Gå til innhold

sfp+ pinout dele hastighet med flere SFP?


Anbefalte innlegg

Begynner å gå lei at det ikke finnes SFP+ switcher med 3-4 porter som trekker lite strøm.

 

Klarer noen basert på denne, siden ethernet kan man koble 4 pins ved å splitte lederne til sin side.

Er samme mulig på SFP+?

Er det teoretisk vanskelig å lage switch som kan konvertere SFP+ til ethernet?

 

https://backupbay.no/category/network/network-cards/mellanox-mnph29d-xtr-connectx-en

 

Eller bygge et slik nettverkkort til 4 port SPF+ switch?

 

HTB1_duMHFXXXXXNXpXXq6xXFXXXB.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer noen basert på denne, siden ethernet kan man koble 4 pins ved å splitte lederne til sin side.

Er samme mulig på SFP+?

Ethernet er en transmisjonskanal med 2 eller 4 par. Selve kabelen kan man splitte i 2 x 2 par, og på den måten kjøre to kanaler i samme kabel. Men en SFP er jo bare en kanal, det er ingenting å splitte.
 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er SFP(+) krysset? Ved koble direkte til PC\PC.

Eller er den tiden over.

 

Må dagens SFP\SFP+ ha en chip som gir maskinvareinfo så er ikke mulig å bruke ståltråd mellom portene for å overføre fra kabel til kabel, det er fordi SFP(+) har kredtskort i endekabelen?

 

Så er derfor det ikke er billig måte å lage en 10 gigabit SPF+ switch.

 

Nærmeste jeg har funnet så langt:

http://i.dell.com/das/xa.ashx/global-site-design%20WEB/afff05bd-ef02-8c60-bcf1-168aada8be46/1/OriginalJPG?id=Dell/Product_Images/Dell_Enterprise_Products/Networking_Products/Force10/mx_1040gbe/pdp/flex-io-plug-in-modules-lineup-tab-love-pdp-2.jpg

Men tror ikke denne kan kobles direkte til 12\36 volt strømuttak å fungere som en liten switch.

Hadde noen fått tak i en slik med 4\5 porter ville det vært fint under 2000 kr stykk, da kunne jeg kjøpe noen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ikke noe av dette var til noe hjelp.

Problemet på sommeren, er jeg trenger switch ellers blir tempraturen for varm.

En i7 970 trekker for mye strøm da må jeg over på i3 cpu i så fall.

 

http://www.ebay.com/itm/Programmer-board-modules-SFP-SFP-GBIC-Model-1-of-7-for-Reprogram-transceivers-/161889933959?hash=item25b1645a87:g:wEwAAOSwGvhT1dM7

 

Vet noen hva dette er, om det er teoretisk mulig å bruke slik for å lage switch?

Eller om man må være veldig dyktig i så fall?

 

Eller er det for å låse opp transceivers? F.eks Cisco\HP for å fungere uten om dens switcher?

Lenke til kommentar

Du spør om SFP+ er krysset. Jeg svarer på spørsmålet ditt. Hvordan kan det ikke være til hjelp?

 

Det er teoretisk mulig å lage sin egen switch ved bruk av programmer boards, men det er ikke noe for hvermansen (les: deg).

Det du har linket til er laget for å endre spesifikasjoner på en transceiver for bruk mot annet utstyr (f.eks. Cisco-transceiver på HP-switch).

 

Beklager, men dette ble vel nok et svar som ikke var til hjelp for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bør ha over 1 gigabit\s, 2-4 Gigabit helst 10 gigabit.

Så har man en stund før man må bytte.

 

Problemet i dag de fleste SFP+ switcher er manage\Dom funksjonalitet, som gjør at man kan også lettere finne feil.

Så vet ikke om det er særlig nyttig, da det kan være vanskeligere å bruke.

 

Vurder faktisk:

D-LINK D-Link 10 Port switchincl 8x10G ports _ 2xSFP

 

Men prisen er noe stiv.

Men passer den til: Mellanox MNPH29D-XTR ConnectX EN? Eller utstyr solgt fra backupbay?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...