Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Hei! Jeg viderutdannet meg til ingeniør i voksen alder med bakgrunn som håndverker med fagbrev i en årrekke. Dette fordi jeg følte det var på tide med en forandring. Høyere lønn var også en motivasjon. Når jeg begynte å studere igjen oppdaget jeg at jeg virkelig likte å studere og jeg gjorde det ganske bra faglig. Delvis fordi jeg brukte mye tid på studier. Med andre ord hadde jeg få problemer med en stillesittende hverdag og likte godt intellektuelle utfordringer. Samtidig var studietiden rimelig variert. Ulike fag, ulike problemstillinger, nye ansikter og jeg beveget meg mellom ulike steder på skolen, biblioteker, kafeer og så videre. Ferdig utdannet fikk jeg jobb hos et rådgivende ingeniørselskap og i starten følte jeg meg heldig. Fine lokaler, hyggelige kolleger og tilsynelatende spennende og utfordrende arbeidsoppgaver. Alt var nytt. To år senere er jeg nær å dø av kjedsomhet. Det er per i dag nesten deprimerende. Jeg sitter på nøyaktig samme plass hver eneste dag i et åpent kontorlandskap. Ser de samme ansiktene hver eneste dag. Og jeg gjør mer eller mindre de samme arbeidsoppgavene hver dag. Det som en gang var nytt er nå en kjedelig rutine. For meg er det helt ufattelig at enkelte på arbeidsplassen har vært der i 5-15 + år og ser ut til å bli værende. Det er vel mulig at jeg kan få mer variasjon i arbeidsoppgavene, men jeg vet ikke om det alene er nok. I ettertid innser jeg hvor utrolig variert arbeidsdag jeg hadde som håndverker selv om jeg ble lei av det også til slutt. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hva gjorde du eventuelt? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Alle er ikke like, nå vet du at dette ikke passer deg men det passer noen. Se deg videre til andre utfordringer, du "sitter godt i det" nå med fagbrev + erfaring, ingeniørgrad + erfaring. Søk rundt, se hva som er der ute. Hos oss har vi de som sitter på samme kontoret hver dag og tegner/programmerer osv, vi har andre som skrur innimellom, noen skrur masse og noen reiser så ofte de kan. Finn deg en lignende plass og finn ut hva som passer deg best 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Alle er ikke like, nå vet du at dette ikke passer deg men det passer noen. Se deg videre til andre utfordringer, du "sitter godt i det" nå med fagbrev + erfaring, ingeniørgrad + erfaring. Søk rundt, se hva som er der ute. Hos oss har vi de som sitter på samme kontoret hver dag og tegner/programmerer osv, vi har andre som skrur innimellom, noen skrur masse og noen reiser så ofte de kan. Finn deg en lignende plass og finn ut hva som passer deg best Sant det. Håper du har rett i at jeg sitter godt i det. Har ikke følt at fagbrevet har gitt den uttellingen jeg håpet på det skulle gjøre, men det skulle jo være en god kombinasjon. Det ideelle hadde kanskje vært en kombinasjon av kontor og arbeid i felten. Kunne også tenke meg å ha mer med mennesker å gjøre. Sant å si er jeg vel lei av hele bransjen (byggebransjen), så kunne gjerne tenke meg noe helt nytt. Men da kreves kanskje andre kvalifikasjoner og utdanning. Jeg vurderte jo i sin tid oljebransjen før oljeprisen kollapset, men det er kanskje bedre tider der nå? Vet de ansatte såkalte feltingeniører fra ulike ingeniørdisipliner så lenge man hadde et fagbrev å vise til. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Sant det. Håper du har rett i at jeg sitter godt i det. Har ikke følt at fagbrevet har gitt den uttellingen jeg håpet på det skulle gjøre, men det skulle jo være en god kombinasjon. Det ideelle hadde kanskje vært en kombinasjon av kontor og arbeid i felten. Kunne også tenke meg å ha mer med mennesker å gjøre. Sant å si er jeg vel lei av hele bransjen (byggebransjen), så kunne gjerne tenke meg noe helt nytt. Men da kreves kanskje andre kvalifikasjoner og utdanning. Jeg vurderte jo i sin tid oljebransjen før oljeprisen kollapset, men det er kanskje bedre tider der nå? Vet de ansatte såkalte feltingeniører fra ulike ingeniørdisipliner så lenge man hadde et fagbrev å vise til. Hva med prosjektledelse/bygginspektør eller noe slik? Jeg er ikke så veldig kjent med bransjen, så skal ikke uttale meg så mye. Jeg vet i fra andre her inne at det vistnok tar seg litt opp om dagen, men spørs om de ansetter folk uten relevant erfaring da det er masse folk å ta av med erfaring etter "kollapsen". Men, en taper ingenting på å prøve! PS, oppdater linkedin profilen din skikkelig. Jeg tok nettopp en omgang på min og det har ført til hennvendelser fra såkalte "hodejegere", jeg er ikke på jakt etter ny jobb. Det var mer ett ekspriment for å se om linkedin egentlig var noe annet enn facebook lite. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 To år senere er jeg nær å dø av kjedsomhet. Det er per i dag nesten deprimerende. Jeg sitter på nøyaktig samme plass hver eneste dag i et åpent kontorlandskap. Ser de samme ansiktene hver eneste dag. Og jeg gjør mer eller mindre de samme arbeidsoppgavene hver dag. Det som en gang var nytt er nå en kjedelig rutine. For meg er det helt ufattelig at enkelte på arbeidsplassen har vært der i 5-15 + år og ser ut til å bli værende. Et arbeide er hva du selv gjør det til. Noen er fornøyd med å gjøre det samme dag inn og dag ut, mens andre tar initiativ og skaper nye oppgaver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Hva med prosjektledelse/bygginspektør eller noe slik? Jeg er ikke så veldig kjent med bransjen, så skal ikke uttale meg så mye. Jeg vet i fra andre her inne at det vistnok tar seg litt opp om dagen, men spørs om de ansetter folk uten relevant erfaring da det er masse folk å ta av med erfaring etter "kollapsen". Men, en taper ingenting på å prøve! PS, oppdater linkedin profilen din skikkelig. Jeg tok nettopp en omgang på min og det har ført til hennvendelser fra såkalte "hodejegere", jeg er ikke på jakt etter ny jobb. Det var mer ett ekspriment for å se om linkedin egentlig var noe annet enn facebook lite. Det er nok det opplagte valget for min del. Og jeg har en veldig aktuell bakgrunn siden jeg har praktisk erfaring om jeg kan si det selv. Men jeg brenner vel ikke helt for det heller akkurat nå. Men det er sikkert et bedre alternativ enn det jeg gjør nå. Godt tips om LinkedIn. Profilen min er vel litt halvferdig per i dag. Takker for gode innspill! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Et arbeide er hva du selv gjør det til. Noen er fornøyd med å gjøre det samme dag inn og dag ut, mens andre tar initiativ og skaper nye oppgaver. Det er sant. Jeg er vel en som alltid har gjort mer enn jeg må og ikke bare akkurat det som må til. Har utviklet meg et system som gjør jobben min i dag effektiv og rask, med det resultat at jeg alltid ligger foran skjema (og nå mange måneder foran). Usikker på i hvor stor grad det er mulig å skape "nye" oppgaver nå da det vi driver med er ganske strengt definert. Skal prøve å gjøre ting litt mer interessant denne uken ved å lære noen nye ting innen andre fagområder, men usikker på om det er nok. Tror det er en totalsum av ulike faktorer. Trenger ikke nødvendigvis en ekstremt variert og hektisk hverdag, men det blir i meste laget når man sitter på nøyaktig samme plass hele tiden og gjør mer eller mindre det samme hele tiden. Ingenting galt om de som liker det slik, men tror kanskje ikke det er for meg i lengden. Endret 22. oktober 2018 av Slettet-Mnmu8bXnRB Lenke til kommentar
Nether Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det høres ut som om du kan være litt lik meg. Jeg har hatt det på samme måten. Hver gang jeg begynner i en ny jobb er det kjempemorsomt og utfordrende i starten. Etter et år har jeg lært nok til at det begynner å bli repetetivt. Etter to år blir jeg lei. I mitt yrke går ofte folk fra vikariat til vikariat til de nærmer seg 40 års alderen, og da får man selvsagt nye utfordringer på den måten. Likevel er det litt kjipt å måtte søke ny jobb hele tiden for å oppleve noe nytt. I de fleste yrker er det slik at du må utføre oppgaver innenfor gitte rammer og da er det begrenset hvor mange utfordringer man kan støte på etter at man har blitt god på jobben. Løsningen for sånne som oss som kjeder oss uten utfordringer blir enten: 1) Å gå fra jobb til jobb som nevnt. 2) Finne en stilling som gir stort rom for kreativitet og nye oppgaver 3) Sette seg som mål å bli en av de beste i det man driver med. Jeg har valgt en kombinasjon av det første og siste alternativet. Jeg liker å være en person andre spør om hjelp og å forsøke å endre ting på arbeidsplassen. Det gir meg nok moro til at jeg ikke går amok, men du får se hva som fungerer for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Takk for svar, Nether! Likevel er det litt kjipt å måtte søke ny jobb hele tiden for å oppleve noe nytt. Og det gjorde du også en periode? I de fleste yrker er det slik at du må utføre oppgaver innenfor gitte rammer og da er det begrenset hvor mange utfordringer man kan støte på etter at man har blitt god på jobben.Løsningen for sånne som oss som kjeder oss uten utfordringer blir enten:1) Å gå fra jobb til jobb som nevnt.2) Finne en stilling som gir stort rom for kreativitet og nye oppgaver3) Sette seg som mål å bli en av de beste i det man driver med.Jeg har valgt en kombinasjon av det første og siste alternativet.Jeg liker å være en person andre spør om hjelp og å forsøke å endre ting på arbeidsplassen.Det gir meg nok moro til at jeg ikke går amok, men du får se hva som fungerer for deg. Gode innspill, dette. Jeg har alltid vært ambisiøs og hatt et ønske om å være flink. Enig i at det er viktig. Leste faglitteratur i ferier og har gjort mer enn jeg trenger i mange sammenhenger. Men merker på en måte at jeg har møtt litt veggen der nå. Kanskje også fordi jeg sitter igjen med en følelse av at det ikke nødvendigvis betaler seg særlig godt økonomisk heller. Slik det er nå mestrer jeg hverdagen, men er på ingen måte utlært og har mye mer jeg kan lære innad i firmaet jeg er i. Men jeg står nok ved et lite veiskille vedrørende om jeg skal trykke til og stige gradene her eller gå videre til noe annet. Jeg heller kanskje litt mot sistnevnte. En ekstra belastning nå er det at jeg faktisk sitter på samme plass og kontor dag ut og dag inn. Per i dag er jeg omtrent aldri i møter (det kan endre seg). Og aldri ute av kontor (kan endre seg, men ikke mye i denne jobben). Har kamerater i andre bransjer som ikke nødvendigvis har noen mer spennende jobb enn meg, men de reiser rundt litt, både i Norge og i utlandet, går litt i møter og har på mange måter mindre rutine i hverdagen enn det jeg opplever. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Like mye som jeg ønsker råd kunne jeg tenke meg å høre om andre opplever kontorhverdagen på samme måte eller om jeg er unik i så måte. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det med monoton hverdag på jobben hadde jeg tatt opp med sjefen. Enkelte ting skjer ikke av seg selv dessverre. Du kan gi beskjed til dine overordnede at du også gjerne vil delta på møter og dra på befaringer (skjønte du er byggingeniør). Er faktisk gørrkjedelig å bare sitte foran pcen 8 timer om dagen og få input på ting du ikke har oversikt over. 1 Lenke til kommentar
MKap Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Formenn i bygg/anlegg er mykje ute fra kontoret. Det høyrest jo ut som du i alle fall er kvalifisert for ei slik stilling (litt avhengig av kva slags fagbrev du har). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det med monoton hverdag på jobben hadde jeg tatt opp med sjefen. Enkelte ting skjer ikke av seg selv dessverre. Du kan gi beskjed til dine overordnede at du også gjerne vil delta på møter og dra på befaringer (skjønte du er byggingeniør). Er faktisk gørrkjedelig å bare sitte foran pcen 8 timer om dagen og få input på ting du ikke har oversikt over. Jeg kommer sannsynligvis til å ta en prat med min overordnede først, ja. Så sant jeg ikke innser før den tid at den eventuelle variasjonen som er mulig på min arbeidsplass ikke er nok. Stort sett alle på min arbeidsplass er i samme situasjon som meg. Med noen få unntak. Hører at du er enig i mine erfaringer ja. Formenn i bygg/anlegg er mykje ute fra kontoret. Det høyrest jo ut som du i alle fall er kvalifisert for ei slik stilling (litt avhengig av kva slags fagbrev du har). Ja, det er nok et naturlig valg for min del. Kanskje jeg hadde trivdes med det. Men er litt usikker. Har fagbrev som tømrer og jobbet som det rundt 8 år, så tror det skulle være relevant erfaring. Når jeg ser meg tilbake hadde jeg utrolig mye frihet i hverdagen som tømrer selv når jeg jobbet for andre. Hadde det også veldig fint når jeg var selvstendig og tok på meg oppdrag i eget navn. Kunne være stressende til tider, men var fint å ikke måtte svare til noen andre (enn kunden) og kunne ta all profitten selv. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) I dag sa jeg opp jobben. Jeg har jobbet altfor mye helt alene, for mye rare tider fram og tilbake opp og ner osv.En kamerat sa til meg: Du har ingen minner ifra den arbeidsplassen. Jeg treffer heller aldri folk. Er alene hjemme også. Så det positive med rutine er at ting blir enklere, så funker det en periode... Men etter enda mer tid så stagnerer man virkelig.Så lytt til magefølelsen. Altid vanskelig å vite hva man vil... Det er gjerne derfor vi har stjernene og se til når vi føler oss fastklemt.Mye muligheter, hvorfor være bare en plass på planeten når man har muligheten til å bevege seg litt. Lykke til med dine mål uansett hvor du havner.Likte booka "how google works" Forteller litt om et spennende firma som gjør ting annerledes iforhold til det tørre kjedelige, kansje det er å finne inspirasjon i boka hvor du får ideer til å bidra til at nettopp din arbeidsplass blir noe helt annet spennende. Her i boka forteller de litt om hvordan arbeidsplassen har blitt en mer trivselplass ut ifra alle de rare ideene de har gjort for å det slik. Kansje det kan gi deg noen gode ideer. Vil bare bidra med noe.. ( audiobook)https://www.themuse.com/advice/4-lessons-i-learned-from-quitting-my-job-with-no-backup-plan Endret 23. oktober 2018 av pizzafordi Lenke til kommentar
Myst Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Klart jeg er enig når du går gjennom akkurat det samme jeg gikk gjennom de siste 4 årene. Skal holde historien kort. Selv byggingeniør og ble ansatt pga spisskompetanse jeg hadde og de trengte. Første årene gikk rimelig greit men etter bedriften begynte å utvide og gikk over til åpent kontorlandskap, begynte ting å gå nedover. Ble "kastet" ut av kontoret, satt helt åpent mot kjøkkenet så var mye trafikk. Prosjektene og oppgavene ble også ensformige. Ansatte nye folk jeg ikke kom overens med. Liten bedrift så nødvendig tiltak og tilrettelegging var begrenset. Fikk nok i 2016 og sa opp for å begynne på ny utdanning. Ble en del feilvalg der også, men det er annen historie. Poenget er, tenk på helsa di først. Man trenger ikke lide seg gjennom harde dager bare for lønna eller andre goder. Som sagt, første steg er overordnede. I verste fall kan du sykemelde deg pga utbrenthet, og få litt tid til å tenke. Lenke til kommentar
Nether Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Takk for svar, Nether! Og det gjorde du også en periode? Gode innspill, dette. Jeg har alltid vært ambisiøs og hatt et ønske om å være flink. Enig i at det er viktig. Leste faglitteratur i ferier og har gjort mer enn jeg trenger i mange sammenhenger. Men merker på en måte at jeg har møtt litt veggen der nå. Kanskje også fordi jeg sitter igjen med en følelse av at det ikke nødvendigvis betaler seg særlig godt økonomisk heller. Slik det er nå mestrer jeg hverdagen, men er på ingen måte utlært og har mye mer jeg kan lære innad i firmaet jeg er i. Men jeg står nok ved et lite veiskille vedrørende om jeg skal trykke til og stige gradene her eller gå videre til noe annet. Jeg heller kanskje litt mot sistnevnte. [...] Jeg går fortsatt fra jobb til jobb faktisk, og vil nok holde på med det noen år til. Helsevesenet lever på vikarer og faste stillinger er vanskelig å få tak i. Men det gir meg i det minste nye utfordringer som sagt. Hvis du har kommet til det punktet at du vurderer å bytte beite så vil jeg faktisk anbefale at du gjør det. Det er sjeldent man angrer på at man bytter jobb når man mistrives, ofte angrer man heller på at man ikke byttet før. Det er bare å begynne å se etter stillinger nå. Det er enklest å få ny jobb når du allerede har en jobb. Det er også ingenting i veien for å spørre nye potensielle arbeidsgivere om hva de kan tilby deg innen kompetanseutvikling og varierende arbeidsoppgaver. Du kan også spørre om reiseaktivitet. Mange søkere ser på det som negativt å måtte reise mye via jobben. Hvis du ser på det som positivt kan det gi deg et fortrinn når du søker slike jobber. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Klart jeg er enig når du går gjennom akkurat det samme jeg gikk gjennom de siste 4 årene. Skal holde historien kort. Selv byggingeniør og ble ansatt pga spisskompetanse jeg hadde og de trengte. Første årene gikk rimelig greit men etter bedriften begynte å utvide og gikk over til åpent kontorlandskap, begynte ting å gå nedover. Ble "kastet" ut av kontoret, satt helt åpent mot kjøkkenet så var mye trafikk. Prosjektene og oppgavene ble også ensformige. Skjønner. Høres ikke helt ukjent ut, nei. Ansatte nye folk jeg ikke kom overens med. Liten bedrift så nødvendig tiltak og tilrettelegging var begrenset. Fikk nok i 2016 og sa opp for å begynne på ny utdanning. Ble en del feilvalg der også, men det er annen historie. Poenget er, tenk på helsa di først. Man trenger ikke lide seg gjennom harde dager bare for lønna eller andre goder. Som sagt, første steg er overordnede. I verste fall kan du sykemelde deg pga utbrenthet, og få litt tid til å tenke. Å lide er kanskje å ta litt hardt i. I dag var en av de bedre dagene på lenge, men jeg har hatt noen tunge perioder nå. Det blir rett og slett utrolig kjedelig til tider. Du nevner lønn, men den er ikke akkurat fantastisk. Det hadde i så fall hjulpet på. Har faktisk vurdert sykmelding, men det sitter ganske langt inne å gjøre det. Har null sykefravær hittil og er ganske arbeidssom. Vi får se. Vet ikke om det egentlig er vits å snakke med overordnede. Siden det er et lite firma er det begrenset hvor mye variasjon det kan bli. Arbeidsplassen min er uansett låst. Fast plass på åpent kontorlandskap. Det i seg selv er fryktelig kjedelig. Vet at jeg kan få mer variasjon i arbeidsoppgaver, noe som kanskje hadde hjulpet, men til syvende og sist sitter man foran en PC og dimensjonerer/tegner/modellerer. Hvis jeg klatrer stigen og blir flinkere, så vet jeg at det åpner for mer variasjon. Men er veldig usikker på om jeg ønsker å ta neste steg på stigen i firmaet jeg er i nå. Takker for innspill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 I dag sa jeg opp jobben. Jeg har jobbet altfor mye helt alene, for mye rare tider fram og tilbake opp og ner osv. En kamerat sa til meg: Du har ingen minner ifra den arbeidsplassen. Jeg treffer heller aldri folk. Er alene hjemme også. Så det positive med rutine er at ting blir enklere, så funker det en periode... Men etter enda mer tid så stagnerer man virkelig. Så lytt til magefølelsen. Altid vanskelig å vite hva man vil... Det er gjerne derfor vi har stjernene og se til når vi føler oss fastklemt. Mye muligheter, hvorfor være bare en plass på planeten når man har muligheten til å bevege seg litt. Lykke til med dine mål uansett hvor du havner. Likte booka "how google works" Forteller litt om et spennende firma som gjør ting annerledes iforhold til det tørre kjedelige, kansje det er å finne inspirasjon i boka hvor du får ideer til å bidra til at nettopp din arbeidsplass blir noe helt annet spennende. Her i boka forteller de litt om hvordan arbeidsplassen har blitt en mer trivselplass ut ifra alle de rare ideene de har gjort for å det slik. Kansje det kan gi deg noen gode ideer. Vil bare bidra med noe.. ( audiobook) https://www.themuse.com/advice/4-lessons-i-learned-from-quitting-my-job-with-no-backup-plan Takk for godt innspill. Og interessant link på slutten der. Jeg er litt redd for å gjøre et feilvalg, men innerst inne vet jeg at fremtiden min ikke er på den arbeidsplassen der. Men det er mulig den kan være det litt lenger. Lykke til med neste steg for din del! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Mnmu8bXnRB Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Jeg går fortsatt fra jobb til jobb faktisk, og vil nok holde på med det noen år til. Helsevesenet lever på vikarer og faste stillinger er vanskelig å få tak i. Men det gir meg i det minste nye utfordringer som sagt. Skjønner. Hvis du har kommet til det punktet at du vurderer å bytte beite så vil jeg faktisk anbefale at du gjør det. Det er sjeldent man angrer på at man bytter jobb når man mistrives, ofte angrer man heller på at man ikke byttet før.Det er bare å begynne å se etter stillinger nå. Det er enklest å få ny jobb når du allerede har en jobb. Mistrives er kanskje å ta litt sterkt i. Jeg følte det vel slik når jeg laget denne tråden og har kjent på det den siste tiden. Men så har man gode dager. Og jeg kommer jo godt overens med de fleste kollegene mine selv om jeg ikke nødvendigvis er sammen med de på fritiden. Får tenke litt på det frem mot jul tror jeg. Det er også ingenting i veien for å spørre nye potensielle arbeidsgivere om hva de kan tilby deg innen kompetanseutvikling og varierende arbeidsoppgaver.Du kan også spørre om reiseaktivitet. Mange søkere ser på det som negativt å måtte reise mye via jobben. Hvis du ser på det som positivt kan det gi deg et fortrinn når du søker slike jobber. Gode innspill. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Håndverks-bransjen trenger stadig nye folk til varierte arbeidsoppgave med god lønn og bil-ordning! velkommen skal dere være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå