steinjarle Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Koeniggsegg om Tesla Roadster: – Flaut Lenke til kommentar
Populært innlegg Fatboy_slim Skrevet 3. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2018 Veldig missledende tittel. Skulle tro den var ment for framsiden på VG 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg Serpentbane Skrevet 3. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2018 Veldig missledende tittel. Skulle tro den var ment for framsiden på VG Misvisende? Den er direkte feil. Han uttaler seg ikke med "Flaut" om Tesla Roadster, men om sin egen bil. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg CaZpeR Skrevet 3. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2018 Christian von Koeniggsegg kjører forøvrig en Tesla Model S i sin daglige kjøring. Han var også tilstede og talte da Tesla åpnet sin første Supercharger i Sverige. Noen som bruker konkurrentene til inspirasjon enn å bare hetse. https://evannex.com/blogs/news/70051717-auto-legend-koenigsegg-inspired-by-tesla-and-elon-musk 14 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Noen som bruker konkurrentene til inspirasjon enn å bare hetse. Ja, han er ikke en del av den store 'Big Oil'-konspirasjonen. 3 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Denne direct-drive girkassa i Regera er inspirert av nettopp elbiler. 3 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Nå lager vel Koenigsegg ingen biler som koster under 10-15 millioner (om ikke vi er på under 20 mill?), så de er jo i et helt annet marked. Men at de ser seg meget imponert, det forstår jeg jo. Endret 3. september 2018 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Christian von Koeniggsegg kjører forøvrig en Tesla Model S i sin daglige kjøring. Ja, i Sverige er det jo på en måte fortsatt litt kult å kjøre Tesla, i motsetning til i Norge hvor alle gjennomskuer at du bare skal slippe unna bompengene for enhver pris.. 7 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Ja, i Sverige er det jo på en måte fortsatt litt kult å kjøre Tesla, i motsetning til i Norge hvor alle gjennomskuer at du bare skal slippe unna bompengene for enhver pris.. Nåja. Det var en snever generalisering. Kjører selv tesla og bor ikke i nærheten av noen bomring. Og jeg tviler på at jeg er eneste. Var ikke pga. Bomring jeg skaffet meg bilen. Og jeg hadde med glede betalt bompenger hvis det var et aktuelt tema der jeg kjører. Endret 3. september 2018 av CaZpeR 7 Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Ja, i Sverige er det jo på en måte fortsatt litt kult å kjøre Tesla, i motsetning til i Norge hvor alle gjennomskuer at du bare skal slippe unna bompengene for enhver pris.. Nåja. Det var en snever generalisering. Kjører selv tesla og bor ikke i nærheten av noen bomring. Og jeg tviler på at jeg er eneste. Var ikke pga. Bomring jeg skaffet meg bilen. Og jeg hadde med glede betalt bompenger hvis det var et aktuelt tema der jeg kjører. Nei du kjøpte Tesla for å få masse futt til lav pris. Ikke dra frem at du kjører den pga miljø, ingen som vil tro det uansett 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg CaZpeR Skrevet 3. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2018 (endret) Nei du kjøpte Tesla for å få masse futt til lav pris. Ikke dra frem at du kjører den pga miljø, ingen som vil tro det uansett Absolutt. Miljø kom i siste rekke (og som en bonus ser jeg i ettertid på de ferskeste rapportene). Samtidig så liker jeg bilen svært godt mtp. kjøreegenskapene og designet (dette er subjektivt, vet at mange mener det motsatte). Og samtidig kan jeg kjøre Europa rundt med gratis strøm på "tanken". Bilen er langt unna den perfekte bilen, men for min del holder den så til de grader. Og den er morsom å kjøre. Og tanken på å gå tilbake til bensin/diesel er helt uaktuelt for meg. Har kjørt på strøm siden 2014 (begynte med en Nissan Leaf) og kommer ikke til å gå tilbake. Stillheten og den trinnløse bevegelsen er milevis foran enhver automatkasse i kjøreopplevelse. Men nå sporer det helt av topic :-p Endret 3. september 2018 av CaZpeR 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg DDDD Skrevet 3. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2018 Nei du kjøpte Tesla for å få masse futt til lav pris. Ikke dra frem at du kjører den pga miljø, ingen som vil tro det uansett Absolutt. Miljø kom i siste rekke (og som en bonus ser jeg i ettertid på de ferskeste rapportene). Samtidig så liker jeg bilen svært godt mtp. kjøreegenskapene og designet (dette er subjektivt, vet at mange mener det motsatte). Og samtidig kan jeg kjøre Europa rundt med gratis strøm på "tanken". Bilen er langt unna den perfekte bilen, men for min del holder den så til de grader. Og den er morsom å kjøre. Og tanken på å gå tilbake til bensin/diesel er helt uaktuelt for meg. Har kjørt på strøm siden 2014 (begynte med en Nissan Leaf) og kommer ikke til å gå tilbake. Stillheten og den trinnløse bevegelsen er milevis foran enhver automatkasse i kjøreopplevelse. Men nå sporer det helt av topic :-p Ingen skam å si at miljø er sist i rekka når en kjøper elbil. For min del, ble jeg mer bevisst på dette etter kjøpet. Så man kan si at elbilinsentivene fungerer etter sin hensikt. 13 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 0 - 400 km/t på 14 sekunder... På min bil er 0 - 400 km/t dagens dato minus registrert dato, and counting... 4 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Nei du kjøpte Tesla for å få masse futt til lav pris. Ikke dra frem at du kjører den pga miljø, ingen som vil tro det uansett Er ikke alle Teslaer så har så mye "futt" heller, min bruker 6,2 sek. på 0-100. Mer enn nok Bor heller ikke i nærheten av en bomring, men kjører jo inn til/gjennom Oslo innimellom. Er dog ikke store besparelsen på bompenger, sparer minst 6-7 ganger så mye på drivstoffet. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Ja, i Sverige er det jo på en måte fortsatt litt kult å kjøre Tesla, i motsetning til i Norge hvor alle gjennomskuer at du bare skal slippe unna bompengene for enhver pris.. Selvfølgelig, folk kjøper biler til 700 000+ for å slippe bompenger når de kan kjøpe elbiler til 1/4 av prisen for samme formål... 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Ingen skam å si at miljø er sist i rekka når en kjøper elbil. For min del, ble jeg mer bevisst på dette etter kjøpet. Så man kan si at elbilinsentivene fungerer etter sin hensikt. I tillegg spiller det ingen trille, det er samme resultat uavhengig av formålet ved kjøp 3 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 I tillegg spiller det ingen trille, det er samme resultat uavhengig av formålet ved kjøp Jepp. Men ingen tvil om at mange blir mer miljøbevisste etter kjøp av elbil da elbilister er sterkt overrepresentert blant de som har solcelleanlegg på hustaket. 2 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Denne direct-drive girkassa i Regera er inspirert av nettopp elbiler. Du mener mangelen på girkasse Og ja det er en merkbar prisforskjell. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Respekt. Det er veldig kult at de er ydmyke nok til å innrømme det. 1 Lenke til kommentar
RSR Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Forstår ikke de som absolutt skal stemple de som kjører elbil og hvorfor de gjør det. Vi har diesel bil, elbil og bensin atv. Er vi da miljøfantaster, eller svin? Vi har kjøpt alle etter behov og smak. Men etter å ha kjørt elbil en stund så blir det nok vanskelig for bil bransjen å kjempe mot biler som går på strøm. De er helt i starten på historien og fuel helt på slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå