Gå til innhold

Microsofts sikkerhetsfiks mot Meltdown er ikke til å stole på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sagt det før, Microsoft har fallert skikkelig i år 2018. Sånn går det når den eldre garde som kunne slike ting pensjonerer seg, og "lær kidsa å kode" blir ansatt istedetfor? :p

Endret av G
Lenke til kommentar

Var et spørsmålstegn vedhengt der da, men man kan jo for alvor begynne å lure litt på hva som skjer innad i utviklerteamet hos Microsoft. Sier ikke på noen måte at Meltdown/Spectre er enkle utfordringer å rydde opp i. Kanskje også umulige?

Lenke til kommentar

Har egentlig aldri hatt personlige problemer med Windows 10.

Løsning: Deaktiver ALT.

Blokker alle porter, Så ting tvinges over på UDP.

Deaktiver spool, (og print ut på en anna PC/Mac/*nix)

Fungerer faktisk tilfredsstillende til gaming og ymse andet. -Og er blitt usynlig i nmap og wireshark. Eneste resultatet er at enheten er Intel-basert og IPv4-adressen.

?

Lenke til kommentar

Forteller kanskje litt mer om Windows i grunnen, at de rydder opp så kraftig at det går ut over nettlesernes funksjon. Men er jo bra at det plastres. Enda bedre om de en dag får opp øynene for å skrive kode i fra bunnen av.

Lenke til kommentar

Jeg opplever mye problemer med 1803 oppdateringen på "litt" eldre PC'er som er satt opp til å boote fra UEFI partisjonert disk (GPT). Noenmaskiner booter ikke overhode, men rapporterer kun at det ikke finnes noen bootloader. Andre maskiner booter, men lar seg ikke slå helt av. Så langt er fellesnevneren at de fungerer greit med BIOS boot og MBR partisjonert disk. Desverre er det ikke bare bare å gå fra GPT til MBR før en oppdatering. Mitt råd er derfor: Har du en UEFI/GPT bootet maskin bør du sikre deg en full 1709 sikkerhetskopi før du prøver deg på en 1803 oppdatering. Det kan for gå riktig galt og da kan du i det minste reversere enkelt.

Det er å håpe at MS finner en løsing på slike ting, erkjenner problemene og ruller ut noen raske fikser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...