Gå til innhold

NAV. Hvor bør man søke praksisplass?

Anbefalte innlegg

Avtale om praksisplass! En flott mulighet. Jeg har bachelor i markedsføring og logistikkledelse. Og 8 års arbeidserfaring, fra direktesalg i dagligvarehandel til salgskonsulent. 

Nå som jeg har vært arbeidssøker i noen måneder prøver jeg hardt å finne ut av hva er det jeg kan jobbe med, og utvikle meg innenfor. Jeg har også tenkt utenfor boksen og fant ut at jeg kan også jobbe innen HR selvom jeg ikke har bachelor innen det. Men vil gjerne høre tips fra dere som har vært i liknende situasjon. Hvor anbefaler dere meg å søke om praksisplass? Hvilke bedrifter og typer stillinger er lurt å fokusere på med min bakgrunn? 

Slik jeg ser det kan man med bachelor i markedsføring få jobber innen f.eks inbound marketing firmaer men da forutsettes det at man har blogget i ung alder eller bidratt med no frivillig arbeid ved siden av studier. Men det har jeg ikke.. 

I og med at studiet mitt er ganske bredt har jeg slitt litt med å bestemme meg for én konkret vei å gå. 

Men har søkt på alle slags stillinger ila den siste tiden så fremt kvalifikasjonene på annonsen tillater det: 

1. Markedskoordinator for f.eks klesbutikkens hovedkontor eller reiselivsfirmaer

2. Prosjektkoordinator for f.eks sisteledds-markedsføringsbyråer

3. Inbound marketer for byråer som driver med spesifikt dette 

4. Assisterende butikksjef 

5. HR Researcher / Rekrutteringskonsulent / Administrasjonssekretær . 

Har kommet på intervjuer men aldri fått tilbud om jobb. Pga de velger folk med erfaring. Men med praksisplass har jeg nå muligheten til å vise hva jeg kan.. Problemet er at jeg vet ikke hvor jeg bør benytte meg av praksisplassen. 

Jeg er analytisk og glad i å jobbe med mennesker. Samtidig er jeg også kreativ og liker variasjon i hverdagen. Derfor kan jeg se at jeg passer like godt i alle områdene ovenfor for å nevne noen da. 4 og 5 har jeg søkt mest på i det siste hvertfall. 

Takker på forhånd for alle gode innspill, både fra de med lik/-nende erfaring! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...