AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 God kveld! Jeg går nå Påbygg til genrell studiekompetanse VG3 og har en vanskelig lærer i matte og naturfag. I starten av året skjønte hun at jeg jobbet litt saktere med oppgavene i matte og ble "sur" når jeg spurte hun om hjelp selv når jeg hadde prøvd å gjøre de selv. I tillegg til det hjalp hun de andre som klarte oppgavene. Selv når jeg hadde skrevet noe riktig riktig slet hun med å vende oppmerksomheten mot meg og gikk bort for å hjelpe de andre elevene. Når jeg svarte på enkelte spørsmål hun stilte i mattentimen og det var "feil" svarte hun nedlatene tilbake og spurte noen andre. Her rakk jeg personlig selv opp hånda for å vise at jeg vil det her og interessen min i faget fordi jeg visste hun aldri ville stille meg spørsmålet. Jeg tok kontakt med kontaktlærer som har samme utenlandske opprinnelse som hun angående caset og etter det har hun blitt en smule mer hjelpsom i matte. I dag hadde vi naturfag og når jeg skulle stille et spørsmål som var relevant til temaet svarte hun forran hele klassen at hun er lei over at jeg rekker opp hånda, i tillegg til det tok lenger tid før jeg fikk ordet kontra de andre i klassen. Når vi begynte på et nytt tema i matte skjønte jeg det meste og når jeg spurte hun om hjelp (kun for å teste hun) kom hun med en gang og hjalp til. Når en annen elev svarer på det hun lurer på smiler hun og retter på han. Jeg har møtt opp i alle timene huns i begge fagene men også i alle de andre fagene vi har. I tillegg kom jeg en time før skolestart for å få hjelp til matte ettersom hun publiserte i Facebook gruppa at de som ville ha en time ekstra i matte kunne møte opp litt tidigere. Totalt var vi 3/27 elever som møtte opp. Jeg prøvde jo å få to ord med hun personlig med det hadde hun visst ikke tid til. Akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg har hun og lurer på om jeg skal gå til kontaktlærer igjen eller rektor? Stor takk på forhånd Anonymous poster hash: 68b99...e9f Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg fant en link som tilsynelatende beskriver fremgangsmåten greit; https://eloint.no/infosider/for-elever-i-videregaende-opplaering/slik-klager-du/ Det ser ut til at en skriftlig klage til rektor er korrekt fremgangsmåte. Presenter det slik som du har gjort her, men prøv å få med forslag til løsning i samme skriv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Moderatormelding Tråden har blitt feilpostet, og på grunn av våre restriksjoner rundt AnonymDiskusjon så blir tråden stengt.Tilbakemelding tas på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg