Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har et budsjett på 7000 kroner og lurer på hvordan jeg kan få det beste ut av disse pengene? Handle fra Amazon? er villig til å bygge selv, men vil jo helst ha ferdig. Har sett på den Acer Predator fra CDON til 6800kr og den Asus g20bm fra CDON til Ca 7000kr, vil ha en med nettverkskort! Slik at jeg kan kjøre wifi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er helt på kanten at man i det hele tatt kan kalle de du nevner som "spillmaskiner". 8GB RAM er i minste laget og selv om jeg ikke har noe snøring på hvordan det Radeon R9 skjermkortet er så tviler jeg på at dette er så muye å skryte av.

Du får en pc som LIGNER en spillmaskin, men innmaten er ikke mye å hoppe i taket for så vidt jeg kan se. Altså med tanke på at den skal brukes som "spillmaskin".

Lenke til kommentar

Ikke meningen å spore av for mye her, men er det ikke på grensen til lureri og kalle pc'en det linkes til i første post for "gaming pc"? Jeg synes det skjer oftere og oftere at slikt skjer. 

Hva er egentlig definisjonen på en "gaming pc" i dag? At den har separat skjermkort?

_________

Men det er mulig jeg har missforstått TS her så klart, men når det står "Gaming PC 7000" i trådtittelen så forholder jeg meg jo til det.

Lenke til kommentar

En "gaming-PC" er vel definert som en maskin som kan kjøre et knippe utvalgte spill på 800x600 med low settings :lol:

Jeg anbefaler stort sett å spare opp noen tusen til når folk spør om gaming-PC'er i den prisklassen. Det tar lengre tid før man får PC'en, men til gjengjeld så er det mindre sjanse for å bli skuffet.

Lenke til kommentar

En "gaming-PC" er vel definert som en maskin som kan kjøre et knippe utvalgte spill på 800x600 med low settings :lol:

Jeg anbefaler stort sett å spare opp noen tusen til når folk spør om gaming-PC'er i den prisklassen. Det tar lengre tid før man får PC'en, men til gjengjeld så er det mindre sjanse for å bli skuffet.

Da er vel pr. definisjon de aller fleste pc'er som selges i dag gaming pc'er :) 

Men ja.. jeg er enig med deg. Jeg synes man MINST bør runde 12-13.000 før man i det hele tatt kan kalle det gaming pc.

Lenke til kommentar

Selv mitt forslag klarer å spille de fleste spill rundt 60 bilder i sekundet i full hd.

Man trenger vel ikke ha det aller nyeste for å spille, men ja entulister må kanskje ha det. De vil helst ha spille i 120 fps eller høyere. Men skal man ha noe nytt er det nok lønnsomt på sikt å betale mellom 11 000- 12 000 hvis man bygger selv. Da slipper man å bytte alt like fort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet med brukt er garanti/ reklamasjon og at de ofte er overpriset, (nesten)  umulig å finne noe fornuftig. Det handler ikke om å ha det nyeste når jeg handler og anbefaler, men mest for pengene i forhold til "sikkerhet" og ytelse.

Det er med god grunn at Agentspoon's tråd er populær og en av de beste utgangspunktene når man skal ha ny maskin.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

Lenke til kommentar

Ville droppet harddisk\SSD og kjøpt det seperat. Da det kan være seagate\Samsung harddisk.

SSD disk kan være en sandforce veriant.

Men ellers er dette god pc til prisen.

Sjekk om coolermaster 212 evo eller ligdene kjøler følger med.

Forhåpentligvis ikke intel kjøler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt på kanten at man i det hele tatt kan kalle de du nevner som "spillmaskiner". 8GB RAM er i minste laget og selv om jeg ikke har noe snøring på hvordan det Radeon R9 skjermkortet er så tviler jeg på at dette er så muye å skryte av.

Du får en pc som LIGNER en spillmaskin, men innmaten er ikke mye å hoppe i taket for så vidt jeg kan se. Altså med tanke på at den skal brukes som "spillmaskin".

Skal egentlig bare spille spill som minecraft, lol, CsGo og bruke den til skole, men d må jo finnes en PC til under 7000kr som kan kjøre spill godt?
Lenke til kommentar

FX 8350\i7 2600k eller bedre 16 GB ram og R9 280x er nok det minste du bør vurdere vil du vil spille.

Men kanskje ikke lett å få tak i slike maskiner på bruktmarkedet er nok eneste mulighet. Med mindre du bygger selv.

Jeg er villig til å bygge selv, men lurte egentlig på om noen kunne finne delene til meg for under k7000kr
Lenke til kommentar

En venn av meg bygget selv en gaming PC til bare 6000kr funker bra til spill!
Lenke til kommentar

Men hvor får jeg tak i deler da? Hvilke deler?

Du sier "bare"

Minecraft kan være ganske så krevende med noen mods, CSGO er en potet i seg selv, men disse ferdigmaskinene er nesten like mye verdt det som å brenne opp 7k.

Her har du en maskin med skjerm og Windows 10. Da har du 2500 kr igjen av budsjettet til eventuelt ett Gtx 1060 kort eller lignende

Lenke til kommentar

Men hvor får jeg tak i deler da? Hvilke deler?

Du sier "bare"

Minecraft kan være ganske så krevende med noen mods, CSGO er en potet i seg selv, men disse ferdigmaskinene er nesten like mye verdt det som å brenne opp 7k.

Her har du en maskin med skjerm og Windows 10. Da har du 2500 kr igjen av budsjettet til eventuelt ett Gtx 1060 kort eller lignende
Jeg bor i Hordaland + Er det så lurt å kjøpe brukt PC da? Bråker den? Og om det er virus på den? Vet aldri
Lenke til kommentar

Du installerer jo selvsagt en fersk windows...

Bråker den så fikser du det.

Du må gjerne kjøpe ny maskin til 7k, men forvent for all del noe dritt.

Funnet noen maskiner på Finn, hvilke av disse tre er best?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82699311

Eller

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82913869

Eller

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83196314

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...