Morromann Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Jeg er overrasket over at nå i 2018 bedrives fortsatt denne formen for lovlig telefonterror. Jeg har reservert meg i Brønøysund men desverre gjelder ikke dette for firmaer du en gang var kunde hos så de fortsetter å ringe og mase og jeg blokkerer det ene selgernummeret etter det andre etter et raskt nei nei nei er ikke interessert ha det uten at jeg er frekk og skjeller dem ut, selv om det er FRISTENDE! Hvordan håndterer dere andre denne formen for telefonterror? 3 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Jeg bruker å høres hva de har å si. Og hvis det ikke er interessant, noe det som regel ikke er, så sier jeg bare det; nei, du, jeg er ikke interessert. Takk. Ha det. 2 Lenke til kommentar
Jensen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Det er så irriterende med telefonselgere, de virker aldri på meg, men noen må det virke på. Bare vær høflig å si, du har ikke tid og ingen interesse, og så legger du på. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Sier at "jeg kan høre på hva du har å si i 2 minutter om dere Vippser 100kr". Ikke fått 100kr av noen enda og 2 minutter har ikke blitt kastet bort. Endret 13. september 2018 av LarZen 7 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Det er så irriterende med telefonselgere, de virker aldri på meg, men noen må det virke på. Bare vær høflig å si, du har ikke tid og ingen interesse, og så legger du på. Men noen ganger ringer de samme folkene opp igjen fra nye mobilnummere fordi jeg har blokkert det forrige! Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Sier at "jeg kan høre på hva du har å si i 2 minutter om dere Vippser 100kr". Ikke fått 100kr av noen enda og 2 minutter har ikke blitt kastet bort. God ide! Det skal jeg prøve! Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Men noen ganger ringer de samme folkene opp igjen fra nye mobilnummere fordi jeg har blokkert det forrige! Hvis du blir oppringt av de samme folka (men med et nytt nummer) så er det fordi du fortsatt ligger i ringelista deres og ikke fordi de vil plage deg. 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Jobbet mye per telefon i mitt liv, blant annet med salg, og det er mange der ute som bør tenke seg litt om. Husk på at det er en person som tar kontakt, som er ansatt et sted og gjør en jobb. Virker kjempesært å bli aggressiv, frekk osv. De som mangler litt sosiale antenner og ikke helt har skjønt hvordan man snakker med mennesker som tar kontakt kan bare glemme å bli fjernet fra ringelistene når de ber om det. Jeg sier bare "ja vel, ha det bra" eller lignende og dropper å gjøre noe med nummeret. Det er ikke slik at dersom man er dust nok oppnår man mer. 6 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Jeg svarer ikke. Blir jeg oppringt av et nummer jeg ikke kjenner tar jeg ikke telefonen. Etterpå sjekker jeg nummeret, og hvis det virker som noe som er relevant for meg ringer jeg tilbake. Er det en telefonselger, undersøkelse, etc. går nummeret rett på blokkeringslisten. Endret 13. september 2018 av Kajac 8 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Mange som misforstår og tror at det å ikke svare, eller å avvise anropet, er lurt. Hvis man i tillegg blokkerer, så har man kanskje løst problemet, men hvis man ikke blokkerer blir man bare kontaktet igjen i løpet av noen dager. Plutselig har man blitt kontaktet ti ganger i løpet av relativt kort tid, bare fordi man ikke kan svare og avse noen få sekunder. Lenke til kommentar
Populært innlegg Valotunk Skrevet 13. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 13. september 2018 Jeg lar min bedre halvdel svare telefonen min hvis det er ukjent nummer og jeg mistenker telefonselgere. Hvis de spør etter meg så svarer hun bare høflig: "Dessverre, han er ikke her. Han sitter i fengsel for å ha tatt livet av en telefonselger." 14 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Tar telefonen, hører på i lang nok tid til å skjønne hva det er, legger på og blokkerer nummeret. De mer underholdende er nok "windows support". 1 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hvis jeg er så uheldig å svare jatter jeg med et par minutter og legger telefonen fra meg uten å legge på. 3 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Mange som misforstår og tror at det å ikke svare, eller å avvise anropet, er lurt. Er i hvertfall bedre enn å bruke tid på å snakke med dem. Og 99 % av alle moderne telefoner har en blokkeringsliste. For min del har dette fungert utmerket, De forsøker gjerne igjen etter noen dager, men så slutter de å ringe helt. Tror det er en greie at telefonnummeret blir slettet fra ringelisten etter visst mange mislykkede forsøk 2 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Er i hvertfall bedre enn å bruke tid på å snakke med dem. Og 99 % av alle moderne telefoner har en blokkeringsliste. For min del har dette fungert utmerket, De forsøker gjerne igjen etter noen dager, men så slutter de å ringe helt. Tror det er en greie at telefonnummeret blir slettet fra ringelisten etter visst mange mislykkede forsøk Det er snakk om noen få sekunder. Folkeskikk er et stikkord. Jeg vet ikke hva slags systemer andre bruker, men der jeg har jobbet var det aldri snakk om automatisk sletting etter noen mislykkede forsøk. Også mange som ikke skjønner hvor erfarne de som ringer er. Man skjønner fort hvem som er idioter og prøver å være morsomme. Sånne neandertalere kaster man ikke bort tid på. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Pleier å være normalt høflig men skjønner ikke at jeg gidder. Mange av disse er ekstremt slepte, og det mest provoserende er kanskje hvordan de utnytter din høflighet for å hindre deg i å legge på. Folkeskikk er et stikkord. Jeg vil nå si at det er mangel på folkeskikk å ringe og plage folk som ikke vil ha noe med deg å gjøre. Nei få dere heller skikkelige jobber 7 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Nei, jeg gidder å snakke med slike parasitter. Blokkerer nummeret fort som fy. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Ble kontaktet og fikk tilbud om nettavis for noen måneder for hundre kroner. Jeg takket ja, men senere på dagen var det noe krøll med dobbeltoppføring av kort i schibsted systemet og jeg slettet noe og plutselig hadde jeg ingen kort registrert. Jeg gikk i nettbanken og sjekket hvilket kort som hadde blitt belastet for abonnementet men fant ikke noe trekk. Jeg ringte og ville spørre hvilket kort de trakk fra men før jeg fikk summet meg sa fyren på kundeservice surt "da er abonnementet slettet, du blir ikke belastet." Jeg ble perpleks og sa bare "ok" eller noe og la på. Er det samme folkene som svarer på telefonen hos chilimobil eller? For de er mestere i å overtale en til å ikke gidde være kunde likevel. Endret 13. september 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Siden de ringer fra nummer jeg ikke kjenner svarer jeg bare "Ja, hallo?". Spør de etter meg ved navn svarer jeg at "Han er ikke lenger å nå på dette nummeret." Hvis de ikke spør etter meg ved navn sier jeg bare at jeg ikke er interresert og legger på. Fortsetter de ber jeg om å bli fjernet fra listene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå