Delvis Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) ASUS ROG GL552VW: WIN 10Den siste tiden har det vært noen frys av skjermen som jeg ikke fant ut av. Ble enkelt løst opp av å trykke ctrl & alt + Del og bare avbryte. Kunne ikke se hvilket program som gjorde det. Men det skjedde så ofte at jeg ville gjøre noe med det.Tenkte jeg skulle gjennopprette til før dette begynte. gjenopprettet til 3.9. Det var sent og jeg sovnet før prosessen var ferdig.I dag har det bare stått og blinket en blå ring på svart skjerm rundt musepila( som kan beveges).Har slått av og prøvd å starte pånytt, men samme kommer opp hver gang- Svart skjerm og den blå ringen.har prøvd å holde inne F8, F9 og Del. Er ikke sikker hva man bør presse, så bare f8 og f9 sto nevnt når jeg prøvde søke på dette. Ingen forandring da heller.Noen som har tips hva jeg kan prøve? Er innstilt på at alt må innstalleres pånytt. Har back up av det jeg trenger.Problemet at jeg kommer ikke inn på noenting og får ikke gjort noe. Endret 21. september 2018 av Delvis Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Det er ikke usannsynlig at årsaken er harddiskfeil, så hvis du bestemmer deg for å reinstallere, skift harddisk først. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. september 2018 Forfatter Del Skrevet 21. september 2018 Det er ikke usannsynlig at årsaken er harddiskfeil, så hvis du bestemmer deg for å reinstallere, skift harddisk først. Brukte denne metoden til å komme inn på pcen igjen. Det begynte med samme frysgreiene ganske snart, og blir bare verre og verre. Men fikk hvertfall sjans til å kopiere ut resten av det jeg ville ha. Du virker sikker på at det er harddiskfeil, siden du mener jeg bare bør skifte den. Det stemmer vel sikkert da regner jeg med. PCen ble kjøpt juni 2016 ( hos Power), kan det være reklamasjonsrett på noe sånt da? Kanskje ikke så verd å styre med, at det er bedre å bare bestille en ny harddisk? Tenkte jeg skulle bare resette til fabrikkinnstillingen først og prøve igjen litt etter det. Det må vel gjøres uansett. Det er denne PCen. Hvis jeg forstår det rett er det bare 1 fysisk harddisk, selv om den viser i 2 deler?( også inne på maskinen) Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Brukte denne metoden til å komme inn på pcen igjen. Det begynte med samme frysgreiene ganske snart, og blir bare verre og verre. Men fikk hvertfall sjans til å kopiere ut resten av det jeg ville ha. Du virker sikker på at det er harddiskfeil, siden du mener jeg bare bør skifte den. Det stemmer vel sikkert da regner jeg med. PCen ble kjøpt juni 2016 ( hos Power), kan det være reklamasjonsrett på noe sånt da? Kanskje ikke så verd å styre med, at det er bedre å bare bestille en ny harddisk? Tenkte jeg skulle bare resette til fabrikkinnstillingen først og prøve igjen litt etter det. Det må vel gjøres uansett. Det er denne PCen. Hvis jeg forstår det rett er det bare 1 fysisk harddisk, selv om den viser i 2 deler?( også inne på maskinen) Er to fysiske disker, en SSD og en HDD: Hovedlager 128 GB SSD - (M.2) SATA 6Gb/s Sekundært lager 1 TB HDD SATA 6Gb/s / 7200 opm Endret 22. september 2018 av Malmern Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Er to fysiske disker, en SSD og en HDD: Hovedlager 128 GB SSD - (M.2) SATA 6Gb/s Sekundært lager 1 TB HDD SATA 6Gb/s / 7200 opm Huff såpass ja. Hvordan vet jeg hvilken som er feil på da Her er en side hvor de skifter harddisk på denne pcen. Hvor på bildene er den førstnevnte (SSD)? Det blå kortet med de 8 små firkantene på som ligger en løs ved siden av, er det SSD disken? Aldri sett sånne før. Edit : Nå forsto jeg at det er minnebrikker. Det er vel den grønne greia nedenfor som er SSD disken da. Regner med den sekundære er den store nede til venstre som de skrur løs her. Har aldri skiftet harddisker på en bærbar før. Kan det være en idé å skru ut den store, og se om problemet er borte da( hvis den funker uten den )og da gå ut fra at det er den, eller bør kanskje begge skiftes uansett hvis man først skal skifte? Endret 22. september 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Ser du de to diskene i bios? Lever den inn heller så de kan se på den maskinen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 Ser du de to diskene i bios? Lever den inn heller så de kan se på den maskinen. Ja, Kom inn i Bios, og er ikke sikker hva jeg kunne se eller skal se. Tok de to bildene her: ( har kuttet serinumrene, uten at jeg vet om det betyr noe på de greiene her) Harddiskene står nevnt på skjerm 2, men vet ikke om det eventuelt sier noe om problemet. At hvis de står der så er det helst noe annet som er galt kanskje? Levere den inn ja. Hvis det er veldig sannsynlig at reklamasjon blir godtatt på dette, så gjør jeg det. Men det er akkurat det da. Ønsker ikke gå dit med den og bli møtt med et nei. Hvis det er nevneverdig sjans for det, velger jeg heller å følge Ozones råd og forsøke fikse den selv. Håper jo på litt hjelp på veien her da om det blir nøvendig Andre som har erfaring eller mening om det, er dette noe jeg kan forvente å få reklamasjon på? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Ja, Kom inn i Bios, og er ikke sikker hva jeg kunne se eller skal se. Tok de to bildene her: bios 01.jpg bios 02.jpg ( har kuttet serinumrene, uten at jeg vet om det betyr noe på de greiene her) Harddiskene står nevnt på skjerm 2, men vet ikke om det eventuelt sier noe om problemet. At hvis de står der så er det helst noe annet som er galt kanskje? Levere den inn ja. Hvis det er veldig sannsynlig at reklamasjon blir godtatt på dette, så gjør jeg det. Men det er akkurat det da. Ønsker ikke gå dit med den og bli møtt med et nei. Hvis det er nevneverdig sjans for det, velger jeg heller å følge Ozones råd og forsøke fikse den selv. Håper jo på litt hjelp på veien her da om det blir nøvendig Andre som har erfaring eller mening om det, er dette noe jeg kan forvente å få reklamasjon på? Viss du kommer inn i windows igjen, last ned CrystalDiskInfo: https://crystalmark.info/redirect.php?product=CrystalDiskInfoInstaller , se om den sier noe om tilstanden på diskene, det hjalp meg med å finne en ødelagt disk. Endret 22. september 2018 av Malmern 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 TS: Lever maskinen inn, du kjøper ikke nye disker på en så nye pc. Har selv en 64GiB som har 73566 timer online, kjøpte den da win7 kom ut i mars 09 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 Viss du kommer inn i windows igjen, last ned CrystalDiskInfo: https://crystalmark.info/redirect.php?product=CrystalDiskInfoInstaller , se om den sier noe om tilstanden på diskene, det hjalp meg med å finne en ødelagt disk. Takk for det tipset Fikk kjørt det, og tatt screenbilder av resultatet for begge diskene. Noen som ser noe spesielt? PCen har stått på i timevis i dag uten at problemet har kommet igjen. I går var det bare noen minutter mellem hver gang den frøs. Kanskje det bare har vært et program eller noe dritt som har forårsaket problemet? Hvis ikke noe ser på de bildene da. Kjetil: Er enig med deg i det. Har hatt to pcer som har gått trutt i nærmere 10 år uten at feil på Harddisk har oppstått. Så hvis problemet fortsetter får jeg vel ta sjansen å gå opp med den. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 Hadde den frakoblet i dag, og da gikk den knirkefritt i 7- 8 timer. Koblet den til tv/internett/usb senere, da skjedde det et frys 1 gang igjen rett etterpå. Ved feilsøking på maskinvare kommer det opp "Asus support device har et driverproblem". Får ikke installert driver på det.Husker ikke om det sto før, sto noe om USB problem en gang, men rakk aldri søke ferdig og sett skikkelig før det frøs i går.Det frøs en gang til, så deaktiverte jeg: Asus support device, og etterpå har det fungert helt fint lenge.