Gå til innhold

Mer kriminalitet i Sverige?

10 stemmer

1. 1. Har voldskriminaliteten i Sverige økt som følge av migrantbølgen?

• Ja
      10
    • Nei
      0

Anbefalte innlegg

Noen hevder at kriminaliteten i Sverige har eksplodert etter at migrantbølgen begynte å skylle over landet. La oss anta at det er sant. Når vi likevel fortsetter å ta dem imot med åpne armer, sier vi ikke da at vi er villig til å sette egne borgeres sikkerhet i fare for å hjelpe andre lands borgere? Det er vel ganske nær definisjonen av landssvik, eller hva?

Endret av Syklofanten
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange tråder om akkurat samme tema trengs egentlig? Så ille som det har blitt så er det på grensen til spam. Du får ta å skrive de få tafatte setningene dine i en annen tråd synes jeg. Moderatorene burde starte å slette pisstråder som denne.

Hvorfor burde denne tråden slettes mener du ?   Om du synes han skriver tafatt, at emnet er uviktig, eller at det ikke bør belyses, eller helst bør belyses på en annen måte så gjør jo ikke det hans mening mindre verdt enn din ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge har jo lignende, er vel flere tiår siden det ble forbudt å skrive "Gjerningsmannen skal være av utenlandsk opprinnelse" i kriminalitetssaker.

Er det forbudt nå? Men er det slik at vi skal skrive "Gjerningsmannen var etnisk norsk" hver gang det er en nordmann som dreper da? Jeg tror det er du som er litt i overkant fiksert på rase.

Hvor mange tråder om akkurat samme tema trengs egentlig? Så ille som det har blitt så er det på grensen til spam. Du får ta å skrive de få tafatte setningene dine i en annen tråd synes jeg. Moderatorene burde starte å slette pisstråder som denne.

Velkommen til Oppslagstavlen. Litt av poenget med kategorien er for å kunne gi folk mulighet til å lage tråder som dette, og hindre at de drunker tråder som har problemstillinger.
Lenke til kommentar

Hvorfor burde denne tråden slettes mener du ?   Om du synes han skriver tafatt, at emnet er uviktig, eller at det ikke bør belyses, eller helst bør belyses på en annen måte så gjør jo ikke det hans mening mindre verdt enn din ?

Det er utallige tråder om kriminalitet i Sverige pga. flyktningene. Hva er poenget med å ha ørtenogførti tråder om akkurat det samme? Det kan regnes som spam i mine øyne.

Angående tafatt så betyr det i denne sammenhengen at det ikke er noe kjøtt på beinet. Ingen linker til noen form for bevis eller statistikk som underbygger påstanden. Det er rett og slett luft.

Edit; @Gavekort; Jepp, jeg vet. Lufter bare min irritasjon :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Det er en veldig stor elefant på en veldig liten sykkel.

LOL, I know.

Det ser mer ut som en ganske liten elefant på en helt vanlig, men veldig sterk, sykkel.

men landssvik?? Er ikke det mer "å yte hjelp og støtte til fiendens styrker og interesser" enn mer generelle "ting jeg ikke mener gavner nasjonen Norge"?

Lenke til kommentar

Det er ikke slik debatten fungerer, men den offisielle kriminalstatstikken viser ingenting som tyder på en eksplosjon i kriminalitet.

http://www.scb.se/contentassets/6dc9a04273da45ce9d8f2939458a82ad/rv0102_bs_2016.pdf

Moderatormelding

NB: Kjent troll ble fjernet fra forumet, så det har forsvunnet noen innlegg.

SCB, ja. Ikke akkurat en upartisk kilde :p Lytt til hva svenskene sier og observer selv hva som foregår i nabolandet vårt. Det er ingen tvil om at kriminaliteten har eksplodert. Å påstå noe annet er å stikke hodet i sanden. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke slik debatten fungerer, men den offisielle kriminalstatstikken viser ingenting som tyder på en eksplosjon i kriminalitet.

http://www.scb.se/contentassets/6dc9a04273da45ce9d8f2939458a82ad/rv0102_bs_2016.pdf

Moderatormelding

NB: Kjent troll ble fjernet fra forumet, så det har forsvunnet noen innlegg.

SCB, ja. Ikke akkurat en upartisk kilde :p Lytt til hva svenskene sier og observer selv hva som foregår i nabolandet vårt. Det er ingen tvil om at kriminaliteten har eksplodert. Å påstå noe annet er å stikke hodet i sanden.

Siste svensken jeg traff, snakket mest om hvor elendig Szlatan hadde blitt ...

Liten tue velter stor elefant på bitteliten sykkel :)

Lenke til kommentar

Upartisk? Om den offentlige statistikksentralen ikke er godt nok for deg så tror jeg vi bare kan avslutte debatten som et lost cause.

Hva er din kilde da? En blogg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...