvandring av unge, enslige menn, som gjerne går etter litt mindre attraktive norske kvinner, dermed fremstår dette mer som et mannsproblem enn det er i en normal polulasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg kjenne til alle incels i hele verden? Hvor har jeg påstått det?? 

 

Jeg snakker om drittsekkene som håper på at de kan få ett jentebarn så de kan få sin egne lille sexdukke de kan forme som de vil, så de slipper å måtte håndtere kvinner som er blitt påvirket av samfunnet. Sånne innlegg var ganske vanlige og en av grunnene til hvorfor subben ble tatt ned, kommentarene var aldri noe bedre. Alle som prøvde å si noe imot ble hevet ut så fort de fant en bitteliten teknisk ting du sa feil, det var helt klart ett giftig ekkokammer, og jeg tror ikke på ett sekund at siden subben ble bannet så bare løste det seg og de som var med der ikke var incels og ikke hadde blitt påvirket. Mest sannsynlig fant de ett annet sted de kan snakke uavbrutt om deres hat mot kvinner og hvordan alt som er galt i verden er kvinners feil.  

 

Jeg tror ikke noe av det jeg skriver kan leses som at du kjenner alle incels i hele verden. Jeg tar det ellers for gitt at om en sier at incels er enslige fordi de er ufyselige mennesker snakker en om et flertall av disse. Om en mener disse kun er en minoritet virker det som en særlig lite hensiktsmessig måte å ordlegge seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

FEIL. Det ligger mye mer i uttrykket enn de to ordene det er satt sammen av. Seriøst, Google «incel». Det er forskjell på å være ufrivillig i sølibat og å være en incel. Sistnevnte har med seg et sett med ufine holdninger også, og det er nettopp det som gjør dem til incels.

1. Jeg trenger ikke hjemmelekser i en diskusjon, og 2. tråden heter "Hva gjør vi med menn ingen kvinner vil ha sex med" som noen bruker definisjonen incel på, tydligvis så gjelder dette ikke alle, men i denne tråden betyr incel "Hva gjør vi med menn ingen kvinner vil ha sex med", og viss det skulle mot formoding bety noe annet i en annen setting så er det opp til dem å beskrive hva de mener med ordet incel.

 

Nå er jo jeg så hyggelig og googlet ordet incel, og det første resultatet kommer fra wikipedia

https://no.wikipedia.org/wiki/Incel

Incel (akronym, av engelsk: involuntary celibate, ufrivillig sølibatær) betegner et medlem av en gruppe eller bevegelse som i hovedsak omfatter unge menn som mener de er blitt avvist fra seksuell reproduksjon. Incels er på sin side en subkultur i den bredere manosfæren. Det som skiller incels fra andre ufrivillig barnløse menn, er hatet som de uttrykker mot kvinner i alminnelighet, men også mot menn som de oppfatter som vellykkede.[1] Hatet strekker seg blant annet fra sjikane av seksuell karakter til fantasert eller fysisk vold mot kvinner. Incels er et nytt og forholdsvis ugransket fenomen i Norge. Det kan antakelig tidfestes til 2000-årene, men ble for alvor kjent i 2018, da det seneste av en rekke terrorangrep på kvinner fant sted i Toronto, Canada. Det har alltid funnes ufrivillig barnløse menn, men først etter internetts ankomst har noen av dem funnet sammen og dannet egne sosiale miljøer og egen kultur: det er nettopp dette digitale aspektet som kjennetegner incels.

Det høres skummelt ut. (ps, menn som de oppfatter som vellykkede kalles chads)

 

– Nesten hver fjerde mann er ufrivillig barnløs som følge av sosial seleksjon, og flere får ikke tilgang på sex, skrev cand.psychol. Kristin Spitznogle i 2018.[13] – En stor og voksende andel menn bortselekteres fra det seksuelle markedet. Frustrasjon og raseri bygger seg opp, og i manosfæren på nettet er det i ferd med å koke over, føyet hun til. Manosfære er en sekkebetegnelse på ulike bevegelser som har brodd mot kvinner.

Manosfæren består av: Mens Rights Activists, MGTOWs, Pick-Up Artists, og Incels (tydligvis).

Mens Rights Activists har ikke en brodd mot kvinner i hovedsak, men en brodd mot feminister. Det finnes de som til stadighet viser til att kvinner kan også begå lovbrud og de viser samtidig til fordelsbehandlingen de får i rettsvesenet.

MGTOW (Men Going Their Own Way). Her har man en broket forsamling av individualister, fra ideologer til det mer rasjonelle, felles for de alle er: Unngå giftemål for allt i verden.

PUAs (Pick-up Artists). Disse måler sin egen sukssess i hvor mange kvinner de nedlegger, jeg tror ikke de hater kvinner.

Incel: Tydligvis definisjonen over.

Så jeg må protestere på sitatet fra Wikipedia.

Utenlands er incels kjent for å ha begått flere voldshandlinger, herunder terror.

Ja, dette stemmer, Eliot Rodger er den mest kjente, og han drepte 6 personer og skadet 14. Merklig nok, for å hate kvinner så høyt, så drepte han mange menn.

Feminister har også prøvd å definere ham som MRA, til tross for att det ikke finnes bevis for dette.

 

Bort fra Wikipedia

Og ja det finnes kvinnelige incels

Clare, Fiona and Rachel all believe that incels aren’t a misogynist movement; they’re just a movement with an awful lot of misogynists in it. Therein lies the nub: as the dark, underground community of incels is pushed ever more into the spotlight and asked to atone for the sins of its actively violent members, broad-stroke characterisation may well push more centrist members to extreme ends of the movement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...