Populært innlegg Dorris Skrevet 23. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2016 1. Gå inn på Facebook. 2. Åpne messenger. 3. Klikk på GIF. 4. Søk på henholdsvis "men" eller "women". Noen utvalgte treff for menn: "Since the beginning of time, men have been idiots", "Men are idiots", "Kill all men" og "I hate men". Noen utvalgte treff for kvinner: "We can do it!", "Who run the world? Girls!", "I am a free woman!" og "I can do anything I want!" Er det greit å latterliggjøre, demonisere og hate så lenge mottakergruppen er menn? 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg zeebra Skrevet 23. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2016 En del av feminismen er å ødelegge for menn og undertrykke menn. 11 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Nå er det ikke akkurat god data du har samlet da, så kanskje du bør tenke litt på at de som søker etter gifs av menn har et litt negativt utgangspunkt. En del av feminismen er å ødelegge for menn og undertrykke menn. En del av zeebra er å sammendra et emne til noe primitivt nok til å kunne tale for sin egen vrangforestilling. Militante og sinte mannshatende feminister du finner på Youtube er ikke et supersett av ordet eller beskrivelsen feminist. Endret 23. august 2016 av Gavekort 9 Lenke til kommentar
Dorris Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Hvis de som søker etter gifs av menn har "et litt negativt utgangspunkt", mens de som søker etter gifs av kvinner har et positivt utgangspunkt, peker vel det mot en slags asymmetri? Man kan også spørre seg om Facebook ville tillat at "Kill all women"-giffen trendet på platformen deres? 7 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 What Dorris said. En kjerring med hagle og teksten "Kill all men" er første som dukker opp når man søker på "men". Ikke "men are awesome". Ikke "We can do it". "Drep alle menn, med denne hagla her og et skikkelig badass ansiktsuttrykk". 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Det peker vel mot at det er flere kvinner som bruker gifs i messenger (eller søker etter kjønnsspesifike gifs), og at de søker etter "typisk mannfolk" når de skal uttrykke sinne/frustrasjon for menn, mens de søker etter "sterke kvinner" når de har utrettet noe bra selv. Jeg tviler ihvertfall på at de driver å snakker drit om menn til hverandre hele dagene. Er det slik? Vet ikke. Men det bør lage nok tvil til å ugyldiggjøre utgangspunktet til denne diskusjonen og avvente bedre data og bedre kilder før vi kan trekke en konklusjon. Det å trekke en konklusjon av autocomplete til Facebook er helt absurd, og setter skam over uttrykket "empirisk bevisføring". Endret 23. august 2016 av Gavekort 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Dere beskriver en såkalt tumblurina, har lite med feminisme å gjøre. Populært omtalt online som feminazi. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Facebookchaten er selvfølgelig ikke representativ for samfunnet som helhet, men jeg tror nok likevel at det om ikke annet demonstrerer en tendens rundt hva som er akseptert og hva som i mindre grad aksepteres. "Drep alle menn" illustrert med hagleskyting ville nok fort blitt karakterisert som hatefulle ytringer, fra "nettroll" osv. om ikke mottakergruppen hadde vært menn, og avsenderne feminister. Hva som karakteriseres som "kamp for rettigheter" og "hatefulle ytringer" virker i stor grad å avhenge av mottager og avsender. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Goooooglet "women are worthless meme" og fant bare et bilde på toppen som var litt stygt. Tok bort "wo" og fant ingen som var så stygge om men på toppen. Google tilpasser jo søkene så det er nok ikke representativt for hva alle får opp med samme søkeord. 2 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Tja, man kan vel si at det er relevant å peke fingeren i retning av tjenesteleverandør (facebook), det er kanskje ikke urimelig å tro at de ville reagert ganske kjapt om en Rambo-gif med "kill all women" lå og surfet øverst i en meny i meldingssystemet deres om man søkte på "women"... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 La oss bare håpe at denne stygge 'trenden' fortsetter å bli like oversett som nå, gi det litt tid, snart er det kroppsfokus de skal ta for seg istedet. Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Mannshat har blitt mye mer synlig etter at feministene begynte å komme fra alle forskjellige kriker og kroker. De hopper på feminist toget for å spre hat. Tragisk. Se på Laci Green på Youtube. Du blir overrasket over bullshitten hun snakker om. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Mannshat har blitt mye mer synlig etter at feministene begynte å komme fra alle forskjellige kriker og kroker. De hopper på feminist toget for å spre hat. Tragisk. Se på Laci Green på Youtube. Du blir overrasket over bullshitten hun snakker om. Det blir jeg sikkert, men det er lett å finne kvinnehat på nett også, hva forteller dette oss? AtW 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Det er ofte de mannshatende "feminaziene" som roper høyest og blir mest hørt. Jeg mener også at de fleste som kaller seg feminister tilbyr generelt lite konstruktivt til likestillingsdebatten, men det er et tema for en annen gang. Det eneste som har forandret seg er at de har fått seg en såpeboks på nettet via Tumblr, Youtube, blogger o.l. Jeg tror ikke det er et problem som har vokst noe særlig i det siste. Men som ATWindsor sier så er det også lett å finne menn (aka. redpillers) som ikke klarer å unngå å kritisere kvinner, eller alt-right bevegelsen som skal krisemaksimere alt som har med feminisme å gjøre. Endret 23. august 2016 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Skjønner ikke greia med feminisme-hat. Om noen kjærringer har lyst å bruke noen dumme gifs mellom seg på FB, la dem få gjøre det. Føler du deg truffet? Truet? Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Om ikke annet, så ville det vert fantastisk om ei deilig jenta tok meg ut på date, henta meg i bil, kjøpte meg dyr klokke, betalte for alt. Mens jeg måtte berre pule ho for det. Gå feminisme! 4 Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Det blir jeg sikkert, men det er lett å finne kvinnehat på nett også, hva forteller dette oss? AtW https://en.wikipedia.org/wiki/R_v_Elliott ^ Å bli fengslet bak lås og slå i 3 år fordi du er uenig med en feminist og så få 100k AUD i bot forteller ingenting altså? Er ikke interessert i å se denne dritten komme til Norge også. http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/nottinghamshire-police-to-record-misogyny-and-harassment-against-women-as-hate-crimes-a7134306.html ^ Beste artikkelen jeg jeg lest på lenge. Endret 23. august 2016 av Yakamaru Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) 1. Gå inn på Facebook. 2. Åpne messenger. 3. Klikk på GIF. 4. Søk på henholdsvis "men" eller "women". Noen utvalgte treff for menn: "Since the beginning of time, men have been idiots", "Men are idiots", "Kill all men" og "I hate men". Noen utvalgte treff for kvinner: "We can do it!", "Who run the world? Girls!", "I am a free woman!" og "I can do anything I want!" Er det greit å latterliggjøre, demonisere og hate så lenge mottakergruppen er menn? Ja, men det gjelder som regel mest hvite menn. Ellers kan du jo risikere å være rasist. Endret 23. august 2016 av geita_ 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Det er ofte de mannshatende "feminaziene" som roper høyest og blir mest hørt. Jeg mener også at de fleste som kaller seg feminister tilbyr generelt lite konstruktivt til likestillingsdebatten, men det er et tema for en annen gang. Feminist har blitt et skjellsord og med god grunn. Fornuftige kvinnfolk tar avstand fra dagens feminisme, feminaziene, og kjemper for likestilling uten å stemple seg selv. Så er "de hvite lands feminister" unødvendige, ekte feminister hører vi ikke om da de kjemper kamper der det virkelig ikke er likestilling. Skal det bli skikkelig rettferdig så får damene ta på seg mannejobbene som å åpne dører og spleise drinker. Når man tenker etter så er vi litt låst fast da det forventes at slike ting er guttas jobb. Husker en gang da en dame spurte om jeg kunne sponse en drink, jeg sa nei og smilte. Er sjelden å se et så merkelig ansiktsuttrykk 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Det blir jeg sikkert, men det er lett å finne kvinnehat på nett også, hva forteller dette oss? AtW https://en.wikipedia.org/wiki/R_v_Elliott ^ Å bli fengslet bak lås og slå i 3 år fordi du er uenig med en feminist og så få 100k AUD i bot forteller ingenting altså? Er ikke interessert i å se denne dritten komme til Norge også. http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/nottinghamshire-police-to-record-misogyny-and-harassment-against-women-as-hate-crimes-a7134306.html ^ Beste artikkelen jeg jeg lest på lenge. Vedkommende ble ikke fengslet såvidt jeg kunne se fra artikkelen, og ble heller ikke dømt? Kunne ikke se noe om denne boten heller? Og saken er kanadisk virker det som, hvor kommer AUD inn i bildet? AtW 1 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 damer flest er ikke enige med feminister. damer flest vil ha en mann som bærer tungt, snekkrer og fyrer i peisen og en dame som lager mat, rydder og vasker klær. Det er bare media som liker å late som damer flest vil stake doen når den er tett, mure trappa og måke snø... det er bare tull. menn og damer elsker hverandre like mye, men egner seg best til forskjellige arbeidsoppgaver... 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå