Gå til innhold

Hvor mye kan man ligge i venstrefeltet på motorvei?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er mye trafikk, så slutter venstrefila å være et forbikjøringsfelt. Nå vet jeg ikke hvordan det var i dette tilfellet, men det er hvertfall slik det er i rushtiden for meg på vei hjem fra jobb; Man kommer ikke noe fortere frem verken i høyre eller venstre. Dermed er det nyttesløst å ligge å "pushe" andre.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Selv i rushtiden så skal man ligge i høyrefilen om det er plass og i denne videoen så det ikke ut som at det var mye trafikk og god plass i høyre felt

Ligger mye i venstre fil selv, men jeg flytter meg over til høyre når jeg ser noen som kommer bak og vil forbi

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, hvorfor ligger dere i venstrefilen?

Når noen vil forbi og det er mulighet for det så skal dere flytte den feita rævva deres over i høyre felt og slippe forbi

Det er på grunn av tullinger som dere at det blir ulykker

Det er ikke sikkert det er noen bak Kakeshoma som vil forbi.

Og den hvite bilen kan ikke legge seg inn fordi det er en Hiace i veien.

Lenke til kommentar

Når noen vil forbi og det er mulighet for det så skal dere flytte den feita rævva deres over i høyre felt og slippe forbi

Det skulle han ha tenkt på FØR han sneglet seg fram i venstrefila

Lenke til kommentar

Det skulle han ha tenkt på FØR han sneglet seg fram i venstrefila

Det er kø i venstrefilen. Kamerabilen, den hvite bilen foran er i akkurat samme situasjon som den rabiate tullingen i volvoen...de ønsker å kjøre fortere men hindres av trafikk foran. Hvorfor mener du at alle disse skal vike for volvoen?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at han snegler seg? Det er ikke fartsstempling på videoen. Så lenge man kjører i fartsgrensen så kan man fint ligge parallelt med biler i høyrefeltet...

Det er uansett flere biler foran, dvs det er kø i venstrefeltet. Hvorfor skal de vike for Volvoen?

EDIT: Slått av Roger_Moore :)

Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Venstrefeltet er for forbikjøringer, ikke for å ligge på fartsgrensen sammen de som ligger i høyre

Når det blir mange nok biler på veien så blir venstrefeltet ikke lenger et forbikjøringsfelt, naturlig nok. Da er det vanlig at farten havner på eller bittelitt over farten i høyre felt.

Det virker som at du ikke har spesielt mye erfaring på veien ut ifra holdningene og svarene dine i denne tråden. Kjører du mye?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den "idioten" i Volvoen kunne like gjerne vært meg. Dere som ligger i venstrefeltet og følger fartsgrensa kan holde dere hjemme.

Klart, jeg ville nok ikke drevet og byttet felt frem og tilbake, men lusekjøring i venstrefeltet er omtrent like irriterende som snikhorer i kollektivfelt og lignende.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Venstrefeltet er for forbikjøringer, ikke for å ligge på fartsgrensen sammen de som ligger i høyre

Når det blir mange nok biler på veien så blir venstrefeltet ikke lenger et forbikjøringsfelt, naturlig nok. Da er det vanlig at farten havner på eller bittelitt over farten i høyre felt.

Det virker som at du ikke har spesielt mye erfaring på veien ut ifra holdningene og svarene dine i denne tråden. Kjører du mye?

Det er god plass i høyre så da skal de plassere seg til høyre når det kommer noen bak som vil forbi

Har nok erfaring til at jeg ville ha lagt meg i høyre felt

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du dermed at det er den med størst fart som har førsterett på forbikjøring? Eller den bakerste? Eller at det aldri skal være mer enn én bil i venstre felt på x antall meter?

Men dette er jo en tråd for videoer, så det er kanskje best å ta diskusjonen i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Så lenge man kjører i fartsgrensen så kan man fint ligge parallelt med biler i høyrefeltet...

Dette er helt klart en påstand som ikke holder vann.

Hehe, de som forsvarer kjøringen til Volvoen bør ta noen runder med seg selv..

1. Det var 110 sone

Og trafikken gikk i og over fartsgrensen sa du? I begge felt? Det må jo være første gang, det skjer jo rett og slett ikke at det går i 110 i høyrefeltet.. (Sjelden det er så få lastebiler på veien at dette er praktisk mulig)

Jeg mener venstrefelt er til for to grunner, forbikjøring og avlastning. Derimot er det IKKE til for de som mener reglene ikke gjelder dem selv og kjører 20-50kmt over fartsgrensen.

Hvorfor er det ikke til for de som kjører 20-50km/t over fartsgrensen? Hva med de som kjører 2km/t over fartsgrensen? Eller de som kjører 20 under maksimal tillatt hastighet?

Det er ikke din eller andre trafikanter som skal hindre folk i å kjøre for fort, slikt har vi politiet til.

I det aktuelle tilfellet ville nok jeg også lett dratt forbi deg på høyresiden.

Når det er lengre luker og ikke tett trafikk legger jeg meg alltid til høyre når det lar seg gjøre for å slippe frem folk som vil forbi meg (gjorde dette utallige ganger i går også).

MEN når det er flyt i begge felter og man ser at noen hundre meter lenger frem er det en bil/lastebil/henger som kjører sakte og jeg kommer til å kjøre forbi så hender det jeg velger å fortsette i venstre sånn jeg slipper å bli låst bak denne bilen og selv bli forbikjørt av de jeg kanskje akkurat har kommet meg forbi.

Dette er jo også grunnen til at det plutselig oppstår rekker med biler i venstre felt, fordi folk legger seg ut for å slippe å bli stengt bak.

Så andres egoisme er ikke greit mens din egen egoisme er helt innafor?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...