OleNord Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) I følge undersøkelser blir vi bare dummere og dummere her i vesten. Dette kan vi observere både i Norge, Danmark og i Storbritannia. Det er særlig lett å se det i de to førstnevnte landene på grunn IQ-testen på sesjon. Når forskere har gått gjennom tallene har de funnet ut at gutter (siden det er bare de som måtte være i militære før) født etter 1975 har lavere IQ enn de som ble født før. Det blir spekulert i om årsaken er at smarte, høyt utdannede kvinner får færre barn enn før, og dermed ikke viderefører de gode genene og holdningene sine. Det er rett og slett for slitsomt for de å kombinere arbeid og mange barn. Kilder: Dagbladet, Daily Mail Verst av alt er at IQ-en til barn er mer korrelert med mor sin intelligens enn fars. Årsaken til dette er ikke kjent, men det kan være både en genetisk årsak og at mor er mest involvert i oppdragelsen. Kanskje det var en fordel opp gjennom generasjonene at mor og avkom forsto hverandre godt, og har derfor premiert det at hjernen og intelligens skal bli arvet i større grad av kvinnen. Kilder: Independent, Forbes Dette kan også forklare hvorfor barn sin IQ blir redusert, selv om høyt utdannede, smarte menn får flest barn av alle. Det er en mulighet for at intelligensen blant gutter blir mer negativt påvirket av dette enn jenters. Årsaken er at det siste X-kromosomet (som er der intelligensen er i følge independent artikkelen) blir gitt helt fra mor til gutter, mens det blir gitt ett fra far og mor til jenta. Altså vil det at dumme kvinner og smarte menn får barn, føre til at jenter blir litt smartere enn gutter. Derimot hevdet forskerne som spekulerer i dette at kanskje genene til far blir holdt helt utenfor. Jenter har jo ikke høyere IQ enn gutter i følge tester. Kilde: Aftenposten Tror dere vi går i mot en tid med lavere IQ i vesten? Er det ikke tragisk at samfunnet er strukturert slik at smarte kvinner får færre barn? Er det noe som burde bli gjort for å løse problemet? Endret 7. mai 2017 av OleNord 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skatteflyktning Skrevet 7. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 7. mai 2017 Jeg anser at TS har bevist sin påstand med førstepost. 12 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Litt uheldig er det kanskje. Det vil uansett alltid være noen supersmartinger, som finner opp ting og ordner. IQ gir vel ikke nødvendigvis et lykkelig liv, folk kan være like lykkelige, eller mer, uten høy IQ. Nedgangen er ikke så høy at det burde ha mye å si. Å kalkulere IQ-en til folk i Victoriatidens England, slik han ene forskeren driver med, høres ut som en nokså spekulativ affære, det gjør meg skeptisk. Endret 7. mai 2017 av Aiven Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Gullmedaljen for "intelligens" går til kvinner, midt i tretti-årene. Ref. Ullevål sykehus, hukommelseklinikken. Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Litt uheldig er det kanskje. Det vil uansett alltid være noen supersmartinger, som finner opp ting og ordner. IQ gir vel ikke nødvendigvis et lykkelig liv, folk kan være like lykkelige, eller mer, uten høy IQ. Nedgangen er ikke så høy at det burde ha mye å si. Å kalkulere IQ-en til folk i Victoriatidens England, slik han ene forskeren driver med, høres ut som en nokså spekulativ affære, det gjør meg skeptisk. Det har faktisk en del å si tror jeg. Hva slags IQ dine medborgere har i gjennomsnitt har mer å si for din velstand enn det din egen IQ har. Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Jeg anser at TS har bevist sin påstand med førstepost. Bra da, så slipper jeg å finne flere kilder Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Den vestlige sivilisasjon sirkler sluket.Jeg har bestemt meg for å lene meg tilbake og nyte shit-showet vi kommer til å være vitne til de neste 100 årene. Neste flyktningebølge i Europa går nok innen 50 år, ifra vest til øst. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 IQ-testene på sesjon er ikke akkurat grundige eller altomfattende. De er sammenlignbar med en prøve i geografi, geometri eller diktanalyse. Nedgang i resultatene betyr ikke at ungdommen har blitt generelt dummere, men at de gjør det dårligere i akkurat den prøvesjangeren. Det kan ikke utelukkes at de gjør det desto bedre i andre sjangere. Målbare som skolefag eller idrettsprestasjoner eller ikke målbare som sosial forståelse, praktiske egenskaper etc. Synd at ordet intelligenskvotient forleder folk til å legge mer i begrepet enn det handler om. Spesielt når prøvene er så ensformige som de på sesjon. 4 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Den vestlige sivilisasjon sirkler sluket. Jeg har bestemt meg for å lene meg tilbake og nyte shit-showet vi kommer til å være vitne til de neste 100 årene. Neste flyktningebølge i Europa går nok innen 50 år, ifra vest til øst. Rar logikk. Det vil være et shitshow der du bor. Du vil lene deg tilbake og nyte det. Men det skjer jo der du bor? Du vil være i shitshowet. VIrker ikke som at det er tidspunktet man kan lene seg tilbake i. Frivillig eller ei. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Litt uheldig er det kanskje. Det vil uansett alltid være noen supersmartinger, som finner opp ting og ordner. IQ gir vel ikke nødvendigvis et lykkelig liv, folk kan være like lykkelige, eller mer, uten høy IQ. Nedgangen er ikke så høy at det burde ha mye å si. Å kalkulere IQ-en til folk i Victoriatidens England, slik han ene forskeren driver med, høres ut som en nokså spekulativ affære, det gjør meg skeptisk. Det har faktisk en del å si tror jeg. Hva slags IQ dine medborgere har i gjennomsnitt har mer å si for din velstand enn det din egen IQ har. Du må gjerne påstå at høyere gjennomsnitts-IQ gir mer velstand, men så lenge du ikke underbygger dette bedre, så blir det dessverre kun en påstand. I en globalisert verden, hvor teknologi sprer seg overalt på kort tid, kan man spørre seg hvor mye IQ vi trenger i befolkningen for å ha velstand. Jeg tolker det til å implisere at teknologi og menneskelig utvikling alltid medfører mer velstand og lykke for befolkningen (korriger meg om du ikke mener dette). Det er dessverre ikke alltid tilfelle. Det er mange eksempler på at teknologisk utvikling fører til lidelse, ikke minst gjennom de stadig mer avanserte krigsapparater. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Den vestlige sivilisasjon sirkler sluket. Jeg har bestemt meg for å lene meg tilbake og nyte shit-showet vi kommer til å være vitne til de neste 100 årene. Neste flyktningebølge i Europa går nok innen 50 år, ifra vest til øst. Rar logikk. Det vil være et shitshow der du bor. Du vil lene deg tilbake og nyte det. Men det skjer jo der du bor? Du vil være i shitshowet. VIrker ikke som at det er tidspunktet man kan lene seg tilbake i. Frivillig eller ei. Og hvem nyter egentlig et shitshow? Er ikke showet shit, aka unytbart? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg føler meg veldig bekvem med å ha gjort det jeg kan for å forhindre ødeleggelsen av landet mitt og av Europa. Folk vil ikke høre. Og det er ikke alltid mulig å redde folk ifra seg selv. Det må også vurderes at europeere flest allerede er blitt så sterkt fordummede at de ikke er verdt å redde. Alternativet er statskupp og det er ikke akkurat noe jeg kan gjennomføre alene 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Alternativet er statskupp og det er ikke akkurat noe jeg kan gjennomføre alene Noen villle kanskje poengtere at det muligens finnes fler alternativer enn at du i egen høye person ordner opp selv, eller må nyte at ting går i dass. Endret 8. mai 2017 av Aiven Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg anser at TS har bevist sin påstand med førstepost. Bra da, så slipper jeg å finne flere kilder Ikke så lenge du er født etter 1975. :-) 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Den vestlige sivilisasjon sirkler sluket. Jeg har bestemt meg for å lene meg tilbake og nyte shit-showet vi kommer til å være vitne til de neste 100 årene. Neste flyktningebølge i Europa går nok innen 50 år, ifra vest til øst. Ja huff vi har jo fått det så mye bedre enn vi noengang har hatt det. Det er et klart dommedagstegn at vi har det bedre og bedre. Endret 8. mai 2017 av Reg2000 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 At vi har det bra betyr ikke at vi ikke kunne hatt det bedre. Særlig gjelder det fremtiden.Vi har antagelig nådd "peak" i Norge. Herfra går det nedover. I stor grad på grunn av innvandringen. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 1 - IQ er en normalfordeling av befolkningen. Det vil si at gjennomsnittlig IQ i en befolkning bestandig vil være 100. 2 - Dagbladet, Daily Mail, Independent, Forbes og Aftenposten er ikke "kilder". 3 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 1 - IQ er en normalfordeling av befolkningen. Det vil si at gjennomsnittlig IQ i en befolkning bestandig vil være 100. Nei, det vil den kun bli satt til om man ikke har noen annen referanse. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) I følge undersøkelser blir vi bare dummere og dummere her i vesten. Og værre skal det bli. Berikelsen kommer i mange former, inkludert lav IQ. Endret 8. mai 2017 av geita_ Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 I følge undersøkelser blir vi bare dummere og dummere her i vesten. Og værre skal det bli. Berikelsen kommer i mange former, inkludert lav IQ. Skikkelig bombe at folk i lavere utviklede land og land med svak økonomi har lavere IQ enn oss. Antar at Geita hadde skint på alle IQ tester, om han så var vokst opp aleine i en hule i Afghanistan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå