Gå til innhold

Beste boligsparekonto?

Anbefalte innlegg

Jeg har fylt opp BSU, og lurer på hvor det er best å putte boligsparepengene etter det? Har allerede 75% i indeksfond, så selv om forventet avkastning der kanskje er høyere så er det kanskje litt risky å putte alt der. 

Nordea er uaktuelt da de har behandlet en venn svært dårlig tidligere, utover det er jeg åpen for det meste. 

Anonymous poster hash: 74b58...a5c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fyllt opp BSU2 også?

Nei, hvor mye kan man spytte inn der? Jeg har ca 150k jeg ikke ser noen grunn til å ha stående på "høyrentekonto". Renten der jo alt annet enn høy.

100000, samme rente men ikke skattefradrag.

Lenke til kommentar

Kjøp hus, gjør om til leiligheter, lei ut. Beste form for sparing.

Selv om man ikke har tid eller kunnskap til å gjøre huset om til leiligheter?

Dét er vél investért tid. For hvis du blir rik noen gang, eller har et ønske om å bli det, så er eiendom veien å gå uansett. Jeg ser av og til avisartikler om rike folk som passer utleieleilighetene sine, og det er kun forefallende arbeid det går i. Bytte hvitevarer, bestille håndverkere, skaffe nye leietakere osv.

Lenke til kommentar

Kjøp hus, gjør om til leiligheter, lei ut. Beste form for sparing.

Selv om man ikke har tid eller kunnskap til å gjøre huset om til leiligheter?

Dét er vél investért tid. For hvis du blir rik noen gang, eller har et ønske om å bli det, så er eiendom veien å gå uansett. Jeg ser av og til avisartikler om rike folk som passer utleieleilighetene sine, og det er kun forefallende arbeid det går i. Bytte hvitevarer, bestille håndverkere, skaffe nye leietakere osv.

Man kan vel også ansette folk til å ordne med forefallende arbeid, så går alt av seg selv? 

Lenke til kommentar

Merk at det å investere i bolig for å leie ut ofte går i 0 en god stund. Det er en langtidsinvestering som gjør at du kan førtidspensjonere deg.

Skal jo sies at hybelmarkedet er ganske lukrativt da man ofte får det dobbelte i forhold til å leie ut hele leiligheten/huset samlet.

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yes. Rett oppi gata her jeg bor, for ca 2 år sida, gikk det en gammel røten hybelleilighet for 300 000 over takst (850 000). Noen måneder etterpå begynte renovéringen, da så jeg både bestefar og datter til håndverkeren var med på å male og fikse ting. Tydeligvis en familiebedrift. I dag er det minst 4 hybler til studenter på den lille tomta. Det er blitt fint, dét skal de ha, og det er smått, men som student trenger man jo ikke all verden. Og det er sentralt i rolig strøk. Jeg mener å huske at utleieprisene de skiltet med lå på ca 5000 per måned.

Nei, det er ingen "get rich quick scheme", men i forhold til å holde en jobb hele livet, så er det faktisk mer lik dét enn det er å vinne i lotto. Hvis man vinner i lotto, så er boligspekulasjon det tryggeste alternativet uansett... så det er like greit å lære seg kunsten først som sist.

Lenke til kommentar

DNB BSU    - maks innskudd 25,000,- per år - maks saldo 300,000,-

DNB BSU 2 - maks innskudd 25,000,- per år - maks saldo 100,000,-

Nordea boligsparekonto - intet maks innskudd, men maks 300,000,- på konto

Nordea virker å være ditt beste alternativ så langt jeg har funnet. Og BSU 2.0 er ubrukelig om du ikke har 300k +

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Merk at det å investere i bolig for å leie ut ofte går i 0 en god stund. Det er en langtidsinvestering som gjør at du kan førtidspensjonere deg.

Skal jo sies at hybelmarkedet er ganske lukrativt da man ofte får det dobbelte i forhold til å leie ut hele leiligheten/huset samlet.

Kan ikke alle egentlig pensjonere seg når de vil? Det er mulig å klare seg på minstepensjon hvis man handler på tilbud. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...