krussedull Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Hei! Jeg har en ny bærbar https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/laptop/13-14-tommer/acer-aspire-v3-372-577u/230604.10996/ hvor nettverket ikke virker som det skal. Får beskjeden "wi-fi har ikke gyldig ip-konfigurasjon" når jeg kjører feilsøking. Er dette noe jeg kan fikse, eller må jeg sende den inn til reparasjon? Hvordan fikser jeg det i så fall? Har hatt problemer med nettilgang før, men da hjalp det å kjøre feilsøking. Internettet fungerer helt fint på andre pcer/mobiler. Det er Windows 10 på maskinen. Håper noen kan hjelpe! Endret 22. februar 2017 av krussedull Lenke til kommentar
Tonvi Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Du kan enten prøve å restarte hele pcen for å oppdatere nettverkskortet ditt, (Slette alt innholdet og innstillinger du har) eller restarte ruteren til fabrikkinnstillinger. Har hatt et lignende problem og dette har funket for meg Lenke til kommentar
krussedull Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Du kan enten prøve å restarte hele pcen for å oppdatere nettverkskortet ditt, (Slette alt innholdet og innstillinger du har) eller restarte ruteren til fabrikkinnstillinger. Har hatt et lignende problem og dette har funket for meg Takk for svar! Mener du å reinstallere windows? Glemte å skrive at internettet fungerer fint på andre pcer, så da trenger jeg vel ikke å restarte ruteren til fabrikkinstillinger? Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Dette høres ut som et kjent problem som dukket opp med en Win10 oppdatering. Midlertidig løsning (for å komme på nett): Restart PC ("Avslutt" fungerer ikke, velg "Start på nytt"!) Varig løsning: Installer alle Windows-oppdateringer. Er en nyere oppdatering som fikser problemet. Lenke til kommentar
Tonvi Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Du kan enten prøve å restarte hele pcen for å oppdatere nettverkskortet ditt, (Slette alt innholdet og innstillinger du har) eller restarte ruteren til fabrikkinnstillinger. Har hatt et lignende problem og dette har funket for meg Takk for svar! Mener du å reinstallere windows? Glemte å skrive at internettet fungerer fint på andre pcer, så da trenger jeg vel ikke å restarte ruteren til fabrikkinstillinger? Jeg ville prøvd å reinnstallere hele windows så alle de nye oppdateringene vil bli oppdatert. En venn av meg har hatt samme problem og når han restartet hele pcen funket det. Du trenger ikke å bry deg om ruteren hvis den funker på andre pcer. Har du prøvd internettkabel? Endret 24. februar 2017 av Tonvi Lenke til kommentar
krussedull Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Dette høres ut som et kjent problem som dukket opp med en Win10 oppdatering. Midlertidig løsning (for å komme på nett): Restart PC ("Avslutt" fungerer ikke, velg "Start på nytt"!) Varig løsning: Installer alle Windows-oppdateringer. Er en nyere oppdatering som fikser problemet. Takk, det ser ut til at det hjalp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå