skiv Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Hei.Jeg har nylig holdt på å flytte ut, men må betale for 1-2 mnd lengere - og har derfor slått av mesteparten av strømmen utenat bad (varme for rør) etter jeg flyttet til ny leilighet.Jeg får vannvarme inkludert i prisen som jeg betaler.Dessverre fikk jeg en SMS der det sto skrevet at naboen hadde mistet varmvannet, og tror det er "noe galt" med strømmen hos meg - og ønsket å sende elektriker inn for å sjekke....Og derfor ser det ut som at jeg har betalt nabo sin strøm (varmvann, og kanskje mer?).Strømmen har vært idiotisk dyr (bor alene, har ett rom jeg bruker med god varme) med godt over 1000 hver mnd (90kvm hus, der 90% av huset ikke blir brukt). (5-800 for strøm, + 5-600 for nettleie ca)Forslag til hva jeg kan gjøre? Endret 2. desember 2017 av skiv Lenke til kommentar
Visum Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Utrolig at de har klart å svindle deg. Du må straks anmelde saken til politiet. Alternativt krev at huseier betaler tilbake 50 % av strømregningen siden du bodde der, ellers kan jeg sagt ifra jeg ville anmelde vedkommende for svindel! Endret 2. desember 2017 av Fast Jobb Lenke til kommentar
skiv Skrevet 2. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2017 Det påstås jo at de ikke viste det. Tenker det kan være lurt å ta kontakt med strømleverandøren også.Derimot har jeg ikke "bevis" enda, utenom SMSen der det sto at de tror det er noe galt med varmvannstanken etter at jeg slo av strømmen som ikke skal ha noe med den å gjøre til å begynne med Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Det må vel gå opp en bjelle for naboen om de aldri mottar strømregninger, evt strømmen koster bare noen hundrelapper hver måned. Dette har de trolig vært meget bevisst på, og dersom de sier de ikke har vært det, foreslå for dem at de betaler 50% av utgiftene du har hatt siden du flyttet inn. Om de ikke er mottakelig for dette, gå til Politiet. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Tror ikke det har noe å si om dem visste om det, huseier er nok erstatningspliktig uansett. Men politiet er ikke riktig instans. Ta det opp med huseier at du har betalt vannvarme som skulle vært inkludert, og krev tilbake en del av strømregning. Nevn at alternativt vil du gå videre med saken. 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Er kursen for varmtvannet tilkoblet ditt sikringsskap? Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Ta med deg et multimeter, snakk med naboen og sjekk spenningen i hans stikk med dine sikringer hhv av og på, for å se hvor mange av hans kurser som går til ditt skap. Du har jo forstatt tilgang om du ennå betaler. VV kan vær en meget stor del av en strømregning, om det f.eks er noen som dusjer flere ganger daglig eller lenge om gangen. Om hans bereder er på din måler kan du derfor absolutt kreve tilbakebetalt en andel(dere må vel finne en måte å regne denne ut på i samråd) fra huseier, som sikkert vil prøve å si at naboen skal betale - men han visste like lite som deg, så her må huseier ta støyten mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå