elementsav Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Pc'en bruker flere minutter på å boote opp, noe den ikke gjorde før.Når jeg kommer inn i windows på skrivebordet, så begynner skjermene å blinke i noen sekunder før alt blir normalt igjen.Skal sies at jeg endret litt på ram instillingene før dette begynte å skje. Men har satt tilbake til standard instilling og oppdatert til nyeste bios uten forskjell. Kjører 2xssd i raid0. i7-6700K Asus Z170-E Corsair Vengeance LED DDR4 3200Mhz 32GB (4x8GB) Video av de blinkende skjermene.https://photos.app.goo.gl/9tf8ehQ9D8wwLDFe8 EDIT: Frysinga og blinkinga ved oppstart, forsvant når jeg tok ut skjermkortet og brukte hdmi fra hovedkort. Så da må jeg vel ha nytt skjermkort? Da er det bare oppstartstiden som er problemet. Før tok det 5-10 sekunder fra oppstart til jeg var inne i windows. Nå tar det rundt 3min. Endret 2. november 2018 av elementsav Fletter 2 innlegg 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Rammen som tuller? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Syns jeg ser display checkerbord pattern atrifacts. Litt gammel youtube video men like aktuell i dag som lister opp mulige årsaker. 1 Lenke til kommentar
elementsav Skrevet 2. november 2018 Forfatter Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Frysinga og blinkinga ved oppstart, forsvant når jeg tok ut skjermkortet og brukte hdmi fra hovedkort. Så da må jeg vel ha nytt skjermkort? Da er det bare oppstartstiden som er problemet. Før tok det 5-10 sekunder fra oppstart til jeg var inne i windows. Nå tar det rundt 3min. Endret 2. november 2018 av elementsav Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Kan vær minne og/eller skjermkortet :S Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Har du mulighet til å installere Windows på nytt på en separat disk eller SSD? Ta ut raid arrayet ditt, sett Sata kontroller til ahci og reinstaller Windows med bare 1 disk installert. Da kan du finne ut om problemet ditt er hardware eller software. 1 Lenke til kommentar
elementsav Skrevet 10. november 2018 Forfatter Del Skrevet 10. november 2018 Ikke vet jeg. Men alt ble i orden etter formatering.Kan det være noe driver problemer som tulla til skjermkortet?I forholdt til oppstartstiden, så lurer jeg på om det kan ha vært feil rekkefølge på hva som skal boote opp først som gjorde dette. Men er i orden nå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå