Harald Brombach (digi.no) Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Tiden har løpt ut for CyanogenMOD. Men opp av asken stiger noe nytt Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Dette er av grunnene til at Android (og Linux) aldri har vært reelle alternativer for meg. Ja, det er sikkert fint med såkalt frihet, full kontroll til å gjøre hva man vil, og alt det svadaet der, men det blir altfor fragmentert, kaotisk og anarkistisk. Hva med stabilitet, forutsigbarhet osv.? Nei, takke meg til Apple. All hail Apple! Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Dette er av grunnene til at Android (og Linux) aldri har vært reelle alternativer for meg. Ja, det er sikkert fint med såkalt frihet, full kontroll til å gjøre hva man vil, og alt det svadaet der, men det blir altfor fragmentert, kaotisk og anarkistisk. Hva med stabilitet, forutsigbarhet osv.? Nei, takke meg til Apple. All hail Apple! -> en av grunnene. (Edit-mulighet digi?!) Lenke til kommentar
quantum Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Skal man bruke f.eks. Linux istedenfor FreeBSD eller macOS, må man ta noen valg når det gjelder distribusjon, slik at man velger noe som passer de behovene og preferansene man har. Vil man f.eks. ha stabilitet, forutsigbarhet og support kan RHEL være tingen, vil man ha bleeding edge må man velge noe annet. (Med Windows 10 vil jeg f.eks. tro det er en del som savner litt mer forutsigbarhet.) Vil man ha oppdatert OS kan man f.eks. kjøpe en Nexus-telefon med Android rett fra Google, da kutter man ut et mer eller mindre forsinkende ledd. Når det gjelder Apple er jeg ikke akkurat noen stor tilhenger av iOS, men siden iOS jevnlig blir oppdatert, og Apple har en relativt fornuftig policy ift. hvor lenge enhetene supporteres, er det mitt valg likevel. 3 Lenke til kommentar
Harald Brombach (digi.no) Skrevet 27. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2016 -> en av grunnene. (Edit-mulighet digi?!) Tror du skal ha det dersom du går inn i selve forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1753325 1 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Dette er av grunnene til at Android (og Linux) aldri har vært reelle alternativer for meg. Ja, det er sikkert fint med såkalt frihet, full kontroll til å gjøre hva man vil, og alt det svadaet der, men det blir altfor fragmentert, kaotisk og anarkistisk. Hva med stabilitet, forutsigbarhet osv.? Nei, takke meg til Apple. All hail Apple! Nå er (var) jo ikke CyanogenMod annet enn et alternativ til mobilprodusentenes versjon av Android, ikke grunnlaget. Selv Apple sliter med å forstå konkurrentene, da de slo seg på brystet å skrøt av hvor mange iPhones som ble oppdatert etter nylansering av iOS, og viste hvor stor andel Android-tlf som fikk like rask oppdatering. De burde heller se på Nexus- og Pixeltelefonene, som er de eneste som får sw direkte fra Google. De fleste produsenter har egen vri på Android, de blir ikke lansert med custom ROM... Men velg hva du vil, som regel best det. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Hva med stabilitet, forutsigbarhet osv.? Nei, takke meg til Apple. All hail Apple! Apple gjør definitivt mye bra de, men denne kritikken gir ingen mening. Tenk deg at det var Apple som lukket dørene og hvilken krise det ville ha vært... Fordi CyanogenMod er åpen kildekode så dør ikke det attraktive prosjektet bare fordi et selskap dør ut og velger å stenge ned alle sine tjenester, kunngjøringen var gjort 24. desember og selv om vi er midt i både travle og dovne juletider så er prosjektet gjenopplivet nesten umiddelbart etter kunngjøringen. I så måte så viser dette styrken i åpen kildekode! We aren't going anywhere. 2 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Men hvem kjøpte ut CyanogenMod ? Google , Microsoft , Apple eller en annen lik amerikansk kapitalist konkurent som villa ha mer ? Grådige sjelløse rotter som skulle gått planken .. Mye vil ha mer og fanden vil ha fler ! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Men hvem kjøpte ut CyanogenMod ? Google , Microsoft , Apple eller en annen lik amerikansk kapitalist konkurent som villa ha mer ? Grådige sjelløse rotter som skulle gått planken .. Mye vil ha mer og fanden vil ha fler ! Det var Microsoft som prøvde å undergrave Google. Microsoft har ikke forstått at kundene vil ha kvalitet. Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Dette er av grunnene til at Android (og Linux) aldri har vært reelle alternativer for meg. Ja, det er sikkert fint med såkalt frihet, full kontroll til å gjøre hva man vil, og alt det svadaet der, men det blir altfor fragmentert, kaotisk og anarkistisk. Hva med stabilitet, forutsigbarhet osv.? Nei, takke meg til Apple. All hail Apple! Nå er ikke iOS stabilt akkurat... Vil heller kalle det irriterende og gammeldags 2 Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Dette er av grunnene til at Android (og Linux) aldri har vært reelle alternativer for meg. Ja, det er sikkert fint med såkalt frihet, full kontroll til å gjøre hva man vil, og alt det svadaet der, men det blir altfor fragmentert, kaotisk og anarkistisk. Hva med stabilitet, forutsigbarhet osv.? Nei, takke meg til Apple. All hail Apple! Apple er like mye åpen da, ios er walled garden i motsetning til android men der stopper forskjellene Lenke til kommentar
mmm... Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 All hail Apple! MacOS, iOS og Windows kan vel best beskrives som stabilt ustabile. Windows har vært en permanent katastrofe siden første versjon ble lansert, og kvaliteten på Apple's programvare har vært i fritt fall siden de begynte å satse på pek-og-trykk-dingser for hjernedøde forbrukere. Har man bruk for produkter som håndterer litt mer enn lett surfing må man lete andre steder. Frie og/eller gratis OS som ihvertfall er stabile i perioder er sterkt å foretrekke. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Du ser ihvertfall ut som om du vet hva du snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå