Gå til innhold

Skjermen ville ikke få kontakt med skjermkort/pc. Fungerer nå, Men hvorfor skjer dette ?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jeg trudde min asus rog swift skjerm hadde tatt kvelden. Så for meg en kjedelig søndag uten gaming og ble veldig frustrert. Jeg koblet av skjermen, børsta støv av min gamle samsung syncmaster, Men før jeg koblet til den prøvde jeg en siste gang med asus skjermen. og nå funker den... Hvorfor skjer dette ? Jeg skrudde av og på dataen, kobla inn ut og ut skjermen, prøvde forskjellige inganger og ingen ting skjer. Men en time senere prøver jeg og koble den til igjen så funker den ? Wtf

Noen som har opplevd dette ?

 

 

 

Dette er den orginale tråden ( I spoiler )

 

 

Jeg har en Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q som har sluttet og fungere. Jeg har ingen ide om hva som er galt med skjermen. Jeg sto opp i dag og skulle skru på dataen og nå får jeg ikke kontakt med den skjermen. Jeg har en TV som jeg bruker som skjerm nr 2 og det er den jeg benytter meg av nå.

 

Den bruker DisplayPort som kabel og ikke HDMI, så jeg jeg har koblet ut Tv`n og bare testet med Asus skjermen, jeg har prøvd begge ingangene til display port.. Jeg vet ikke hva annet jeg får gjort for og teste.

 

 

Noen som har noen tips ? Jeg har ikke spesielt lyst til og gå gjennom den prossesen det er med og pakke inn denne skjermen, sende den til komplett. vente 2-3 uker på et svar fra dem..

 

 

PS: Jeg regner med at det ikke er skjermkortet eller lignende som er ødelagt siden jeg får fortsatt brukt TV`n som skjerm på kortet.

 

 

Jeg kan skru skjermen av og på, Det kommer en grålig bakgrunn før skjermen blir svart og skrur seg av. Det er ingen "No signal" symboler eller lignende og jeg finner ikke skjerm nr 2 inne på Window innstillinger, Jeg får heller ikke opp noe om jeg prøver og bruke knappene på skjermen, Meny osv.

 

Jeg har også prøvd og koble den til displayport direkte i hovedkortet, jeg får ingen respons der heller.. Denne skjermen har ingen andre tilkoblingsmuligheter en DisplayPort

 

Noen som har noen tips om hva jeg burde teste/gjøre før jeg evt returnerer skjermen ? for og utelukke evt småting.

 

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe peiling på disse skjermene, men har du prøvd å ta ut kontakt, vente litt og sette den inn igjen? Da mener jeg strømkontakten, ikke DP Kablen. Ta gjerne ut den DP kablen før du prøver å ta ut strømkablen. Eventuelt prøve en annen stikkontakt.

 

Jeg koblet fra skjermen tidligere i dag for og sette inn en annen gammel samsung skjerm... Prøvde nå og koble til min asus skjerm igjen bare på faen... og guess what.. Den funker xD nesten irriterende xD

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...