Snøulven Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Skal gå på skole i Oslo til høsten og har søkt på hybel gjennom Anker Studentbolig (Wilses Gate/Københavngata)). Har jo lest at Storgata ikke er så bra, men hvordan er det der jeg har søkt? Er det like ille der? Har egentlig spurt to venner av meg om vi skulle leie noe sammen privat, men det ville de ikke. Om det er helt forferdelig på Anker vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg har bodd i studentbolig og sett en del av dem i Bergen og et par i Oslo. Jeg kjenner ikke til Anker studentbolig. Generelt er min erfaring at studentboliger er billige, men du får det du betaler for og ikke mer. Det koster ofte litt mer å leie privat, men til gjengjeld er det på mange måter bedre. Du trenger ikke å flytte sammen med noen du kjenner for å leie privat. Mange kollektiv kommer til å lyse ut ledige rom på Finn i løpet av sommeren. I tillegg finnes det kanskje facebookgrupper for studenter der hybler formidles. Lenke til kommentar
Snøulven Skrevet 12. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2016 OK, skal se litt rundt. Takker for tips Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Hvor skal du gå på skole? Er de tilknyttet SiO? Hvor i landet er du fra? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg vet ingenting om selve hybelen eller bygget du skal bo i, men jeg er en av de nærmeste naboene, og kan si litt om området generelt. Dælenenga er veldig rolig, men samtidig sentralt. Det tar fem minutter å gå til Birkelunden, hvor tre trikkelinjer tar deg ned til sentrum, og ti minutter å gå ned til hjertet av Grünerløkka hvor alt mulig skjer. Carl Berner er fem-seks minutter å gå andre veien, og rett opp Københavngata (to minutters gange) har du 20- og 21-bussen, to av byens mest brukte busslinjer. Derfra går også flybussen til Gardermoen. Perfekt. Rett over veien for Anker ligger en sliten, men kurant (irsk) pub, og en fotballbane; Dælenenga, hjemmebanen til Grüner. Søndagsåpen Joker-butikk finnes i førsteetasjen til Anker, mens en større Kiwi-butikk ligger noen hundre meter lenger bort i veien. En flott Meny-butikk finner du på Carl Berner. Parkering i området (om du har bil) er generelt kurant, eventuelt finnes det parkeringsgarasje i Anker-bygget - men jeg tviler på at det er billig å stå der. Jeg har aldri prøvd (jeg leier privat garasjeplass litt lengre borti veien). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg bor også rett rundt hjørnet for Anker på Dælenenga (litt ned mot Sofienbergparken, og har bare gode ord å si om området. Jeg ville imidlertid vært litt småskeptisk til å signere langtidskontrakt der. Med relativt krot oppsigelsestid ville jeg ikke hatt noe problem med å flytte dit. Lenke til kommentar
Snøulven Skrevet 12. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2016 Skolen jeg skal gå på er ikke tilknyttet SiO så vidt jeg vet.. Jeg er fra Sørlandet. Jeg skal bare gå på skolen et år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå