MrCusNT Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Nå som det er E3 er det mange spill jeg har lyst på, blant annet MAFIA 3, Deus Ex: Mankind Divided, Dishonored 2 og Mass Effect: Andromeda. Disse spillene kommer mest sannsynelig til å koste veldig mye, og jeg som kun går på lærlinglønn, har ikke råd til å kjøpe alle sammen. Tankemåten min er at jeg vet alle disse spillene kommer til å bli bra, siden jeg har spilt minst et spill i serien, som jeg likte veldig godt. Jeg vet selv at mange av spill ikke vil vare for altid som for eksempel BF1 som jeg klarer å holde meg unna. Kan noen gi meg et tips på hvordan jeg skal få meg selv til å ikke kjøpe alle disse spillene, og heller bare kjøpe noen av dem? Spill er dyrt og jeg har heller lyst til å spare til ting jeg virkelig trenger. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Jeg gjorde det samme før. Glemte plutselig at jeg hadde forhåndsbestilt et og satt der med to spill. Dette er jo bare tull da man bare kan spille ett spill av gangen. Er det på død og liv viktig å spille de så snart som mulig går det jo an å bytte på, men jeg foretrekker å gjøre meg ferdig med ett av gangen. Da er det jo bare tull å betale full pris for to spill når du heller kan bestemme deg for ett, bruke den tiden det tar og så bestille det andre etter hvert. Kanskje har det da også gått ned i pris. Med mindre du faktisk sitter å veksler på 2-3 halvferdige spill er den enkleste måten å slutte med å kjøpe mange spill av gangen å få inn tanktegangen om du kun trenger ett av gangen. Si til deg selv at du ikke skal bestille et nytt før det forrige er fullført. Finner du et bra tilbud eller du får et ekstra spill til jul/bursdag skal ikke det nye spillet ut av plasten før du har fullført det forrige (eller av andre grunner sluttet å spille det). Kanskje har du noen kompiser som spiller? Bli enige om at dere kjøper hver deres og så byttelåner når dere blir ferdig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Hvis du holder deg til ett spill av gangen løser det stort sett seg selv. Da kjøper du de andre på salg etter hvert, eller ikke i det hele tatt. Kjøper nok bare 2-3 titler til fullpris i året. Endret 13. juni 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Kan noen gi meg et tips på hvordan jeg skal få meg selv til å ikke kjøpe alle disse spillene, og heller bare kjøpe noen av dem? Spill er dyrt og jeg har heller lyst til å spare til ting jeg virkelig trenger. Selvkontroll/ selvbeherskelse er en ting Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Piratbukta er et fint sted om man sliter med penger. Så kan du jo alltids kjøpe det sener om du får dårlig samvittighet. ^^ 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Jeg slet også med å kjøpe for mange spill, slik som de fleste. Det som "reddet" meg var at jeg endret tankegangen litt. Det koster to ting å spille spill: Tid og penger. Penger har jeg nok av, men det er dette med å få tid til alt jeg slet mest med. Dermed var det en smal sak å tenke over om jeg virkelig vil bruke noen hundre på et spill som aldri blir spilt. Svaret var så godt som alltid nei, det er ikke verdt det. Pengene i seg selv er ikke det viktigste, men de kan fint brukes på andre ting. En annen ting som har spart me for mye er tanken om når spill er på sitt beste. Vi har nok alle hatt "nytt spill"-følelsen der vi sitter og er glade over å spille noe nytt, men dette varer aldri lenge. En halvtime inn i spillet er det begynt å bli gammelt nytt. Men for meg må jeg spille i flere timer før jeg virkelig har satt meg inn i spillet, og først da kan jeg nyte det til det fulle. Da er jeg vant med alt spilelt har å tilby, så jeg fokuserer mer på selve spillet enn hva jeg kan gjøre der. Dette er kanskje spesielt i rollespill, der jeg etter noen timer har bestemt meg for hva slags karakter jeg vil være, hva jeg vil gjøre og om jeg vil være ond eller slem osv. Problemet er at om jeg bruker noen timer på å spille et spill før jeg kan nyte det, er det liten tid til å spille noe annet. Da er det jo like greit å la være å kjøpe enda et spill som bare blir liggende. Bedre å bruke pengene på noe annet, som f.eks pizza og brus man kan spise mens man spiller. EDIT: Personlig spiller jeg mye Marvel Heroes og DC Universe Online for tiden, og begge to er gratis. En tanke her (spesielt i MH) er at jeg vet jeg bare kommer til å sitte og spille det selv om jeg kjøper noe nytt, så i stedet for å bruke 300kr på et nytt spill, kan jeg jo like greit bruke halvparten på MH. Da får jeg mer innhold i favorittspillet, samtidig som jeg "sparer" 150kr på å ikke kjøpe noe nytt som bare blir liggende. Piratbukten har jeg absolutt null sans for. Greit man har lite penger, men hvis man bare laster ned fra piratsteder vil utviklerne fort slite med økonomien sin, og i verste fall må utviklere stenge dørene for godt. Det har vi sett veldig mange eksempler på opp gjennom årene, og likevel lærer folk aldri. Endret 13. juni 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Kommer jo mye an på platform, og type spill du spiller. Hvis det er singleplayer spill på konsoll, er det bare til å spille 1 spill av gangen som folk sa, + litt selvkontroll. Jeg har pleid å gå for platinum trophies på spillene jeg spiller, slik at jeg på en måte får en god del spilltid og varighet på dem. Må sikkert gi meg med det snart, fordi det har ført til en sabla lang backlog. Men den backlogen har gjort at jeg nå har mange spill å spille gjennom, hvor jeg da speider etter gode deals på finn.no, og evt kan kjøpe spill på salg type komplett timesalg, elkjøp happy hours etc.Slik kan jeg f eks vente til uc4 (og mirrors edge som er de nyeste og mest aktuelle) dropper i pris, da jeg har 10 andre spill å komme meg gjennom først, så jeg kan vente på at de faller i pris. Tror ikke jeg har kjøpt et eneste spill til fullpris på snart 2 år som følge av det.EDIT: På historiebaserte spill (altså singleplayer fokus), kanskje det kan være en ide å slå deg sammen med kollegaer/venner. Du kjøper et spill som du og han har lyst på, han kjøper et annet som han og du har lyst på. Dere spiller gjennom hver for dere, så låner av hverandre, og så kan dere selge det etter det om ønskelig. Endret 13. juni 2016 av Neonex Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Bare ligg litt etter og kjøp spill på salg en stund etter de kommer ut, ferdig patchet, ferdig DLC, mye billigere. AtW 2 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Cjs-cdkeys.com der har jeg kjøpt mye spill, aldri noe tull og jeg har nok spart en tusenlapp eller tre i løpet av den tiden jeg har kjøpt spill der. Jeg kjøper så og si alt som er av store titler men sjelden jeg betaler fullpris, selvom jeg spiller så og si alle dagen det kommer ut Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Excel ark med budsjett, samt en timeplan for spilling, ikke kjøp et spill før du har fullført den du har kjøpt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Mange gode tips her. Piratbukta kan brukes som en nødløsning om man har lyst til å "prøve" et spill, men da må man være konsekvent og kjøpe de spillene man virkelig liker (eller fullfører) når man har råd... Problemene i dag derimot er at det kommer stadig mer dritt i det som tar knekken på kopibeskyttelsen og man vet aldri hva man får med på kjøpet om man er uheldig. Kjenner flere som plutselig får trege maskiner og så viser det seg at de er med på bitcoin mining uten at de vet det... Et godt tips er også det å prøve å ta "prestasjonene" i spillene man kjøper , jeg prøver å holde meg til omtrent 25% til 50% ( Half life 2 er det eneste spillserien hvor jeg har 100% ) og når jeg begynner å bikke over det tallet føles det litt kjekt selv om det blir en del timer ut av det. Personlig er jeg svært glad i strategi og rollespill så det går en del timer der når jeg har mulighet til det ( med tvillinger og ansvar for en gjeng med snille forumbrukere har man plutselig ikke så mange timene i uken til å spille ). Sånn sett kan du jo kanskje prøve å gjøre følgende : *Sett deg et mål med spillene du kjøper : -Fullfør spillet. -Ta % av prestasjonene i spillet. -Prøve en høy vanskelighetsgrad. -Bruke minst xxx antall timer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå