StaBBer Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Jeg er lei konsollspilling, og er på utkikk etter en stue PC. Mine "krav": 1. 1080p, 60 fps i de fleste spill 2. Pris under 10k 3. Fokus på at maskinen skal være relativt støysvak 4. M-ITX, kabinettet skal få plass i benken under TVen (32 cm høy innvendig). Mitt foreløbige oppsett: Kabinett: Fractal Design Core 500 (jeg har forkastet Node 304, Core 500 skal være bedre på alle områder) MB: MSI B150I Gaming Pro AC PSU: Silverstone SFX-L 500W CPU: Intel Core i5-6600 RAM: Kingston HyperX Fury DDR4 2133MHz 2x4GB SSD: Samsung 850 EVO 250GB M.2 Kjøler: Noctua NH-U9S Foreløbig pris: ca 6500 + skjermkort og frakt. Vurderer veldig å gå for det nye AMD kortet, RX480, som kommer i slutten av juni. Venter på tester. Ganske sikker på at kortet er kraftig nok til min bruk, men spent på viftestøyen. Noen innspill til oppsettet mitt? Endret 2. juli 2016 av StaBBer Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 kikket litt på det kabinettet. fiffi. fikk jo nesten lyst på en slik selv Om du velger det kabinettet, så må du velge skjermkort og PSU med omhu. Kan bli veldig trangt for skjermkortet om PSUen har modulære kabler som tar mye plass. Asus sine strix skjermkort skal visstnok være bra på lavt støynivå. Jeg vil gjette at GTX 750-960 vil passe ditt behov idag. så ikke etter, men tror nesten ikke at det er plass til m.2 på m-itx hovedkort. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Takk for input. Er veldig usikker på skjermkort, blir nok enten et 960/970 eller vente å se hvordan RX480 blir. Skal sjekke ut strix, da støy er viktig her. 31 cm lengde på skjermkortet er maksimalt forresten. Ellers har jeg studert på andre bygglogger via Google, og funnet ut at Corsair VS550 skal være en helt grei ikke-modulær PSU. Har også funnet et m-itx hovedkort som støtter m.2: Gigabyte GA-B150N Noen som har formening om CPU, og CPU kjøler? Maks 165 mm høyde på kjøler. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 6700k så har du en stund? kjøler vet jeg ikke. men forsto det slik at du kan bruke vannkjøling i det kabinettet også. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Her er mitt foreløbige oppsett til en samlet pris på ca. 6500 + skjermkort (og frakt). https://www.prisguide.no/huskeliste/?p[]=177041&p[]=218570&p[]=225271&p[]=228615&p[]=239927&p[]=248262&p[]=252400 Har endret kabinettet til http://www.multicom.no/fractal-design-core-500-mid-tower/cat-p/c/p8079833'>FD Core 500. Virker som et bedre kabinett på de fleste områder sammenlignet med Node 304. Hva tror dere om oppsettet? Blir nå å vente på omtaler av RX 480, spent på hvordan det nye AMD kortet presterer opp mot f.eks 970 og støy. Endret 16. juni 2016 av StaBBer Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 ser du har valgt en modulær PSU. sikker på at den vil få plass mtp skjermkort? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) har vurdert å skifte ut mitt mini itx kabinett med dette da det ser veldig bra ut. Er kanskje noe å se på, eneste ulempen er at det selges fra usa og du får moms i tillegg, Har fra før av ett mercury S8 kabinett fra de fra før og ser ut som de har veldigg bra løsninger på kabinettene sine. Endret 16. juni 2016 av Lugmeister Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Tiboine: Det tror jeg ja. Har også byttet kabinett til Core 500 som er litt romsligere. Samtidig har jeg valgt en SFX psu som bare måler 12.5x13x6.35 cm (BxDxH). Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Har oppdatert førsteposten min. Lugmeister: Lekkert kabinett, men noe dyrt. Jeg har litt fokus på kostnadene i dette prosjektet, se førstepost. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Da er maskinen ferdig bygd, mangler bare skjermkort. Gikk for oppsettet i førsteposten min, bare at det ble en vanlig SSD (Samung 850 250GB) + 16GB RAM kontra 8. Utrolig fornøyd med bygget så langt, se de vedlagde bildene. Maskinen er utrolig liten og støysvak, umulig å høre viftene uten å legge øret helt inntil. Dette under vanlig bruk. Gleder meg til å få skjermkort, har et EVGA GTX 1060 SC på vei i posten nå. Om jeg skal sette fingeren på noe, så er det at det er dårlig dekning på hovedkortet sitt interne bluetooth. Har den nye Xbox One S kontrolleren med bluetooth, den detter ut hele tiden pga dårlig dekning. Må nok ha en dongle og sette på maskinen sin front. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Bra maskin, eneste jeg vil si noe om er psu. Er den som varer lengst + skjerm. Så jeg sparer ikke penger på det, men ditt valg og ikke missforstå meg, 500w holder nå. Men hva om 5år Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Tror det skal gå bra, kan bare ha et skjermkort i denne maskinen. Selv om jeg bare gikk for 500W, skal Silverstone være et kvalitetsmerke etter hva jeg har forstått. Tok også SFX-formfaktoren for å spare litt plass og på den måten forebygge plassproblemer, men det var godt med plass i kabinettet å bygge på viste det seg. Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Har samme kabinettet med en helt standard 550w gold RMX PSU. Noen veldig lange gpuer presser litt mot strømforsynings kablenene , men så lenge de har bakplate er det ikke noe problem. Har bla hatt https://www.komplett.no/product/846401(390)som er 31cm lang ca. Anbefaler en viftekontroller i 5,25" bayen om du vil ha flere vifter enn det du har. Når det er sagt så ble jeg personlig litt skuffet over "stillheten" men har en Nepton 240m som jeg synes bråker litt mye egentlig. Men jeg har kabinettet oppå pulten ca siden av øret da. hadde jeg puttet det i en skap eller på gulvet hadde jeg sikkert ikke merket noe til det. Syntes jeg fikk lavest temperaturer for gpuen (som er den som bråkest mest) om jeg snudde 140mm bakvifta som inntak(kjøpte et ekstra filter fra ebay) og de 2 top(120mm) viftene som uttak. Har også en 140mm vifte stående som inntak direkte på gpu inntak luftegreiene festet på utsiden av kabinettet (ser litt ghetto ut men). Endret 13. august 2016 av Blåbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå