Trelkrok Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei, jeg driver og lager ett pakkseddelprogram. Oppstart fil kalles Pakkseddler som er lagret i mappen "Pakkseddler 2016" Videre har jeg har en fane som kalles "Pakkseddler" og i celle "J2" vises pakkseddelnummer. Jeg bruker følgende makro som endrer nummer ved oppstart av ny pakkseddel og som fungerer fint. Sub Button3_Click() ' Dim t As Integer t = [J2] + 1 Range("j2").Value = t Det jeg ønsker er en makro som lagrer pakkseddelen i PDF i samme mappe som jeg starter i med følgende tekst: Pakkseddel 1, Pakkseddel 2, Pakkseddel 3 osv etter hvilket nummer som står i arkfane "Pakkseddler" celle J2 Håper noen kan hjelpe meg med dette og skjønner hva jeg mener På forhånd takk Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei! Fortsatt litt smal i øya på morran, men omtrent slik: Sub Lagre Dim Sti as string Dim Filnavn as string Sti = ActiveWorkbook.Path & "\" Filnavn = "Pakkseddel_" & Cells(2,10) ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _ Sti & Filnavn, Quality:= _ xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _ OpenAfterPublish:=Aapne end sub Vennlig hilsen Ketil 1 Lenke til kommentar
Trelkrok Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Hei! Fortsatt litt smal i øya på morran, men omtrent slik: Sub Lagre Dim Sti as string Dim Filnavn as string Sti = ActiveWorkbook.Path & "\" Filnavn = "Pakkseddel_" & Cells(2,10) ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _ Sti & Filnavn, Quality:= _ xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _ OpenAfterPublish:=Aapne end sub Vennlig hilsen Ketil Tusen takk, funker helt supert på tross av smale øyer ;-) Glemte en ting. Denne makroen skulle også sendt lagret PDF fil som vedlegg i e-post. Kan noen skjøte på det på makroen? På forhånd takk og ha en fin dag. Mvh Rolf Arne Endret 7. april 2016 av Trelkrok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå