Gå til innhold

Augustfest 2017 - Polljen - På tide å få tatt litt bilder, etter et svakt fotoår

Anbefalte innlegg

Bruker: Polljen

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Det jeg måtte ha tilgjengelig, i hovedsak Fuji X-utstyr.

Utfordringen rett og slett å "få ræva i gir" som det heter på godt norsk. 2017 har vært et svakt fotografisk år for meg, av mange årsaker, så jeg vil prøve å komme i gang igjen nå i august.

Mengden av fotografering vil nok variere fra uke til uke denne festen, men det viktigste for meg er å komme ut av stillstanden jeg har vært i litt for lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen uker siden så investerte jeg i et kompaktkamera (av type "entusiast"  :)  ), men jeg har ikke hatt tid til å teste det så mye ut så langt, så hva passer da bedre enn å bruke augustfesten til slikt.

I dag så måtte jeg "vikariere" som bringebærplukker (småskala) så da prøvde jeg kameraet på nærbilder av de nevnte bringebær.

Det er ikke noe fantastisk bilde, Jeg var vel kanskje litt vel nær objektet til å få det skarpt, men jeg er i det minste i gang  :w00t: og resultatene blir vel forhåpentligvis bare bedre og bedre utover i måneden.

Uke 1 Bilde 1

Bringebær

post-58755-0-28770300-1501609096_thumb.jpg

Fujifilm X100F -  fast brennvidde 23 mm (35 mm "omregnet")

f/2 1/750 ISO 200

Lenke til kommentar

På en grå og litt fuktig augustkveld der myggen prøver å ta livet av den som prøver å være utendørs så er det nesten ikke annet å gjøre enn å vente på sengetid  :nei:  (dog litt tidlig når klokken knapt er åtte om kvelden), så jeg tenkte jeg skulle prøve å trosse myggen og teste kameraet litt, og da de innebygde filterene som er der.

Når jeg har jobbet med gamle bilder (digitalisering) så synes jeg mange av bildene er mye mer interessante med den bruntonen mange av de har i papirversjon, enn den mer "korrekte" sort/hvitt-tonen de får etter skanning. Så derfor ble filteret "sepia" testet ut de få minuttene jeg turde å sette meg utenfor kjellerveggen før de morderiske små krypene ble for mange til å holde ut  :)

Uke 1 bilde 3

Utsikt i Sepia

post-58755-0-68439300-1501870319_thumb.jpg

Fuji X100F - 23 mm - 1/640 - f/2 ISO 200

(PS!! blenderen var glemt stilt om etter nærbildene den andre dagen, men jeg foretrakk likevel bildet med denne blenderen når jeg kikket på alternativene med mer "korrekt" blender for landskap)

Lenke til kommentar

Selv om det kan virke slik så har jeg ikke hoppet av festen.

Jeg er utenlands på ferie, og og siden bildene jeg vil delta med i uke 2 også skal på Flickr så er det greit å dele de på festen den veien.

Jeg har fått bildene inn på Lightroom, men men siden jeg på tur bruker en pad (win10) og ikke har tatt med tastatur/mus så sliter jeg med å flytte bildene over på Flickr.

Starter hjemreisen i morgen tidlig og har nok fått mine bidrag ut på festen i løpet av et par dager ?

Endret av polljen
Lenke til kommentar

En liten tur til min favorittby  :)

(4 dager 4 bilder)

Uke 2 Bilde 1 (torsdag)

Litt av hvert å gjøre på en åpen plass

36581793545_2e7ab4ec5f_z.jpg

Paternostre Square by Per Ragnar Falkevik, on Flickr

Uke 2 Bilde 2 (fredag)

Alle veier leder til ....... (i dette tilfelle St. Pauls)

36581795645_fb34a40242_z.jpg

St. Pauls / Millenium Bridge by Per Ragnar Falkevik, on Flickr

Uke 2 Bilde 3 (lørdag)

På elva

36184986950_4c9a0b6785_z.jpg

Activity on the River Thames by Per Ragnar Falkevik, on Flickr

Uke 2 Bilde 4 (søndag)

Ute og går

36413280532_e7f57fb156_z.jpg

Race Walking (World Championship) by Per Ragnar Falkevik, on Flickr

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...