Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal v Bournemouth

#TeamBenbjo

Anbefalte innlegg

Håper inderlig at vi får se Xhaka-Ramsey sentralt i dag. Derimot er jeg veldig usikker på hvem jeg ønsker å se i den fremre treeren. Alexis eller Giroud på topp? Iwobi, Walcott eller Chambo?

Forventet lag:

Cech

Jenkinson - Mustafi - Koscielny - Monreal

Ramsey - Coquelin

Walcott - Özil - Alexis

Giroud

Ønsket (og urealistisk) lag:

Cech

Chambo - Mustafi - Koscielny - Monreal

Ramsey - Xhaka

Walcott - Özil - Iwobi

Alexis

Vi har bare sett Chamberlain på høyreback som en nødløsning på tampen av kamper hvor vi stanger så langt, men jeg synes det ser lovende ut. Han har neppe noen fremtid der, men det har strengt tatt ikke Jenkinson heller, og jeg tror førstnevnte har langt mer å by på. Blir svært overrasket om vi får se ham der i dag, men gøy å leke med tanken.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig uenig der. Xhaka er primært en defensiv midtbanespiller, og Ramsey er en taklingsmaskin når han er i form. I 13/14-sesongen hadde han i snitt 3.3 taklinger per kamp. Kun Arteta (3.4) hos oss hadde flere. Han viste også gode ballvinnerferdigheter mot PSG i midtuka:

Ramsey-Arteta er i mine øyne den beste sentrale duoen vi har hatt på lang tid, og Xhaka er veldig lik Arteta i spillestilen. På sikt er dette utvilsomt et partnerskap det bør satses på, selv om Xhaka muligens trenger mer tid til å venne seg til tempoet og intensiteten i PL.

Lenke til kommentar

Fra i går:

“[Granit] needs to adapt, then we need to find the balance because he plays in a deeper-lying midfield position, and he passes through the lines,” said Arsène Wenger. “He needs to adapt to the way we play and the tactical pace of the English game. I am confident he will do very well.

“Granit is more a deep playmaker I think than a box-to-box player. He does not get in the final third of the opposition half a lot. He is more a guy who has a fantastic pass to play through the lines.

“He gets the ball from the defenders and finds the high midfield. His strength is what we call the ‘moderate-value pass’ - the passes that come from deep midfield to high midfield.”

Forrige sesong spilte han sammen med Dahoud, som vel er en box-to-box-spiller ala Ramsey. I mine øyne er Xhaka en dyptliggende playmaker ala Xabi Alonso, Arteta, Carrick etc. Ser ingen grunn til at han ikke skal kunne fungere sammen med Ramsey, som har enormt høy arbeidskapasitet.

Det siste avsnittet av sitatet der er også interessant. Vi får ikke det beste ut av Özil uten en playmaker/regista dypere på banen som kan mate ham med pasninger, noe vi har sett etter at Cazorla ble skadet. Elneny er en solid pasningsmetronom, men tar stort sett bare de trygge valgene. Coquelin er ofte verdiløs når vi har ballen og styrer spillet. Jeg tror Xhaka, Ramsey og Özil kan få det beste ut av hverandre. 

Edit: Tror for øvrig dagene da man trengte en reinspikka DM er over. Coquelin er for meg en utdatert spillertype for et topplag som Arsenal, selv om jeg personlig har sansen for ham. Cazorla-Coquelin har til tider fungert bra, men når man (satt på spissen) har én spiller som kun har defensive ferdigheter og en annen som kun har offensive ferdigheter, har man i praksis to spillere som gjør én manns jobb. Da blir det for lett for motstanderen å utnytte de defensive svakhetene til Cazorla når de angriper, og å pakke ham inn når vi har ballen, slik at pasningsspillet må gå igjennom Coquelin.

I Ramsey og Xhaka har vi to spillere som i stor grad kan bidra både offensivt og defensivt, og dermed har vi flere strenger å spille på. Så kan man eventuelt bruke Coquelin i kamper hvor det defensive må prioriteres.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Xhaka er ingen ren DM, som coquelin. Han er en såkalt regista, som pirlo og xabi alonso. God bakover, men styrken er fremover med sine fantastiske pasninger og overblikk. Han er langt mer kreativ enn Ramsey spør du meg, og han bør bli fast inventar etterhvert.

Vi får se om han tar nivået etterhvert. Vært høyst middels så langt.

Lenke til kommentar

Edit: Tror for øvrig dagene da man trengte en reinspikka DM er over. Coquelin er for meg en utdatert spillertype for et topplag som Arsenal, selv om jeg personlig har sansen for ham. Cazorla-Coquelin har til tider fungert bra, men når man (satt på spissen) har én spiller som kun har defensive ferdigheter og en annen som kun har offensive ferdigheter, har man i praksis to spillere som gjør én manns jobb. Da blir det for lett for motstanderen å utnytte de defensive svakhetene til Cazorla når de angriper, og å pakke ham inn når vi har ballen, slik at pasningsspillet må gå igjennom Coquelin.

I Ramsey og Xhaka har vi to spillere som i stor grad kan bidra både offensivt og defensivt, og dermed har vi flere strenger å spille på. Så kan man eventuelt bruke Coquelin i kamper hvor det defensive må prioriteres.

Chelsea bruker da Kanté som defensiv midtbane og lykkes bra med det slik jeg ser det? Den defensive midtbanespilleren er ikke utdatert i mine øyne.

Lenke til kommentar

Problemet vårt er at vi er for dårlig i angrep. Hadde vi hatt gode spillere på midtbanen som kunne spilt opp perfekte baller, hadde vi kunne sluppet å se Elneny og Coquelin sammen der.

De skaper ingenting og spesielt Elneny ender bare opp med å sende støttepassninger frem og tilbake.

Lenke til kommentar

Xhaka er ingen ren DM, som coquelin. Han er en såkalt regista, som pirlo og xabi alonso. God bakover, men styrken er fremover med sine fantastiske pasninger og overblikk. Han er langt mer kreativ enn Ramsey spør du meg, og han bør bli fast inventar etterhvert.

Vi får se om han tar nivået etterhvert. Vært høyst middels så langt.

Ikke vært optimal, men har hatt meget brae enkeltkamper, vi vet alle hva som bor i ham!

Lenke til kommentar

Chelsea bruker da Kanté som defensiv midtbane og lykkes bra med det slik jeg ser det? Den defensive midtbanespilleren er ikke utdatert i mine øyne.

Sier ikke at det ikke finnes unntak. Hvis man er en god nok spiller, trenger det ikke å ha noe å si at man er utdatert som spillertype. 

Lenke til kommentar

Grusomt lag. Debuchy og Walcott + Ox? Özil burde også fått seg en tur på benken.

Dette kan fort bli en frusterende aften.

1-0 Arsenal. Giroud på hodet etter 85

Özil på benken? Hjelpes

Kan komme utpå når han har funnet veien ut av lomma på Wanyama

Blir ikke mange spillere igjen om vi skal benke alle som var svake mot Tottenham, United og PSG. Özil var ikke noe verre enn resten. Før det hadde han 5 mål og 3 assists på sine siste 5 kamper i alle turneringer. Du er åpenbart ikke Özils største fan, men han er blant de mest begavede spillerne i verden. Hodeløst å benke ham etter tre svake kamper hvor hele laget har vært under pari.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...