Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ufattelig tomt liv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Livet har i utgangspunktet ikke noen mening, men noe av det mest produktive man kan gjøre for seg selv er å fylle livet med ting for å gi det mening

En av de letteste måten å hjelpe seg selv er å begynne å hjelpe andre. Hvis man har et lite snev av empati i seg så får man utrolig mye igjen for å hjelpe andre som har behov. Det er et ganske utbredt syn at nesten alt man gjør for andre er egoistisk, da man gjør det fordi man føler seg bedre av det. 

Finn en organisasjon (frivillig eller betalt) der du kan hjelpe andre som har det verre, og du skal se at du får det bedre. Mest sannsynlig møter du en del andre folk du kan få kontakt med.

Lenke til kommentar

Det er den enkelte som fyller livet med innhold, vi andre er ikke en form for Disney Park med funksjon å underholde andre.

For mange år siden tok jeg et par valg som gjorde livet mitt bedre, jeg sluttet å gå 5 dager i uka for å vente på en patetisk helg som er over før man staver mandag, sluttet å kjede meg og finner alltid noe å fylle dagene med noe som gir meg noe. 

Løsningen på det siste løste jeg med å alltid ha noe som er moro eller skape noe, enten det har vært musikk, fotografering eller andre ting som jeg finner interessant.

Prøve nye ting og gjøre noe selv er givende, uansett hva det er og man trenger ikke andre sin "godkjennelse".

Det som har stoppet mange er at man er såpass idiot at man faktisk hører på andre si "det der klarer du ikke". 

Gi faen og gjør det du selv vil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Livet har i utgangspunktet ikke noen mening, men noe av det mest produktive man kan gjøre for seg selv er å fylle livet med ting for å gi det mening.

En av de letteste måten å hjelpe seg selv er å begynne å hjelpe andre. Hvis man har et lite snev av empati i seg så får man utrolig mye igjen for å hjelpe andre som har behov. Det er et ganske utbredt syn at nesten alt man gjør for andre er egoistisk, da man gjør det fordi man føler seg bedre av det.

Finn en organisasjon (frivillig eller betalt) der du kan hjelpe andre som har det verre, og du skal se at du får det bedre. Mest sannsynlig møter du en del andre folk du kan få kontakt med.

Jeg vet ikke om noen organisasjoner. Bare Frivillighetssentralen, men jeg er et hatet menneske så jeg orker ikke eksponere meg for det.

Anonymous poster hash: 9ccad...b05

Lenke til kommentar

Det er den enkelte som fyller livet med innhold, vi andre er ikke en form for Disney Park med funksjon å underholde andre.

For mange år siden tok jeg et par valg som gjorde livet mitt bedre, jeg sluttet å gå 5 dager i uka for å vente på en patetisk helg som er over før man staver mandag, sluttet å kjede meg og finner alltid noe å fylle dagene med noe som gir meg noe.

Løsningen på det siste løste jeg med å alltid ha noe som er moro eller skape noe, enten det har vært musikk, fotografering eller andre ting som jeg finner interessant.

Prøve nye ting og gjøre noe selv er givende, uansett hva det er og man trenger ikke andre sin "godkjennelse".

Det som har stoppet mange er at man er såpass idiot at man faktisk hører på andre si "det der klarer du ikke".

Gi faen og gjør det du selv vil.

Hvis en ting hadde vært morro / interessant så hadde jeg vel gjort det for lenge siden.

Lenke til kommentar

Hva slags interesser har du trådstarter? Har du noen hobbyer du realiserer? Hva er det som gjør at du mener du ikle "fungerer sosialt", hva legger du i det begrepet?

Har ingen interesser, jeg er deprimert. Da mister man interesse.

Klarer ikke snakke med folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...