XtaZ Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) The Evil Within 2 får gode anmeldelser så langt og ligger for tiden på 80/100 Metacritic Preloadet og klar til unlock om 6 timer! Endret 12. oktober 2017 av XtaZ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Må man ha spillt det første? Direkte etterfølger? Vet ca null om begge to. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Vet ikke selv. Har lest null om storyen i 2eren for å unngå spoilers men du er i alle fall samme personen så vil jo tro det er greit å spille det første. Det første var ett underholdende spill så kjør på! Styr unna konsollversjonene derimot som hadde helt JÆVLIG ytelse og jeg tror ikke det ble så veldig mye bedre etter storpatchene. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Må man ha spillt det første? Direkte etterfølger? Vet ca null om begge to. Evil Within 2 er en direkte oppfølger til det første, og starter noen måneder etter at det første sluttet. Så ja, det er nok en stor fordel å kjenne til historien i det første spillet. Tenk deg om Resident Evil: Code Veronica var det første RE-spillet du spilte. Du vil nok klare å henge med, men du vil også gå glipp av mye fordi du ikke spilte RE2 først. Men det jeg kan si er at jeg aldri fullførte Evil Within 1, så jeg stakk innom wikipedia og leste fort gjennom historien der. Da var det mye enklere å starte med EW2, siden jeg vet hva som skjedde i det første spillet, hvem de forskjellige folkene er, og så videre. Jeg har ingen problemer med å henge med nå. Endret 12. oktober 2017 av Schreiber Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Ok, takker for svar =) Da er det kjøpt for hele 39,- på PC Endret 12. oktober 2017 av Mala Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Rapportene så langt om ytelsen i Evil Within 2 er ikke helt bra, men langt ifra den katastrofen eneren var. Jeg med mitt 970 kort må kanskje nøye meg med high settings for å beholde 60fps Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Huff, tror jeg gir opp Evil Within 2 for en stund. De kunne like gjerne kalt det Mindfuck: The Game. Men for å være litt seriøs lover det utrolig bra. Kanskje litt vel "inspirert" av Resident Evil til tider, men utrolig bra så langt. Mye bedre enn forventet. Bare sørg for å spill det alene, i mørke med lyden høyt, og gjerne med hodetelefoner. Blir spennende å se hvordan mottakelsen blir, angående anmeldelser. Gir stort sett blaffen i anmeldelser selv, men det skal jo ikke mange negative anmeldelser til før folk flest gir opp spillet uten å ha prøvd det engang. Er stygt redd for at EW2 kan lide av dette. Men vi får se. (da mener jeg det kan ende på ca 7/10 på metacritic osv, men vi får se. Jeg storkoser meg i alle fall.) Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Huff, tror jeg gir opp Evil Within 2 for en stund. De kunne like gjerne kalt det Mindfuck: The Game. Men for å være litt seriøs lover det utrolig bra. Kanskje litt vel "inspirert" av Resident Evil til tider, men utrolig bra så langt. Mye bedre enn forventet. Bare sørg for å spill det alene, i mørke med lyden høyt, og gjerne med hodetelefoner. Blir spennende å se hvordan mottakelsen blir, angående anmeldelser. Gir stort sett blaffen i anmeldelser selv, men det skal jo ikke mange negative anmeldelser til før folk flest gir opp spillet uten å ha prøvd det engang. Er stygt redd for at EW2 kan lide av dette. Men vi får se. (da mener jeg det kan ende på ca 7/10 på metacritic osv, men vi får se. Jeg storkoser meg i alle fall.) Jeg oxo må vente installere det, spillet nekter meg det nå 00.40 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Fikk en patch kasta i trynet etter unlock når jeg endelig fikk lov til å starte spillet så laster ned den nå, men Steam har visst fått ett lite illebefinnende siden den ikke greier bestemme seg for om patchen skal ta 2 timer å laste ned eller bare 11 minutter 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 The Evil Within er et spill som har gått meg hus forbi, og det selv om Mikami står bak. Jeg kommer definitivt til å spille eneren før jeg vurderer toeren. Dessverre ser det ut som det er litt vanskelig å finne til PS4 (utsolgt i alle butikker), så det er mulig jeg går for PC-versjonen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Og det finner du veldig rimelig digitalt for å si det sånn. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) The Evil Within er et spill som har gått meg hus forbi, og det selv om Mikami står bak. Jeg kommer definitivt til å spille eneren før jeg vurderer toeren. Dessverre ser det ut som det er litt vanskelig å finne til PS4 (utsolgt i alle butikker), så det er mulig jeg går for PC-versjonen. https://www.cdkeys.com/pc/games/the-evil-within-2-pc-steam-cd-key edit 41.kr https://www.cdkeys.com/pc/games/the-evil-within-pc-cd-key-steam Endret 13. oktober 2017 av Jokingnutria Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) Nå var det The Evil Within han ville få tak i da. Endret 13. oktober 2017 av Mala Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Innstillingene for lys i det første The Evil Within må da være helt på trynet? Sette jeg det til det anbefalte snakker vi om å springe i ett hav av knust sortnivå https://imgur.com/a/XL1B2#0 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) Liker hva jeg ser i spillet, jeg sier ingen ting ang spillet, du må finne det ut selv. Endret 13. oktober 2017 av Jokingnutria Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Hm... oppdaget en liten ting jeg ikke er sikker på at jeg liker helt. Hadde tre fiender etter meg, så løp som en tulling for å komme meg unna. Men etter en stund gav de opp, og begynte å gå tilbake. Det er greit nok, men da de snudde ryggen til meg var det ikke noe problem å løpe etter dem og ta en stealth kill på den nærmeste, og så løpe tilbake til de sluttet å følge etter. Deretter løp jeg tilbake og tok stealth kill på neste osv, helt til alle tre var døde. Litt tvilsom AI der, kanskje. Men det er bare en liten fillesak, og fiendene kan nok bli mye smartere og farligere etterhvert. Utrolig bra spill så langt. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Hva synes dere om spillet da. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 13. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2017 I dag har det bare vært stress siden jeg våknet så har faktisk ikke kommet hjem før nå å fått spilt, men fikk spilt 4 timer i går og liker det veldig godt så langt. Virker litt mer open world-ish enn det forrige også med litt mer utforsking som er ett stort pluss for min del og fikk forresten fista grafikken opp på ultra med ganske så stabil 60fps i 1080p og et 970-kort, så aner ikke hva de folka på Steam forumet som måtte kjøre det på medium-high med 40-50fps på samme kortet har gjort for noe feil. Fornøyd så langt! Måtte skru av chromatic abberation førsta da for spillet så jo helt jævlig ut med den på. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 I dag har det bare vært stress siden jeg våknet så har faktisk ikke kommet hjem før nå å fått spilt, men fikk spilt 4 timer i går og liker det veldig godt så langt. Virker litt mer open world-ish enn det forrige også med litt mer utforsking som er ett stort pluss for min del og fikk forresten fista grafikken opp på ultra med ganske så stabil 60fps i 1080p og et 970-kort, så aner ikke hva de folka på Steam forumet som måtte kjøre det på medium-high med 40-50fps på samme kortet har gjort for noe feil. Fornøyd så langt! Måtte skru av chromatic abberation førsta da for spillet så jo helt jævlig ut med den på. Synes Evil Within 2 er bedre å lettere en Evil Within 1 å det er ikke så vanskelig som faen da synes jeg, første gang jeg møtte the keeper da døde jeg i spillet grunn tom for ammo drepte den første men andre da var det game over å da sluttet jeg spille det da, var dritt vanskelig , + lite ammo å healing er Syringes da. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Da var det rundet etter 12.5 timer playtime, og er rimelig fornøyd selv om jeg skippet noen sidemissions med et uhell som fikk dødelig utfall for en friendly NPC og at jeg gikk glipp av litt historie i samme slengen. Var også en annen veldig mystisk NPC i spillet som virket å være ganske viktig og spesiell, men etter siste møte med denne så skjedde det aldri noe mer og fikk aldri vite hva det var for noe, som var veldig skuffende. Måtte google om jeg hadde gått glipp av noe veldig viktig en eller annen plass men ser ikke ut til å være noe mer med denne karakteren :/ Denne NPCen er altså The Singing Ghost Lady, Anima hvis noen lurer. Angående en av rewardene for new game plus: Fant det litt komisk at "the ultimate reward" som developerne beskriver det er at man får låst opp letterbox option i spillmenyen, en option som var forced og ikke mulig å skru av i eneren og som endte i ganske mange irriterte forumposter og negativ feedback i starten helt til det ble patchet inn en toggle option ca 1 år etter release Godt å være ferdig for nå er jeg så jævlig klar for South Park - The Fractured But Whole i mårra! Endret 16. oktober 2017 av XtaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå