Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installering av nytt grafikkort [HJELP!]


Anbefalte innlegg

Hei, nå har det seg sånn at jeg har en custom-laget PC fra Komplett som jeg har hatt i snart 4 år og for rundt 3-4 måneder siden så gikk gode gamle GTX 670.

 

Så for 2 dager siden, så ankom mitt nye kort som er MSI GeForce GTX 1060 med 3GB, mye tull rundt hele installeringen men tilslutt så fikk jeg inn bildet - det var et stort framsteg for meg kan man si.

Jeg merket en ny ting fra med en gang jeg startet det nye kortet var at det var ingen oppstarts animasjon, bare B2 i hjørnet av PCEN, frysing hele veien til BIOS skjermen forså til innlogging til selve PCen. Ikke bare det, men et enkelt spill som League of Legends bruker opp til 90% av prosessoren. Jeg har begitt meg på et svært stort eventyr i 2 dager som har slitet meg helt ut snart.

 

Når jeg prøvde å kjøre BIOS setupet så ble jeg fryst med inngange til panelet, fikk ikke trykket noe engang før det fryser automatisk.

 

Og det blir bare mer og mer av dette;

Jeg har vært gjennom enhetsbehandlinger og av-installeringer av grafikkortets programvare, driver og masse annet tull med re-installering uten noe lykke.

Jeg strekker meg ut for noen som er villig til å hjelpe meg, er det noe feil med kortet - utstyret i seg selv eller er det bare meg som er et stort nek angående denne situasjonen?

Alt kjører som en drøm enn når jeg skal spille, innpå BIOS panelet eller når jeg skrur på PCen siden det tar 3-6 minutter å komme meg til innloggingen når resten er rask som bare f.

 

Specs og Utstyr:

Windows 10

Intel Core i5-3450

8 GB Ram

64bit system

NVIDIA GTX GeForce 1060 MSI 3GB

B75MA-P45 MSI Motherboard

Silver Power SP-5650

(Bilder er i vedleggs området.) 
Notat: PCIE-Een er tilkoblet fra strømkilden (Silver Power SP-5650) til grafikkortet (GTX GF 1060).
Ekstra notat: tror dette ikke har så mye å si angående situasjonen men det gamle kortet var av Gainward og nå så har jeg MSI, burde egentlig ikke ha noe å si med mindre det er hele verden antar jeg.

 

Edit: Etter å ha prøvd driver oppdatering som Sampson linket meg så fikk jeg opp et nytt problem. Sjekk fjerde vedlegg for bildet.

post-378113-0-18326700-1482438402_thumb.png

post-378113-0-15336000-1482438405_thumb.png

post-378113-0-11548400-1482438408_thumb.png

Endret av Jee Jee X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken driver benytter du? Bruker du GeForce experience til å oppdatere driveren?

 

Fra MSI, ikke sikkert denne er like oppdatert som via GeForce Experience: https://www.msi.com/Graphics-card/support/GeForce-GTX-1060-GAMING-X-6G.html#down-driver&Win10 64

 

Jeg bruker vanligvis GeForce Experience men det har vært tull helt siden jeg skrudde på PCen for 2 dager siden så jeg har ikke gjort noe spesfikt innenfor dette området uten konsultering av andre.

Jeg skal prøve linken, takk!  :wee:

 

Edit: Jeg ble bedt om å laste ned 377.33 gjennom GeForce Exp og den er vel ikke kompatibel med grafikkortet - dette kan være løsningen muligens!  :w00t:

Endret av Jee Jee X
Lenke til kommentar

Prøv en annen PCI slot på hovedkortet.

Har du korrekt strøm i skjermkortet?

Ta gjerne bilder

Jeg har en ekstra PCI slot men den ligger ganske langt nede og kommer sannsynligvis til å klæsje med strømskilden og noen deler på Motherboard. Jeg skal prøve ut denne senere hvis ikke noe annet funker - med andre ord; last resort men takk likevel  :wee: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...