Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil polyppen komme tilbake

Kim1111

Anbefalte innlegg

Fjernet en polypp i blæren da jeg var ca 19 år for 1 år siden typ. Var meget liten, ca 3-4 mm. Legen sa at det ikke trengtes videre oppfølgning, som jo er vanlig ved polypper ikke sant? Betyr det at den var ufarlig og ikke vil komme tilbake derav ikke videre oppfølgning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, polyppene kommer gjerne tilbake, da som små fettkuler under huden, typisk lokalisert i hodebunnen... Spøk til side.

Polypper i blæren er på din alder som oftest helt ufarlige. Allikevel synes jeg det er rart at legen sier at du ikke trenger videre oppfølging. Standard oppfølging er ultralydundersøkelse minst 1 gang i løpet av det følgende året.

Men her der det viktig at du følger med selv. Om samme symptom, som dykket opp sist, kommer tilbake, må du straks henvende deg til legen.

Likeså hvis du få andre symptomer som f.eks blod i urinen eller andre vannlatingsproblemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, polyppene kommer gjerne tilbake, da som små fettkuler under huden, typisk lokalisert i hodebunnen... Spøk til side.

Polypper i blæren er på din alder som oftest helt ufarlige. Allikevel synes jeg det er rart at legen sier at du ikke trenger videre oppfølging. Standard oppfølging er ultralydundersøkelse minst 1 gang i løpet av det følgende året.

Men her der det viktig at du følger med selv. Om samme symptom, som dykket opp sist, kommer tilbake, må du straks henvende deg til legen.

Likeså hvis du få andre symptomer som f.eks blod i urinen eller andre vannlatingsproblemer.

Hvorfor er det rart at legen sier det? Det var jo såpass liten at det såvidt trengtes å fjernes. Hadde den vært en annen plass hadde jeg ikke behøvd å fjerne den.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det rart at legen sier det? ​Fordi " Standard oppfølging er ultralydundersøkelse minst 1 gang i løpet av det følgende året." Det var jo såpass liten at det såvidt trengtes å fjernes. Hadde den vært en annen plass hadde jeg ikke behøvd å fjerne den. ​Hadde den vært en annen plass, som f.eks i hodebunnen, hadde det ikke vært en polypp, og da har du helt rett i at den ikke hadde vært behøvd fjernet....

Lenke til kommentar

Hvorfor er det rart at legen sier det? ​Fordi " Standard oppfølging er ultralydundersøkelse minst 1 gang i løpet av det følgende året." Det var jo såpass liten at det såvidt trengtes å fjernes. Hadde den vært en annen plass hadde jeg ikke behøvd å fjerne den. ​Hadde den vært en annen plass, som f.eks i hodebunnen, hadde det ikke vært en polypp, og da har du helt rett i at den ikke hadde vært behøvd fjernet....

Ja men legen sa at det ikke trengtes videre oppfølgning. Vil det ikke si at polyppen ikke vil komme tilbake siden han sier dette?

Lenke til kommentar

Seriøst mann, ta deg en tur til legen og snakk med ham istedenfor å spørre folk her om de kan gjette.

Jeg vil si at legen er sikker på at den vil komme tilbake, men han vil deg vondt så han sa at du ikke trengte komme tilbake....

Så du tror at siden han sa ikke videre oppfølgning, så betyr det at den ikke vil komme tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...