Taurean Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Først og fremst, så har dette aldri skjedd meg, heldigvis. Ikke at det har vært noen grunn til det heller. For de som aldri har hørt om det her, så er det fordi man sjekker om personen har gjemt narkotika i de kroppsåpningene, med tanke på smugling eller holde det skjult for offentlige tjenestepersoner. Men, jeg har hørt historier fra privatpersoner som har gått igjennom toll, faktisk fra danskebåten, og har blitt presset/følt seg tvunget av tollere til å måtte gjennomgå dét. Og har gjennomgått det. Jeg så også på, tror det var Insider (tv-programmet på max), hvor en full/rusa fyr ble tatt med på glattcelle - det var truende stemning, han var amper hele tiden, men var ikke voldelig. Likevel maste politiet hele tiden om en sånn undersøkelse, på en truende måte. Han nekta plent tilbake, og ble truende. Kameraet filma ikke hendelsen, men det hørtes absolutt ut som at de holdt han fast og gjennomførte undersøkelsen. 3 politifolk. Hvilke rettigheter har man? Det virker jo vitterlig som voldtekt, og forferdelig nedverdigende? Hvis dette noen gang skulle skje meg, så har jeg bestemt meg for å først og fremst be dem holde avstand. Så vil jeg be om heller røntgenscanning eller annen metode. Jeg vil nekte med alle midler for å at det her skal skje. Men ja, hvilke rettigheter har man? Endret 20. juni 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Hahaha de tar deg med på sykehus og tar røntgen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Å nekte er bare tull da de har lov til det og hvis du nekter så tar det bare lengre tid. De døtter heller ikke fingern i ræva di, du må bøye deg fremover og hoste. Å dytte ting i rompa eller svelge det er en god måte å smuggle på så det hadde vært idiotisk å nekte toll og politi å gjøre dette. Kunne sikkert brukt masse ekstra penger og krevd at en dommer skulle si ja eller nei... En god løsning er å ha et toalettrom og la personen sitte der til dritten kommer. Man klarer ikke å holde igjen ting i tuten når det er en dritt som presser det ut Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Primærkompetansen for å gjennomføre slik ransaking ligger hos retten, med subsidiær kompetanse for påtalemyndigheten hvis det er fare ved opphold. En vanlig politi- eller tolltjenestemann kan ikke på egen hånd beslutte ransaking av kroppens hulrom. Tvangsmiddelet skal være forholdsmessig, dvs. at det må være et rimelig samsvar med den tvangen man utøver og det målet man oppnår. Forutsetningen er imidlertid at siktede ikke samtykker. Samtykker siktede (skriftlig) kan politiet ransake. Hvis påtalemyndigheten først har bestemt seg for at det er skjellig grunn til mistanke, at det er forholdsmessig, og at det er fare ved opphold har du ingen rettigheter som innebærer at du kan forhindre undersøkelsen fra å finne sted. Du må eventuelt kreve erstatning for ubehag mv. i etterkant etter reglene om erstatning for uberettiget straffeforfølgelse. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 Tusen takk for svar. Så det virker jaggu som at man har ganske svake rettigheter. Må altså bare holde hardt fast på at man skal ha røntgenundersøkelse og håpe det beste. At tjenestepersonene ikke bestemmer seg for å bruke tvang. I så fall er det jo lite å gjøre, hvis man bruker vold mot dem, blir man jo tiltalt for dét også. Min siste "plan" er å løpe.. men dét vil vel bare føre til etterlysning og flere tiltaler, mer straff. Og når man skal forbi en toll, så har man ofte med seg koffert og sekk, da må man la dét stå igjen. Kan jo eventuelt hente ved en senere anlédning. Det er i hvert fall en god grunn til å holde seg unna de kriminelle baner! Men ett siste poeng jeg diskutérte med en bekjent i går ^^ er at dette kan jo være gjenstand for spekulasjon, hvis det er som Krikkert skriver, at man "kan kreve erstatning for ubehag mv. i etterkant etter reglene om erstatning for uberettiget straffeforfølgelse."Spille shabby og sliten, gi inntrykk av at man har rusproblemer, eller kan virke som en smugler. Gå igjennom rektalundersøkelse, selvsagt under protest, men ikke så sterk protest at man blir sendt til røntgenundersøkelse - og deretter gå hardt inn for å søke høyest mulig erstatning for tort og svie etterpå. Ergo, man kan bli en "hore for staten" ^^, Hvis disse offentlige tjenestepersonene absolutt liker å drive med slike undersøkelser, så kan det jo være en fin måte å tjene penger på ^^ Men ja, da må man jo finne seg i denne virksomheten ... ikke noe jeg selv ville funnet meg i, men det er sikkert millioner som ville gjort det! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Det gjelder unntak fra disse erstatningsreglene hvis du ved egen opptreden og uten rimelig grunn har fremkalt straffeforfølgelsen. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Politiet selv har vel heller ikke mulighet til å gjøre denne undersøkelsen. Det skal vel utføres av medisinsk personell? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Politiet selv har vel heller ikke mulighet til å gjøre denne undersøkelsen. Det skal vel utføres av medisinsk personell? Det kjem vell ann på om det er snakk om ransakelse eller undersøkelse. Og det skal vell ein del til før ransakelsen får ein slik karakter at ein må være medisinsk personell for å kunne utføre jobben? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Det gjelder unntak fra disse erstatningsreglene hvis du ved egen opptreden og uten rimelig grunn har fremkalt straffeforfølgelsen.Hvor går genseren her da? Det ville jo være drøyt om man kunne bli skjendet av tollvesenet for å være synlig nervøs og løsmaget... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Det kjem vell ann på om det er snakk om ransakelse eller undersøkelse. Og det skal vell ein del til før ransakelsen får ein slik karakter at ein må være medisinsk personell for å kunne utføre jobben? Hvis noe eller noen skal opp i et hulrom i kroppen, mener jeg det må være medisinsk personell som skal gjøre det. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Hva tror dere om politiet og tollere, at de går rundt og ønsker å putte finger'n opp i rasshølet ditt? Har de mistanke om at du skjuler noe finnes det mange metoder. Den vanligste er vel å sitte på en slik do som ikke tømmer rett i kloakken til du har gjort fra deg. Det jeg har hørt - som jeg tror på - er en tidligere kollega som børtet seg med tollere. Han ble truet med å bli holdt igjen og strippet naken - var ikke snakk om undersøkelse av hulrom. Endret 21. juni 2017 av skripis Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg ville være meget skeptisk til å stikke mine fingre inn i hulrommet til noen som ikke var 100% samtykkende, en kjapp bevegelse med kraftige muskler er alt som skal til før fingeren knekker. Da ville jeg heller ventet til naturen gikk sin gang. 1 Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Politi/tollere kan aldri undersøke/ransake kroppens hulrom, utanom å "beskue" det. Ingenting i vegen for at dei stripper deg og får deg til å sette deg på huk i tilfelle noko skulle ramle ut. Dersom du har det i magen/tarmene blir det pottevakt på den heldige betjenten. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 En jeg kjenner når han var veldig veldig ung i ungdomsårene hadde en utforskertrang. Så han reiste utenlands uten å fortelle foreldrene om det på tross av at han ikke var myndig enda. Han ble stoppet i nettopp en slik undersøkelse, men det ble aldri fullbyrdet. Han ble bare bedt om å ta av seg klærne og kanskje bøye seg over litt så de kunne se om det stakk noe ut av endetarmsåpning (tråd eller liknende muligens). Han syntes dette var veldig nedverdigende å oppleve. Å måtte ta av seg klærne og at tollerne hadde denne mistanken på han. For tollerne så var det kanskje en stikkprøve av en ung reisende, men for han så var det en veldig pregende opplevelse. Han smuglet jo ikke noe, men ønsket bare å oppleve en verden som han aldri hadde sett før der ute. Anonymous poster hash: 02741...fca 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Spille shabby og sliten, gi inntrykk av at man har rusproblemer, eller kan virke som en smugler. Gå igjennom rektalundersøkelse, selvsagt under protest, men ikke så sterk protest at man blir sendt til røntgenundersøkelse - og deretter gå hardt inn for å søke høyest mulig erstatning for tort og svie etterpå. Ergo, man kan bli en "hore for staten" ^^, Hvis disse offentlige tjenestepersonene absolutt liker å drive med slike undersøkelser, så kan det jo være en fin måte å tjene penger på ^^ Men ja, da må man jo finne seg i denne virksomheten ... ikke noe jeg selv ville funnet meg i, men det er sikkert millioner som ville gjort det! Smugle heller en sexdukke gjennom posten i fra kina. Da har du et enda bedre grunnlag for å kreve erstatning tror jeg, for å bli sett på som pedofil. Aldri i verden om de kan sammenlikne å ha en dukke med barneutseende trekk med det å være pedofil. Den taper de tror ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2017 En jeg kjenner når han var veldig veldig ung i ungdomsårene hadde en utforskertrang. Så han reiste utenlands uten å fortelle foreldrene om det på tross av at han ikke var myndig enda. Han ble stoppet i nettopp en slik undersøkelse, men det ble aldri fullbyrdet. Han ble bare bedt om å ta av seg klærne og kanskje bøye seg over litt så de kunne se om det stakk noe ut av endetarmsåpning (tråd eller liknende muligens). Han syntes dette var veldig nedverdigende å oppleve. Å måtte ta av seg klærne og at tollerne hadde denne mistanken på han. For tollerne så var det kanskje en stikkprøve av en ung reisende, men for han så var det en veldig pregende opplevelse. Han smuglet jo ikke noe, men ønsket bare å oppleve en verden som han aldri hadde sett før der ute. Anonymous poster hash: 02741...fca Ja, dét var et interessant tilfelle. Han var jo tydeligvis mindreårig, under 16 år? Hvilke rettigheter hadde han hatt, kunne han nektet plent? Er stripping også noe man kan nekte? Kanskje han fremdeles har lov til å søke erstatning? Det er vel kanskje foreldet nå. Spille shabby og sliten, gi inntrykk av at man har rusproblemer, eller kan virke som en smugler. Gå igjennom rektalundersøkelse, selvsagt under protest, men ikke så sterk protest at man blir sendt til røntgenundersøkelse - og deretter gå hardt inn for å søke høyest mulig erstatning for tort og svie etterpå. Ergo, man kan bli en "hore for staten" ^^, Hvis disse offentlige tjenestepersonene absolutt liker å drive med slike undersøkelser, så kan det jo være en fin måte å tjene penger på ^^ Men ja, da må man jo finne seg i denne virksomheten ... ikke noe jeg selv ville funnet meg i, men det er sikkert millioner som ville gjort det! Smugle heller en sexdukke gjennom posten i fra kina. Da har du et enda bedre grunnlag for å kreve erstatning tror jeg, for å bli sett på som pedofil. Aldri i verden om de kan sammenlikne å ha en dukke med barneutseende trekk med det å være pedofil. Den taper de tror ihvertfall jeg. Hmm, lurer på om du tuller her ^^ Hvis man bestiller noe, så er man jo "skyldig" .. situasjonen jeg beskrev var ment på å ikke smugle noe, men bare late som, gi sterkt inntrykk av det ^^ Og dermed saksøke etterpå! Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Ha med deg noen strips så gir du dem til tollerne og spør om de gidder å ta hemoroidene mens de er der nede Win/win Lenke til kommentar
G Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det med den dukkesaken som kom i media har det vært en egen diskusjon på. Men, man kan jo spørre seg om de har lovlig hjemmel til å behandle en død ting som pedofili. Da hadde det vel vært mer naturlig at det hadde blitt tatt under nekrofili tenker jeg. Dukker er ikke mennesker, er jo hele sakens fundament jo. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det med den dukkesaken som kom i media har det vært en egen diskusjon på. Men, man kan jo spørre seg om de har lovlig hjemmel til å behandle en død ting som pedofili. Da hadde det vel vært mer naturlig at det hadde blitt tatt under nekrofili tenker jeg. Dukker er ikke mennesker, er jo hele sakens fundament jo. Den saken er ganske behørig diskutert i tråder hvor den var tema, men nekrofili er det jo åpenbart ikke. Dukker er ikke døde. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 (endret) Nei det er de jo heller ikke. Er bare materielle gjenstander egentlig. Så tollernes dukkejaging er vel ganske absurd i sitt fundament egentlig enten man leter etter pedofile, nekrofile eller andre rariteter. Rett og slett en haug med føleri i fra media og i fra tollere. Kanskje politikere skulle få seg gangsyn, så de lar tollerne slippe å lete etter sexdukker med spesifikke utseender? Endret 23. juni 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå