polljen Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Bruker: Polljen Deltakernivå: Pingle Utstyr: Det jeg måtte ha tilgjengelig, i hovedsak Fuji X-utstyr. Utfordringen rett og slett å "få ræva i gir" som det heter på godt norsk. 2017 har vært et svakt fotografisk år for meg, av mange årsaker, så jeg vil prøve å komme i gang igjen nå i august. Mengden av fotografering vil nok variere fra uke til uke denne festen, men det viktigste for meg er å komme ut av stillstanden jeg har vært i litt for lenge. 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 For noen uker siden så investerte jeg i et kompaktkamera (av type "entusiast" ), men jeg har ikke hatt tid til å teste det så mye ut så langt, så hva passer da bedre enn å bruke augustfesten til slikt. I dag så måtte jeg "vikariere" som bringebærplukker (småskala) så da prøvde jeg kameraet på nærbilder av de nevnte bringebær. Det er ikke noe fantastisk bilde, Jeg var vel kanskje litt vel nær objektet til å få det skarpt, men jeg er i det minste i gang og resultatene blir vel forhåpentligvis bare bedre og bedre utover i måneden. Uke 1 Bilde 1 Bringebær Fujifilm X100F - fast brennvidde 23 mm (35 mm "omregnet") f/2 1/750 ISO 200 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 De så gode ut - fin lys-skygge-virkning Lenke til kommentar
polljen Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 På en grå og litt fuktig augustkveld der myggen prøver å ta livet av den som prøver å være utendørs så er det nesten ikke annet å gjøre enn å vente på sengetid (dog litt tidlig når klokken knapt er åtte om kvelden), så jeg tenkte jeg skulle prøve å trosse myggen og teste kameraet litt, og da de innebygde filterene som er der. Når jeg har jobbet med gamle bilder (digitalisering) så synes jeg mange av bildene er mye mer interessante med den bruntonen mange av de har i papirversjon, enn den mer "korrekte" sort/hvitt-tonen de får etter skanning. Så derfor ble filteret "sepia" testet ut de få minuttene jeg turde å sette meg utenfor kjellerveggen før de morderiske små krypene ble for mange til å holde ut Uke 1 bilde 3 Utsikt i Sepia Fuji X100F - 23 mm - 1/640 - f/2 ISO 200 (PS!! blenderen var glemt stilt om etter nærbildene den andre dagen, men jeg foretrakk likevel bildet med denne blenderen når jeg kikket på alternativene med mer "korrekt" blender for landskap) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Det ble fin gammel årgang av det siste der..... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Blir rent nostalgisk av å se på sepiabildet med utsikt. fint! Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Fristende bringebær, synd det er (som du sier) bittelitt uskarpt. Sephiafilter gjorde seg her, ville dog ha kuttet bort den lille plenbiten nederst til høyre. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 6. august 2017 Forfatter Del Skrevet 6. august 2017 Uke 1 bilde 3 Lek i vannkanten Det å stå ved vannkanten og kaste steiner i sjøen er alltid enn fulltreffer når man har med seg barn. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Sommerlig og talende bilde. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Lek i vannkanten er veldig søtt - tatt på kornet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Interessant løsning med sepiabildet, og dokumentasjon av lek i vannkanten bare MÅ med! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Smette stein på vannet er alltid gøy, særlig for unger, morsomt! Lenke til kommentar
polljen Skrevet 13. august 2017 Forfatter Del Skrevet 13. august 2017 (endret) Selv om det kan virke slik så har jeg ikke hoppet av festen. Jeg er utenlands på ferie, og og siden bildene jeg vil delta med i uke 2 også skal på Flickr så er det greit å dele de på festen den veien. Jeg har fått bildene inn på Lightroom, men men siden jeg på tur bruker en pad (win10) og ikke har tatt med tastatur/mus så sliter jeg med å flytte bildene over på Flickr. Starter hjemreisen i morgen tidlig og har nok fått mine bidrag ut på festen i løpet av et par dager ? Endret 13. august 2017 av polljen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Lek i vannkanten er alltid en vinner Lenke til kommentar
polljen Skrevet 15. august 2017 Forfatter Del Skrevet 15. august 2017 (endret) En liten tur til min favorittby (4 dager 4 bilder) Uke 2 Bilde 1 (torsdag) Litt av hvert å gjøre på en åpen plass Paternostre Square by Per Ragnar Falkevik, on Flickr Uke 2 Bilde 2 (fredag) Alle veier leder til ....... (i dette tilfelle St. Pauls) St. Pauls / Millenium Bridge by Per Ragnar Falkevik, on Flickr Uke 2 Bilde 3 (lørdag) På elva Activity on the River Thames by Per Ragnar Falkevik, on Flickr Uke 2 Bilde 4 (søndag) Ute og går Race Walking (World Championship) by Per Ragnar Falkevik, on Flickr Endret 15. august 2017 av polljen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Flotte bilder fra London der - favoritten: Alle veier leder til... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Bilder fra London blir aldri feil, jeg setter også en knapp på 'Alle veier leder til'. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Fine Londonbilder, men favoritten er Alle veier leder til. Mange spennende linjer der. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Fine London-bilder, favoritt "Alle veier leder til".... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå