BjørnÅgeS Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Nivå: Kandidat. Utstyr: Ingen begrensninger. Bruke det jeg har. Olympus EM-5 med diverse optikk og Sony A7. Utfordring: Bruke de programmer jeg har til bildebehandlingen. LR, PS og Nik software. PS: for de som ikke har fått det med seg har google satt prisen på Nik software til 0kr. (Selv med den lave kronekursen ) 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 1.april: Gul blomst. Holdt på å glemme utfordringen på første dag. Gikk en lang tur og så mange fine motiver, noe i bakhodet gnagde - er det noe jeg har glemt? Nesten hjemme gikk det opp for meg - kamera og aprilfest. Nødløsning i dag. Olympus 60mm macro. Småvissen påskeblomt. Kjørt gjennom LR-PS-Define-Colorfx pro og sharpener pro. P4010003-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 3 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Den så ikke mye vissen ut, lekkert med den dypblå bakgrunnen mot det varmt gule. Lurer litt på hvor mye den ekstra omgangen med Nik software har gitt her. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 2.April: Vår-stemning. Husket kameraet i dag. Ikke det store bildet, men det gir et fint uttrykk av vår-stemning på Toten. Em-5 med 12-40. Kjørt gjennom LR-PS-Define-Colorfx pro og sharpener pro. P4020007-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Den så ikke mye vissen ut, lekkert med den dypblå bakgrunnen mot det varmt gule. Lurer litt på hvor mye den ekstra omgangen med Nik software har gitt her. Takk for kommentar, blåfargen kommer nok fra kveldslyset og en grå vegg. (Blåtimen) Imponert over støyfjerning og oppskarping fra Nik. Lysende og fin og vårlig! Takker for kommentar. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Feiende flott himmel på 2.April Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Skikkelig påskestemning - på lett etterskudd Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Mye fart og liv i vårstemningen fra Toten. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. april 2016 Forfatter Del Skrevet 3. april 2016 3.April. Nye Minnesundbro. Grått og trist i dag så jeg synes det passet med S/H. Em-5 med 12-40. F6.3. Kjørt gjennom LR-PS-Dfine-Viveza-silver efex og sharpener. P4030017-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Feiende flott himmel på 2.April Takker for kommentar Skikkelig påskestemning - på lett etterskudd Takker for kommentar Mye fart og liv i vårstemningen fra Toten. Takker for kommentar 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Fantastisk fin komposisjon på 3.april - og fint med gråtonene.... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 4.april: Allè. Grått og trist i dag også,så jeg synes det passet med S/H. Em-5 med 12-40. Kjørt gjennom LR-PS-Dfine-Viveza-silver efex og sharpener. P4040009-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Fantastisk fin komposisjon på 3.april - og fint med gråtonene.... Takk for hyggelig kommentar Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 To fine gråværsbilder, S/H forsterker stemningen, Minnesundbrua ser nesten ut til å være uendelig lang. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Flotte kontraster i bildene til nå. Blomstene blir man glad av å se på og den blå himmelen og låven oser vår. Så senker gråvær og tåke seg over landskapet. Fine stemninger. Broa sveiper fint i landskapet. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 5.april. Ny og gammel brygge. Em-5 med Sigma 30mm f2.8. Dfine, Viveza, color fx og sharpener samt LR og PS. P4050012-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Litt usikker på valget i dag - det ble litt kjedelig i øvre venstre. Tåken Legger en "Luftetur" i spoiler. P4050013-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Wow - spøkelsesaktig. To fine gråværsbilder, S/H forsterker stemningen, Minnesundbrua ser nesten ut til å være uendelig lang. Flotte kontraster i bildene til nå. Blomstene blir man glad av å se på og den blå himmelen og låven oser vår. Så senker gråvær og tåke seg over landskapet. Fine stemninger. Broa sveiper fint i landskapet. Takker for tilbakemeldinger 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Synes tåken ga en fin effekt, visket helt ut overgangen mellom vann og himmel. Bildet gjorde seg absolutt best på Flickr. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Fine og skarpe bilder. Allèen og brygga falt spesielt godt i smak.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 3 & 4 april.. Knall!! Disse kunne jeg godt ha hengt opp på veggen min altså!! Meget bra!! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 6.april. Hestehov. De første jeg har sett her på Toten. Em-5 med panasonc 14mm f2,5. P4060003-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Tar med Totens største sopp i spoiler. Huset ble påtent for noen år siden og har stått uten tak i alle disse årene. P4060001-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Synes tåken ga en fin effekt, visket helt ut overgangen mellom vann og himmel. Bildet gjorde seg absolutt best på Flickr. Takk for kommentar, og ja "alle" bilder blir bedre når man åpner de større format Fine og skarpe bilder. Allèen og brygga falt spesielt godt i smak.. Takk for kommentar 3 & 4 april.. Knall!! Disse kunne jeg godt ha hengt opp på veggen min altså!! Meget bra!! Takk for kommentar. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 7.april: Skuff på skuff. Em-5 med 60mm macro. Kom over noen blåveis i dag - men ingen ble såpass at jeg postet dem her. Da ble test-bildet av en gammel kommode isteden. Kjørt den gjennom alle programmer i utfordringen. P4060001-2-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå