Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2016 Jeg har tenkt på dette lenge. Jeg ser rett og slett ikke poenget med og ha barn. Alle mine venner som får unge har selvfølgelig mange gledesstunder med sine søte små men de uffer og klager mest av alt, de får ikke blitt med på ting, de må takke nei til så mye og er veldig mye bekymret. Dette er mitt syn: Hvorfor skal jeg ha barn ? hvorfor skal jeg begrense 20-25 av mine leveår både fysisk/økonomisk og psykisk for og oppdra og passe på noen ? Det betyr jo ingen ting for meg og føre slekta videre, Når jeg "legger på røret" så har det jo ingen ting og si lenger uansett. Ja, jeg går glipp av noen gode stunder, men det er faktisk ingen garanti for at det blir så mange av dem heller. Jeg er veldig fornøyd med min situasjon uten barn og jeg har ikke lyst til og begrense meg selv fordi jeg har barn, jeg har lyst til og gjøre hva jeg vill og når jeg vill. jeg er ikke spesielt glad i barn, jeg er ukomfortabel rundt dem og syntes ikke engang noe særlig om barna som er i min egen slekt. For og informere litt: Jeg er fult oppegående, fast jobb, mange venner og gode egenskaper, Ola nordmann A4 (Bare uten stasjonsvogn,unger og bikje ). Er jeg unormal ? Folk blir jo sjokkert og sier "Det endrer seg det vettu" når jeg sier at jeg ikke vil ha barn. Jeg har ALDRI følt at jeg vil ha barn noen gang, og grøsser ved tanken. Er det noen andre her inne som også har det sånn ? Og jeg føler meg ikke vond/slem eller lignende fordi jeg ikke vil ha barn, Jeg ser bare ikke poenget med det. Anonymous poster hash: 6e527...f13 13 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 flott det. Ingen som tvinger deg. Blir faktisk mer og mer vanlig at man ikke ønsker seg barn. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg er helt enig med deg. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Du kjemper mot din egen biologi men så lenge det fungerer for deg; kjør på. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Har du kuttet strengen? Skal bare et "uhell" til og du har ingenting å si hvis dama vil beholde barnet + at noen damer lurer menn for å få en dose sperm, "Jeg tar P-piller så du kan gjerne tømme deg inni meg" Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg syns ikke engang du trenge å ramse opp argumenter for at du ikke vil ha barn.. Blir folk virkelig sjokkert hvis du sier at du ikke vil ha barn? 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Hvorfor skal jeg ha barn ? hvorfor skal jeg begrense 20-25 av mine leveår både fysisk/økonomisk og psykisk for og oppdra og passe på noen ? Økonomisk sett så velger du da å betale for andres barn gjennom skatteseddelen, ikke helt store forskjellen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Betale for andre barn skal være en glede. Å hjelpe samfunnet med å gi barn tilbud de trenger, som skole, er ikke negativt. Mennesker må samarbeide og selv om skatten ikke alltid går til ønskelige ting så er ikke pengene som går til barn negativt. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Selvsagt, men jeg tør vel observere at pengene hadde strukket mye lengre om de hadde blitt brukt der behovet er størst. Mao i uland. For de pengene man bruker til en elev i Norge på ett år, kunne sikkert over ett dusin barn lært å lese å skrive i Botswana. Endret 30. september 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Heidi_InnleggNO Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Helt enig med TS!! Jeg er 33 år å har sterilisert meg,å jeg hater barn!!passer meg helt fint å ikke ha noe ansvar for å hente å bringe å treninger å dritt å møkk.. Har nok med mann,hund å jobb i livet mitt..har jeg lyst til å slenge meg på sofaen en dag så skal det være plass til det!! Så du er absolutt ikke slem fordi du ikke vil ha barn... Da er vi i såfall to om å være det! 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 For de pengene man bruker til en elev i Norge på ett år, kunne sikkert over ett dusin barn lært å lese å skrive i Botswana. Det der er nok helt feil. De kunne sikkert lært bortimot 100 barn å lese for prisen av 1 norsk elev Husk lærere, bøker, vaskedamer, lokaler, etc. Mye greier man må ta med. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Det er helt greit å ikke ville ha barn, men å begrunne det med "mer til meg"-argumenter som trådstarter, fremstår som noe umodent. Jeg ville ikke kappet strengen enda, for å si det sånn. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Det er bare til å legge litt krem på is i tilfelle man ombestemmer seg så å kutte strengen er bare en forsikring i forhold til hva han vil akkurat nå Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Det der er nok helt feil. De kunne sikkert lært bortimot 100 barn å lese for prisen av 1 norsk elev Husk lærere, bøker, vaskedamer, lokaler, etc. Mye greier man må ta med. Om vi skal følge politikernes logikk med å hjelpe der pengene strekker lengst ... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Det er bare til å legge litt krem på is i tilfelle man ombestemmer seg så å kutte strengen er bare en forsikring i forhold til hva han vil akkurat nå Tja. Vil ikke det belaste helsevesenet i fremtiden, i og med at man i så fall vil trenge kunstig befruktning? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 For å si det veldig enkelt. Vil man ikke ha barn, bør man ikke få barn. Ser ikke problemet den ene eller andre veien. 1 Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 flott det. Ingen som tvinger deg. Blir faktisk mer og mer vanlig at man ikke ønsker seg barn. Det er en interessant tanke egentlig. Viss denne tendensen fortsetter vil det gi en vanvittig makt til folket ettethvert. De som har makt i samfunnet må jo etterhver gjøre alt de kan for å få folk til å sette barn til verden. For viss det ikke fylles på med nye mennesker så vill jo hele greia kollapse. I tillegg vil jeg tro et samfunn med mange barnløse ville bli vanskeligere å kontrollere siden en trolig tør å være mer i opposisjon når en bare har seg selv å tenke på. Kan jo bli en slags revolusjon dette Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Best å være Onkel, da har man kontakt med barn og når en er lei så drar en bare hjem 5 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Svært få menn vil ha barn. Det er enten et uhell, eller så lurer kvinnen mannen, eller så gir mannen etter for press så ikke kvinnen skal gå i fra ham. Men de fleste menn lærer seg å like ungen etter hvert, eller kanskje det bare er noe de sier? NB: Dette er synsing på høyt nivå. Endret 30. september 2016 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) For min del Endret 18. oktober 2016 av Heradon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå