G Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) Sliter med at en Win10-gjest som jeg ønsker at skal ha "statisk" klokke og dato, at det beholdes uendret. Får ikke dette til. Jeg har sjekket at VMware Workstation innstillingene ikke synkroniserer klokken i mot verts-OS. Jeg har også sjekket at Win10-gjeste OS'et ikke synkroniserer tiden opp i mot en time-server fra internettet. Likevel så må jeg stille tilbake på dato og klokke hver gang jeg starter opp denne VM-gjestemaskinen. Den får dagens dato og dagens riktige klokke uansett. Hva er det jeg gjør galt her? Er jo til å bli gal av Endret 6. mai 2018 av G Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Du har lagt inn dette i .vmx filen ? Note: In GSX, VMware Fusion, VMware Player and VMware Workstation, you must use "FALSE" instead of "0". For example: tools.syncTime = "FALSE" time.synchronize.continue = "FALSE" time.synchronize.restore = "FALSE" time.synchronize.resume.disk = "FALSE" time.synchronize.shrink = "FALSE" time.synchronize.tools.startup = "FALSE" time.synchronize.tools.enable = "FALSE" time.synchronize.resume.host = "FALSE" Så kan du også i .vmx filen sette rtc starttid i den virituelle cmos for maskinen med rtc.startTime = " " You can also force the CMOS TOD clock to start at a specified time whenever the virtual machine is powered on, independent of the real time. To do this, set the configuration file option rtc.startTime. The value you specify is in seconds since Jan 1, 1970 00:00 UTC, but it is converted to the local time zone of the host operating system before setting the CMOS TOD clock (under the assumption that the guest operating system requires the CMOS TOD clock to read in local time). If your guest operating system is running the CMOS TOD clock in UTC or some other time zone, you should correct for this when setting rtc.startTime. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2018 Vil oppdatering av VMware tools eller VMware Workstation kunne overskrive disse verdiene tror du? Eller forblir de varig satt slik en setter verdiene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 vmx filen kan bli overskrevet hvis du flytter den virtuelle serveren (da du får spørsmål om did you move or copy it). Velger du at du har kopiert vm blir filen overskrevet med ny virituell bios uid. Hvil du velger moved blir alt uendret. Ved valg «copied it» er jeg usikker på de andre parameterene (det er bare å teste) . Ta en kopi av orginal filen og spar den en annen plass. Oppdatering av workstation eller tools (gjort på samme server/pc)skal ikke røre de parametrene meg bekjent. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. november 2018 Forfatter Del Skrevet 25. november 2018 (endret) Takker så mye. Skal prøve det nå. Har bare blitt litt forsinket med behovet for å teste det. Ser at rtc har en egen konverteringsside også: http://diggfreeware.com/how-to-run-vmware-virtual-machines-at-a-specific-date-and-time/ denne: https://www.epochconverter.com/ Eksempel via BIOS da - Februar 2018: Nå har jeg Windows Update satt til å Resume updates tidlig år 2019 Endret 25. november 2018 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå