Gå til innhold

Største positive overaskelsen på mange år.(Ghost Recon Wildlands.


Anbefalte innlegg

Tom Clancy pleide å bety noe spesielt, en taktisk skyter.


Rainbow Six fikk 3 gode spill, høydepunktet var Rouge Spear, den tok alt det gode fra originalen men forbedret det. Så kom Raven Shield, det var et veldig bra spill, men det var svakere enn de to første Aien var langt dårligere og brettene var rett og slett ofte kjedelige.


Men mitt største problem med Raven Shield var under utviklinga jeg var med på forumet(første Tom Clancy spill laget av UBI) nesten alle på forumet ba utviklerne å legge til iron sights men svaret dems var «nei det er ikke gøy» oh oh første tegn på hva som ville lede til Vegas....


Det paradoxale er at kort tid etter Raven Shield kom ut, ble det standard for nesten alle spill å ha iron sights, selv de mest arcady skyte spillene i dag har det(for fucks sake Serious Sam 3 har det jo for faen)


 


Men det var et godt spill. Rouge spear fikk et latterlig antall Expantion packs noen gode andre ikke så gode.


 


 


Så hadde vi Ghost recon. Dette var rainbow six men ikke CQB versjonen. Brettene var store og åpene. Fiendtlige kjøretøy ble lagt til. Spillet fikk 2 gode ekspantion packs.


Så kom et helt horribelt archady 3rd person sak, hvor jeg tror du slåss mot nord Korea. Dette er kanskje en av de meste ekstreme konsolifiseringene av en pc serie noen gang.


La oss bare ignorere dette spillet.


Vi fikk så Advanced war fighter spillene de var langt fra så taktiske som de originale spillet, men også LANGT fra så acracdy som Ghost recon 2 eller hva de kalte det monsteret.


Jeg vil si at Advanced warfigher er mer tro mot originale Ghost recon enn det Vegas eller Siege er mot Rainbow six.


 


Så kom nyheten om Wildlands jeg hadde null interesse, selv om advanced warfighter var ok spill, hadde jeg ingen trang til å spille noe open world Ghost Recon. I starten trodde jeg også at du var en enkelt soldat, jeg så for meg en kjedeligere versjon av just cause....


Jeg gadd ikke lese noe særlig om spillet eller ser videoer.


Men så kom det gratis helg med Division, jeg prøvde det, spillet så fint ut, og de tidlige fiendene tålte ikke alt alt for mye, selv om det var totalt urealistisk, jeg hadde et par ok firefights.


Men hver gang jeg møtte på en mini boss eller boss range quita jeg. Det ble for dumt og tullete.


Men grafikken var jo kjempe fin, og fikk lyst til å spille noe nytt.


 


Så jeg gambla og kjøpe Wildlands. Etter 8 timer med nedlasting. Virka ikke spillet. Noe mange andre opplevde. Mange hadde spilt det dagen før men den dagen jeg skulle prøve det, virka det ikke. Ingen vet hvorfor. Noen fikk det til å funke med å rote rundt på Uplay, andre måtte inn på Windows mappa og slette ting. Jeg fikk det til slutt til å virke ved å ta creator update på windows.(dette ser ut til å ha virka for mange, men ikke alle)


 


Så kanskje starte på selve Reviewen? Starte med det de bra tingene?


 


Ingen patentert ubidowngrade på grafikken, spillet er godt plassert på top 5(kanskje 3?) peneste spill der ute. Jeg måtte kjøpe en 1080 som jeg stappa i Pcen i dag, men den uka jeg spilt det med mine 780 SLI med options på High/very high var det fremdeles shit pent. Nå med alt på veryhigh/ultra og i mye bedre FPS er det jo fantastisk å se på, personlig syns jeg det er peneste i skumrings tiden, hvor lys og slikt virkelig gjør fine ting, sleng på litt regn og du har en meget stemningsfull setting for et angrep på en cartel base.


 


High/very high ser fremdeles bra ut


low%20rez_zpsgktszikb.jpg


 


Her er alt bortsett fra texturer og shadows på ultra. 


high_zps8dwymt9i.jpg


 


Spillet er ikke noe mer arcade enn advanced warfighter ikke noe mindre heller. Det er mer realistisk enn de fleste spill vi får i dag men det er ikke noe Arma(men selv hverken Rainbow six eller Ghost recon har vært ARMA type spill) Her er en liste med ting som skaper en realisme.


 



  1. Ganske realistisk våpenoppførsel, våpen gjør mindre skade på lengre hold, en .45 pistol kan fint drepe noen med 2 skudd i brystet på nært hold, gjør du det samme på lengre hold skal det mer til. En .45 pistol med lyddemper er stillere enn enn en 5.56 rifle med lyddemper. Det er ikke så mange spille som faktisk gjør forskjell på dette. Greit nok en dempa 5.56 rifle er kanskje litt vel stille i forhold til virkeligheten. Men fremdeles en bra ting. Når jeg fyrer av en serie med hurtige skudd på semi auto med rifla mi, virker spredinga realistisk. Du er ikke super nøyaktig men du får ikke flashbacks til AK47 fra Counter Stike heller.




  2. Fiender reagerer på å bli skutt, i dette spillet kan du faktisk gi coverfire(som ikke er nyttig med mindre du spiller coop) nesten ingen singelplayer spill får til dette, aien bryr seg ikke om å bli skutt på fordi vel de er idioter. Men her reagerer de både på å bli skutt eller bare bli skutt på, fyrer du løs på en kar løper han til dekke og holder hode nede. De vil heller prøve å kaste en granat enn løpe ut i kryss ild.




  3. Stealth funker greit, du kan gjemme deg, selv etter the shit hits the fan kan du kaste deg i høyt gress og krabbe unna, og fienden vil miste kontroll på hvor du er. Kommer det et «unidad» kopter over deg kan du legge deg ned og de vil ikke se deg.




  4. Egentlig er aien overraskende god, den er bedre enn mange FPS og med tanke på at dette er et open world spill(som aldri har noe god ai) er det en bragd.



high2_zps0qryrc9o.jpg


Og jeg som har gressallergi!


 


 


 


Før jeg går over på ting som ikke er så bra. Må man jo nevne at ja dette er et open wold spill. Med alt dette medfører. Folk sier dette er ghost recon blandet med far cry eller assassins creed. Men det er jo ikke det, det er ghost recon open world, lager du et open world spill er det visse ting som bare følger med og det er ikke forbeholdt andre ubi spill. Alle open world spill har de samme greiene. Og dette er langt fra de verste open world spillet, du slipper disse typiske GTA missioene som er å finne i mange andre open world spill. Du har ingen teite race. Du har ingen ekstremt kjipe «morsome» karakterer som finner på faenskapfaenskap som du må redde hele tiden.(tenk han duste snake oil salesmannen fra Red dead redemption)


 


high6_zps6eezaax6.jpg


Eksplosjonene er også ganske realistiske ingen enrome eksplosjoner.


 


Spillet har meget funky kjøretøy fysikk som de fleste openworld spill, blir det en firefight langs en vei freaker sivile aien ut og deres Toyota HiAce leker tanks og «klaterer» over andre biler... bare for å nevne en ting.


 


 


high3_zpsgfmbj5ds.jpg


"God rays" på fult, det hadde jeg ikke på før jeg fikk mitt 1080 i dag.


Ting kan bugge seg, hvis div hendelser skjer i en rekkefølge spillet ikke regnet med kan ting bugge seg skikkelig.


 


Funky distanser. Bolivia er egentlig 1 million km2 stort, spillet er litt under 600km2 dette fører til ting som at du ser et fjell og det ser ut som det er milevis unna, men det tar deg ca. 3 minutter med løping for å komme dit. Det er kanskje ikke like ekstremt som i Witcher 3. men man merker det godt.


 


high7_zpsg0n5iukm.jpgSer ut som det ville tatt en time å komme seg til de fjellene der. men det tar mer 3 minutter.


 


Det er jo grinding, som i alle open world games, jeg har ikke noe i mot grinding i prinsipp så lenge det er gøy og JEG syns det er gøy, ikke lei etter 31 timer.


 


Så har du alle disse andre tingene som er vanlig i open world spill, du finner medaljer og du blir magisk bedre til å skyte folk...eller finner du nok bensin kan alle helikoptre du går inn i tåle mer.


Dette er jo tullete men det er slik open wold games funker....


Det eneste problemet jeg hadde med dette var at du må virkelig finne ALT.


Jeg skjønner at de vil du skal lete for å finne en big as motherfucking M249 eller en grøss desert eagle. Men syns de virkelig at det var nødvendig å gjemme unna 30 skudds magasin til start våpenet ditt. Seriøst er vi i 1968 og i Vietnam eller... starte med 20 skudds magasin? Jeg syns de som minimum kunne la deg starte med 30 skudds magasin og en eller et starter sikte. Å slippe verdens best trente og velutstyrte spesial soldater i Bolivia med våpen du like gjerne kunne hatt i Vietnam blir litt vel breaking suspention of disbelief.


 


Så det ikke fult så bra.



  1. kjedelige upgrades, når man først skal ha slike ting bør de være litt mer internerte. De enste jeg egentlig har brydd meg om er at du tåler litt mer, du er litt mer nøyaktig, mer ammo osv. Jeg har ikke følt jeg har trengt å gjøre at bilene eller helikoptererme mine tåler mer, jeg føler heller ikke for at rebels eller mine ai folk skal bli bedre til å drepe. Eneste er at EMP drone gjør spillet enklere)




  2. Så jeg bare la ting i det jeg brydde meg om, nå føler jeg ikke får å jakte på bensin eller mat eller medisiner fordi jeg har det jeg bryr meg om, jeg la ikke noe i dronen min før sånn 15 timer ut i spillet. Og nå er det hovedsaklig dronen jeg legger ting i, ikke fordi jeg virkelig føler jeg trenger det, men fordi noen må jo bruke skills og slikt på.




  3. Lite CQB jeg vet at Ghost recon ikke er CQB fokusert serie, men når du har en drøss med SMGer å låse opp kunne det vært greit med litt mer, de kunne langet litt flere store bygginger med badguys i. Jeg liker virkelig de side missions hvor du breacher døra og så stormer inn for å hakke en pc før tiden går ut. Kunne gått vært mer slike ting. Og gjerne i større skala.




  4. Tungvint system, med så mye rart å gjøre er det tungvint system på det meste. Fra ordre «hjulet» til våpen greier, det er tungvint å «sikte» så trykke «V» for å få granat kaster, og det har en tendens til å lede til festlige selvmord hvor du fyer av granat kasteren i trynet på fienden og deg selv... Jeg endte opp med å bare feste en granat kaster på en random rifle som alltid har granat kasteren klar, og den brukes bare til det, det gjorde også at jeg ikke behøvde å ha granat kaster på hoved våpenet mitt som gir den bedre handeling. Granatkaster er ganske viktig da det er klart den enkleste måten å få ned fiendtlige helikoptre.




  5. Thats a train stupid, selv om aien har langt fra den verste jeg har sett, men det skjer rare ting. Som da en av mine ai folk blir kjørt på av toget, vel ta tenker kompisen hans jeg skal redde deg! Og løper bort for å revive han, vel toget var ikke ferdig med å kjøre over kompisen, så han løper rett inn i toget.... Darwin Award winner 2017




  6. Kan ikke fikse på folka dine. Det ser teit ut når jeg bruker en halvtime på å kitte meg ut, oh jeg skal ha den buksa, med den cammoen sekken og det våpenet. Så løper folka mine rundt i blå t-skjorter og med de våpene de alltid bruker. Umulig å lage et skikkelig team. (når man ikke spiller COOP)



high4_zpshmhrxwfw.jpgHei du, bak der! få på deg cammo!


       


       7. Man er litt vel aim bot, ja det er sant at en pistol ikke gjør så mye skade på 120 meters hold, men det faktum at jeg kan headshotte med en pistol er litt tullete, faktisk er alle våpen veldig stabile, man kan oppgradere til å gjøre sniper scope mer stabile, men hvorfor skal man det? Er jo nesten ikke noe svai uansett. Jeg hadde likt om det var mer bevegelse på våpene, man skal ikke snipe kunne snipe med pistol.


[


 


URL=http://s418.photobucket.com/user/Gunfreak23/media/Pc%20spill/high5_zpskk3gzloy.jpg.html]high5_zpskk3gzloy.jpg[/url]Selv syns jeg skoger enten jungler eller granskogene man kommer over andre steder er langt mer interesant enn fjellene man også må vandre rundt i.


 


Folk har også klaget på at spillet ikke er taktisk nok, og som jeg nevnte er det ikke noe mindre taktisk enn Advanced warfighter, og det er det på easy og normal. Jeg spilte de første timene på medium og ja du nesten løpe og sprey and prey, du tåler ikke så mye, men det går. På advanced og oppover blir det vanskeligere og mer taktisk, men jeg kunne ønske at i stede for at fienden er mer nøyaktige, så la de til ting som jeg syns mangler(mer svai på våpene osv) Virker litt «lett» å bare gjøre fienden mer nøyaktige, de er allerede urealistisk nøyaktige på letteste vanskelighetsgrad(er noe tullete at en kar som duel wealder MAC 11 kan treffe med ekstrem nøyaktighet på 200 meter) Men heldigvis har de gjort andre ting, spiller man singlepaleyer vil man merke at «synch» shot ikke er like lett å bruke, på medium kan du synke opp shots og ai folka dine kan skyte folk fra alle mulige rare vinkler. Men etter jeg gikk opp i vanskelighetsgrad ser jeg at det skal mer til at de faktisk kan skyte disse folka. Men jeg vil si at spillet er litt «feil» om man ikke får riktig opplevelse ved medium vanskelighetsgrad. Det er det som skal være default.


 


Folk sier også man må slå av mye av huden og hjelpemilddelene så blir det mer realistisk og taktisk. Og det gjør det jo, men samtidig noe av greia med Ghost recon er jo nettopp at du skal bruke overlegen teknologi for å slå fiender som er overlegene i antall. Og det er jo det ekte spesial soldater gjør, fra fancy våpen til droner og ikke minst muligheten til å kalle ned tonnevis med bomber missiler og granater. Å fjerne Mini map er jo helt greit, det er gamy og er bare bra å fjerne, men man kan liksom ikke fjerne muligheten til å «registrere» fiender med kikkert eller drone, Det er jo liksom ghost recon.


 


high8_zpspiafozs0.jpg


 


Historien er cliche og i bestefall moderat interessant men du slipper mye scenematics.


 


high9_zpst4rgdz2l.jpg


 


Det er helt klart hvor spillet har fått en del av inspirasjonen sin, når jeg spiller spillet får jeg tydelige vibber av Lone Surviour og Act of Valour filmene, lyden spesielt er veldig like Lone Surviour. Og når man beveger seg gjennom terrenget er det nesten som å spille de filmene.


 


Jeg liker spillet, dette var en av de større positive overraskelsene på mange år.


Det skal sies at jeg gjør det kjedeligere for meg selv. Du har en drøss med våpen å låse opp.


Men jeg bruker nesten ingen av de, I de 31 timene jeg har spilt om man ser bort fra de 3 våpnene man starter med har jeg brukt 2 assault rifles, og 3 pistoler. Jeg bytta ut start rifla med M4 som jeg fik kita ut som jeg ville, Jeg tok så en helikopter tur langt inn i enemy teritory for å få tak i P226 Så Jeg gikk for Navy SEAL kit. Senere bytta jeg ut M4 med SCAR 17 og P226 med P12.


Hvorfor gjør jeg dette? Fordi det er det Spesial styrker går med, Jeg bruker heller ikke full auto, da det er noe spesial soldater gjør meget sjeldent om dagen. Så i 31 timer har jeg bare brukt disse våpnene og ikke gjør noe sprey and prey full auto. Og jeg koser meg med å være sær og vanskelig.


 


Dette er Ghost Recon Advanced warfighter open world for alt det gode og dårlige det betyr.  


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...