Gå til innhold

Hvor leie enkeltfilmer på nett?


sinnaelgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke filmer gjelder det? Nå som alt er digitalt finnes det vel andre måter å få tak i dem på?

 

Irriterer at døgnrytmen har gått til helvete pga en serie jeg ble hekta på og gikk i "èn episode til" fella. Sov bort 1/3 av dagen i dag og skal bli herk å komme tilbake til gamle rytmen.

Lenke til kommentar

Hvilke filmer gjelder det? Nå som alt er digitalt finnes det vel andre måter å få tak i dem på?

 

Irriterer at døgnrytmen har gått til helvete pga en serie jeg ble hekta på og gikk i "èn episode til" fella. Sov bort 1/3 av dagen i dag og skal bli herk å komme tilbake til gamle rytmen.

Dette gjelder filmen som man kan leie eller kjøpe gjennom altibox sin filmleitjenstete

At man får tak i filmene er nå en ting .

Det jeg reagerte på var at jeg måtte kjøpe disse filmene for i det hele tatt kunne se dem

Mange av dem er riktignok 3-eller 4 oppfølger  av en tidligerere film

en av dem fra planet of apes ( den med så frytelig lang tittel)

men det er også noen flere som jeg ikke husker titelen på akurat nå

Lenke til kommentar

Om du er misfornøyd med altibox sitt filmtilbud er det vel bare å finne et annet sted å se film?

 

Men hvilket anet sted kan man leie enkel tfilmer uten å kjøpe hele filmen eller abonerere ?

( jeg ser enkelt filmer , ikke flere over en kortere periode så da er ikke HBO , eller Netflix det rette stedet )

Lenke til kommentar

 

Om du er misfornøyd med altibox sitt filmtilbud er det vel bare å finne et annet sted å se film?

 

Men hvilket anet sted kan man leie enkel tfilmer uten å kjøpe hele filmen eller abonerere ?

( jeg ser enkelt filmer , ikke flere over en kortere periode så da er ikke HBO , eller Netflix det rette stedet )

 

 

Men med litt planlegging kunne du fint ha funnet ut om en av tjenestene man abonnerer på har f.eks. minst 3 filmer du kunne tenke deg å se i løpet av en måned. Da er du nede i 30-40kr per film, og de er tilgjengelig en hel måned.

Lenke til kommentar

Canal Digital Go?

iTunes?

caanal digital krever et helt abonement på tvkanalene og det koster mer en altibox sit abonement

altibox bruker fiberkabel , mens canal digital satser veldig my på parabol

Mange vil heller ikke få tilgang til CD sin kabel og må da ty til parabol . deriblant jeg

Mange steder bl.a. der ejg bopr har dårlige parabolforhold

 

Itunes ser ut til å bare være en abonement tjenste som først og fremst er beregnet på musikk

 

Ergo så er foslaget dit elendig

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

Sinnaelgen:

 

Du er en slik kunde som ingen virksomheter ønsker. Du blir aldri fornøyd og de kan ikke basere drifta på ønskene til én kunde.

Du bommer her

Alle virksomheter som har med film å gjøre , kan ikke basere seg på at kundene bare vil kjøpe film

 

Slik det er så vil de tape de kunden som er ute etter å leie film om den filme man ønsker å leie , ikke er tilgjengelig for leie

skal de da "tvinge" kunedene til kjøpe filmen i stedet , når man bare ønsker å se den en gang

Prisen for slike kjøp er alt fra det dobelte av filmeliene ( ca 100 kr ) til fler hundere kr

 

Vil du betale 100 kr for en film om du kunne leid den til 40 kr når du bare vil se den en gang ?

Lenke til kommentar

Hvis alle hadde kjøpt/betalt film og serier hadde prisene vært lavere eller kvaliteten vært høyere. Det er et spleiselag og de som ser gratis ødelegger for alle inkludert seg selv. Husk at budsjettene til nye produksjoner baserer seg på inntjeninga til tidligere produksjoner og forventet inntjening.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis alle hadde kjøpt/betalt film og serier hadde prisene vært lavere eller kvaliteten vært høyere.

Uenig. Høyere inntekter fra filmen kan bety noe av:

* Lavere salgspris.

* Høyere budsjett per film.

* Flere filmer produsert.

* Mer i lomma på produsentene.

 

Salgspris settes ikke for at bedriftene skal få en viss profitt, men etter hva hver enkelt kunde er villig til å betale. Det er svært usannsynlig at prisen vil gå ned av at flere betaler.

 

Det eneste som kan gi "høyere kvalitet" her er høyere budsjett. Etter min erfaring ser jeg imidlertid ikke helt sammenhengen mellom budsjett og hvor bra filmen er.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Hva med forslagene mine da? Har aldri leid der selv, bare hørt om den.

Helt ok

Inholdet i fimarkivet har jeg ikke tatt meg tid til å sjekke

SF anytime var et av tilbudene jeg hadde før , hvis jeg husker riktig

Da het disrubitøren min salten berdband,.som skifte navn til signal og atalblerte et samarbied med altibox

Senere har altibox overtatt fulstendig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode filmer og serier går med milliardoverskudd og disse filmene/seriene,  blir enten kjøpt av meg selv, når de kommer til en grei pris, eller havner på en ønskeliste

Rundt 100 kroner er en grei pris for en film (Blu-ray)

Da blir det den godt kjente høna/egget. De kommer til en grei pris etter at du har begynt å kjøpe.

Lenke til kommentar

Nei sinnaelgen, iTunes har filmer du kan leie. Har du Apple TV finner du det lett der.

 

I tillegg, Viaplay har en butikk-del der du kan leie filmer, du trenger ikke abonnement.

 

 

 

Over til noe annet.

"Mistet" Omega-klokka på rulling i går. Hva dypt må det være for at man skal fullføre selvdrukning ...

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...