( Er inne på den nå)Fant ikke helt ut hva Asus support device er for, men det står en del om noe trøbbel med det og Windows update.Vet ikke om dette sier noe? Må jo bare prøve å finne ut sikkert hva som er kjernen i dette problemet så sant det er mulig. Når det fungerer fint lenge er det jo ikke så lurt å levere den inn regner jeg med. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hvis du tar en Ctrl Alt del, så velger du vindows oppgavebehandling. Sjekk aktive prosesser ved å velge vis alle brukere. Kan du poste dem her, så får vi se hvilke programmer som kjører.Er det noe som ikke skal være der, så er vi mange her som kan hjelpe til med å slette det. BmOnline Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Beste er å installere en ren win 10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2018 Forfatter Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Hvis du tar en Ctrl Alt del, så velger du vindows oppgavebehandling. Sjekk aktive prosesser ved å velge vis alle brukere. Kan du poste dem her, så får vi se hvilke programmer som kjører. Er det noe som ikke skal være der, så er vi mange her som kan hjelpe til med å slette det. BmOnline Takk. Det ser mye ut, men bruker er bare en. Det er 9 bilder tilsammen. Er ikke sikker hvilke jeg trenger bruke, så tar med alle. De 2 under bruker er først. Endret 24. september 2018 av Delvis Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Ja, det var Prosesser jeg var interessert i- og de brukerne som der kommer fram. Dvs programmer.Kjør en til og klikk på prosesser og velg som jeg sa nede i vinduet står det om VIS ALLE brukere, den skal du hake av og så ta en screen shot.BmOnline Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. september 2018 Forfatter Del Skrevet 24. september 2018 Unnskyld, men jeg forstår ikke hvor du mener. Ser ikke det står "VIS ALLE brukere" nederst eller noe sted. Kan du mene der det står "vis" i menyen oppe og så velge "utvid alle", er det det du mener ? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. september 2018 Forfatter Del Skrevet 25. september 2018 Har nå tenkt å resette alt til fabrikkinstillingen, og se om problemet fortsetter også etter det.Et spørsmål da: Vil det som er på den sekundære disken (D) også bli slettet da, eller blir det stående igjen? Regner med det bør fjernes først i såfall, og lurer på om jeg bør formatere den før jeg resetter til fabrikkinnstillinger? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 (endret) Ser du har WIN 10. Det er nok ikke det samme som 7.Siden du ser ut til å kunne benytte pcen nå- har du aktivert Win Essentiel eller microsoft sitt eget virusprogram?Asus har også eget verktøy som du kan benytte til å sjekke "helsetilstanden" til drivere mv. Om du klarer å finne denne "synderen" - så slipper du å reinstallere-.BmOnlinePs: Jeg kunne ikke se at der var noe muffens med det som stod oppført i din maskin. Ser at du har Emisoft security senter. Er det et second hand du selv har installert? Endret 25. september 2018 av BmOnline Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. september 2018 Forfatter Del Skrevet 25. september 2018 (endret) Hei , har prøvd alt sånn og får ikke fram noe feil. Det med "Asus support device" var touchpad satt ut av drift pga en windows update. Den har jeg fått i orden nå.Er ikke problem å reinstallere, har kopiert alt. Men håper noen vet om det spørsmålet jeg hadde ovenfor: Om jeg bør formatere den sekundære disken først. EdiT. Dumt spørsmål kanskje, er vel bare å gjøre det. Endret 25. september 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Fant det ut. Denne bastarden her er det som laget problemene: En USB dings til unifying for logitech trådløs mus og tastatur.Testet den på en annen maskin, og det er ingen tvil. Dette er synderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå