Gå til innhold

Arsenal - Liverpool


Anbefalte innlegg

2016/2017 - Premier League - Serierunde 1

____________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
post-228041-0-04367200-1470597331_thumb.pngpost-228041-0-51219300-1470597317_thumb.png
Emirates Stadium, London.
14.08 Kl: 17:00
TV2 Premium/Sky Sports
Dommer: 
 
I årets første serierunde møtes Arsenal og Liverpool, to klubber med ambisjoner om CL-spill. Tradisjonsrike kamper, fra tidenes første Match Of The Day i 64', Arsenals som vant ligaen på overtid i 89', Fa Cup finalen i 01' der Liverpool vant og 4-4 kampen der Arshavin briljerte for å nevne noen. I fjor ble det 0-0 på The Emirates. Arsenal endte på 2.plass i fjorårets seriespill, mens Liverpool måtte ta til takke med en beskjeden 8. plass. Under Jürgen Klopp sin ledelse har Liverpool forsterket stallen og ser mye bedre ut enn i fjor, mens Arsenal har vært svært passive på overgangsmarkedet som vanlig. Denne kampen kan være avgjørende om hvem som klarer å komme seg til Champions League i det som forventes å være en av de bedre PL-utgavene! 
 
 
 
 
Arsenal
 
Arsenal har gjort svært lite i sommer, og kun hentet inn to spillere, Granit Xhaka fra Borussia Monchengladbach og unge Rob Holding fra Bolton. Det som er en større bekymring innledningsvis i stedet for mangel på signeringer er mangel på spillere. Koscielny, Özil og Giroud er alle bekreftet ute på grunn av EM-deltagelse, mens Cazorla ikke skal spille grunnet en kronisk skade. Gabriel (trolig ute), Mertesacker, Welbeck, Jenkinson og Wilshere er alle ute med skader. Hvem som skal starte av Holding, Chambers og Bielik blir en utfordring for Wenger, i tillegg til hvordan han skal komponere den fremre fireren med mangel på Özil og Giroud. Oxlade-Chamberlain og Walcott kommer nok til å bli vurdert på høyrekant, mens Ramsey, Iwboi og Alexis alle er bankers i laget. 
 
 
Forventet lagoppstilling:
Čech
Bellerín, Holding, Chambers, Monreal
Le Coq, Xhaka
Oxlade-Chamberlain, Ramsey, Iwobi
Sánchez
 
Liverpool
 
Liverpool, derimot, har handlet i bøtter og spann. Loris Karius er kommet fra Mainz som førstevalg, stopper Ragnar Klavan fra Augsburg, Matip fra Schalke, Wijnaldum og Mané. I tillegg er Marko Grujić endelig ankommet klubben etter overgangen ble bekreftet i januar. Keeper Karius er ute med skade, midtbanespiller James Milner og spiss Daniel Sturridge spiller neppe. Lucas Leiva, Joe Gomez og Sakho er også ute med skader. Klopp har noen utfodringer med hvem han skal spiller. Klavan har imponert i pre-season, men Matip er trolig en bedre spiller. Hvem som er makker for Lovren er nok det store spørsmålstegnet, med Wijnaldum og Origi de to nærmeste til å utfordre de øvrige startsplassene. 
 
Forventet lagoppstilling:
 
Mignolet
Clyne, Lovren, Klavan, Moreno
Can, Henderson
Lallana, Coutinho, Mané
Firmino
 
 
 
____________________________________________________________________________________________________________________________
 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1-1. Etter matchen vil folk her inne roe ned krisemaksimeringen og tro at alt ordner seg...

Dessverre finnes det Arsenalfans som har et kortsiktig minne og der ett enkelt godt resultat gjør at de friskmelder laget. På samme måte så finnes det enkelte fans (av Pierce Morgan typen) som ser særdeles mørkt på det når det går i mot i en kamp.

 

Når det gjelder kampen mot Liverpool på søndag så burde den egentlig ikke ha noen som helst innvirkning på hva man mener om troppen. Fantasipåstand fra min side? sikkert! Men jeg står full og fast på den.

 

Hvis vi vinner eller klarer en uavgjort så er det selvsagt positivt. Men det skjuler ikke de manglene vi har i laget med tanke på at laget har en lang tøff sesong foran seg. Mangelen på offensive (og defensive) alternativer forsvinner ikke med et godt resultat mot Pool.

 

På samme måte så legger jeg lite vekt på et tap mot Liverpool (selv med "stygge" sifre). I den kampen så mangler vi Kos og en mulig ny stopper (som forhåpentligvis snart er klare). Vi mangler vår mest kreative kraft på midtbanen (Özil) og vi mangler vår "eneste" spiss (Giroud). Så vi vil etterhvert kunne mønstre et bedre lag, selv om det dessverre ikke vil være så godt som det burde være.

 

Jeg bryr meg selvsagt om utfallet av åpningskampen vår denne sesongen, men jeg ser ingen grunn til å legge den til grunn når jeg skal "dømme" over spillerstallen vi har pr dato.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liverpool har kun vunnet en kamp på emiratene siden 2000. Og det var Suarez -sesongen. Skriker uavgjort på lang vei.

 

Blir småkåt av å tenke på arsenals sin backrekke, men så dyster den ned når Xhaka og vår defensiv linje kommer inn i spillet.

 

Stikker til Three Lions om en time, Gud som jeg gleder meg. :D

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Liverpool har kun vunnet en kamp på emiratene siden 2000. Og det var Suarez -sesongen. Skriker uavgjort på lang vei.

 

Blir småkåt av å tenke på arsenals sin backrekke, men så dyster den ned når Xhaka og vår defensiv linje kommer inn i spillet.

 

Stikker til Three Lions om en time, Gud som jeg gleder meg. :D

Xhaka kommer ikke til å spille, så det går nok helt fint for deres del.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...