Gå til innhold

5-siffra nummer-mulig å ringe utenlandsnummer i stedet?


Anbefalte innlegg

Overskriften ble nok noe uklar, men det jeg ønsker å finne ut av er hvilke operatører som lar deg ringe utenlandsalternativene til diverse kundesørviser selv om du befinner deg i Norge. På den måten slipper man å bli flådd av å ringe 5-siffra nummere som ofte kan koste opp mot 5 kr/minuttet. Jævelig irriterende å sitte 30 min i telefonkø til de takstene. 

 

Eksempel: 

 

DNB:

vanlig-04800

utland-91504800

 

Jeg har funnet ut så langt at Onecall lar deg ringe utenlands nummeret selv fra Norge, mens Hello ikke gjør det. Onecall bruker Telia (Netcom), mens Hello bruker Telenor, tror det er der det ligger. Stjelenor klarte nok ikke se på at disse inntektene falt bort ettersom folk fant denne muligheten. Det jeg ønsker er at folk med forskjellige operatører prøver å ringe for eks. 91504800 når de befinner seg i Norge slik at vi får kartlagt dette. Er spesielt interessert i ICE. I disse tider hvor ringeminutter stort sett er inkludert kan dette gi store utslag på mobilregningen. Har selv akuratt svidd av 200 kr på kundeservice hos SAS, dersom jeg hadde hatt onecall kunne jeg nok ungått denne utgiften. 

 

Kan anbefalle denne siden for å finne disse alternative nummerene:

http://www.tlfnr.com/etterlyse/

 

Bruk forbrukermakten folkens! Det eneste operatørene skjønner er penger og kundeflukt. Jeg skulle gjerne sett slutten på hele ordningen med 5-siffra nummer. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med å kunne bruke utenlandsnr istedenfor dyre spesialnr er en veldig viktig grunn til å holde seg LANGT unna Telenor, rettere sagt Stjeleh**, eller underbruk. Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr. Men det er gratis for Ice-kunder å ringe kundesupport i Norge, selv det 5-sifrede nr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telenor og deres videreselgere sperrer. Telia gjør det ikke. Du kommer ikke rundt dette ved å ringe med hemmelig nummer. Telenor kjenner din ID og plassering uansett.

Lenke til kommentar

Dette med å kunne bruke utenlandsnr istedenfor dyre spesialnr er en veldig viktig grunn til å holde seg LANGT unna Telenor, rettere sagt Stjeleh**, eller underbruk. Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr. Men det er gratis for Ice-kunder å ringe kundesupport i Norge, selv det 5-sifrede nr.

 

 

Så ICE har også denne sperren? Siden de bruker Telenor? 

Lenke til kommentar

Så ICE har også denne sperren? Siden de bruker Telenor? 

Les det jeg skriver en gang til:

 

 

Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr.

Det betyr det det står, nemlig at Ice lar en bruke 8-sifrede utenlandsnr. Noe som selvfølgelig betyr at man ikke blir tvunget til å bruke dyre 5-sifrede nr. Ice bruker Telia sitt nett utenom 4G og senere VoLTE.

Lenke til kommentar

 

Så ICE har også denne sperren? Siden de bruker Telenor? 

Les det jeg skriver en gang til:

 

 

Ice, som TS spør om, lar en bruke utenlandsnr.

Det betyr det det står, nemlig at Ice lar en bruke 8-sifrede utenlandsnr. Noe som selvfølgelig betyr at man ikke blir tvunget til å bruke dyre 5-sifrede nr. Ice bruker Telia sitt nett utenom 4G og senere VoLTE.

 

 

Ok, takk. Ble bare litt usikker på hva du mente. Da blir det nok ICE på meg. Den ene krona ICE har vært billigere enn Hello har liksom ikke vært nok til å få meg til å bytte, men dette får definitivt begeret til å renne over.

Lenke til kommentar

Ok, takk. Ble bare litt usikker på hva du mente. Da blir det nok ICE på meg. Den ene krona ICE har vært billigere enn Hello har liksom ikke vært nok til å få meg til å bytte, men dette får definitivt begeret til å renne over.

Pluss at det er fri tale/sms/mms pluss 1 GB data for 99. Og bruker man mer enn 1 GB data strupes hastigheten til 64 kbps, men man blir ikke tilleggsfakturert. Jeg har i hvert fall merket at jeg slipper de tilleggsregningene jeg hadde med Chess. Veldig behagelig. Og SIM-byttet gikk greit nok for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...