Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hei Det er hyggelig vist dere kunne poste kommentarer her. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hva er planene? Skal du inn med vann? Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Jepp. Har tenkt å presse inn 2 stk 480 mm radiatorer og vanntank. Er dessverre litt redusert for øyeblikket, da jeg bare kan kommunisere via et nettbrett. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Går du for en i bunn og en i topp, samt EK D5 med toppmontert (lang) tank? Tror dette kan bli spennende, CM Cosmos virker som litt overdrevne kabinetter på mange måter. Burde holdt det mer enkelt. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Har tenkt å ha en i toppen og en stk foran på høykant. Vil også bruke en 30 cm lang tank foran hovedkortet . Har en Aquacomputer xt som vil sørge for at vannet sirkulerer. Vil også ha en pumpekontroller som skal styre det hele. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Når det gjelder radiatoren på toppen, så er det bare plass til en stk på 40 mm tykkelse, men jeg kommer til å ha samme type som den som er foran. Altså en på 60 mm. https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-4x120-60?category_id=182 Det betyr at jeg må ha den på toppen, og sage hull i plastilkken og nettingen som er på toppen. Kappe litt av endestykker til håndtakene på toppen også siden de vil komme i konflikt med radiatoren. Under er det bare 42 mm klaring til hovedkortet, så der kommer det til å plasseres vifter på 25 mm tykkelse https://www.techbay.no/product.html/cooltek-vifte-m/rod-led-silent-fan-120-120x25?category_id=93 Endret 21. februar 2016 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Har funnet ut at jeg skal droppe USB og lydinngang foran fordi det ikke er plass til det på et fornuftig sted. Men vist noen har en god ide som kan brukes, så er jeg åpen for forslag? Endret 27. februar 2016 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Begynner å se bra ut dette Morro å følge med på prosessen! Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Når jeg fikk flere deler til kjølesystemet, så fant jeg ut at det vil bli en del mer arbeide. For eksempel så må jeg lage et feste til tanken og en større flate til filterene som skal være oppå radiatorene. Så da blir det til at jeg må hente en bit aluminium hos blikkenslageren i morgen og forme det til. Må også borre 4 hull til tanken, og 2 hull for å feste platen til kabinettet. Fant ut at filteret til radiatorene var mye for store til at det kunne bare limes fast til radiatorene. Så der må det en plate på toppen. Kommer nok til å sette fast en bit lexan på hver av dem og lime filteret fast. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Bestilte en pakke fra TechBay tidligere i dag, angret litt når jeg så oppdateringen din... Skulle hatt splitter til viftene jeg også Har sett litt på den styringsenheten til pumper og vifter jeg også, lurer på hvor godt den funker. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Fikk forklart at styringsenheten gjør at jeg kan koble sammen flere vifter og kontrollere dem, det vil si at jeg kan ha 30 grader på kjøletempraturen og da vil viftene kjøre etter vanntemperaturen. Da slipper jeg å møtte høre på viftene hele tiden. Fant ut at jeg kun har et inntak på styringen, derfor måtte jeg bruke min gamle splitter som gjør at jeg kan koble sammen alle 8 viftene Eneste ulempen er at jeg da ikke får brukt de splitterne jeg kjøpte i dag. Så nå har jeg 4 til 1, 30 cm, og 4 til 1, 60 cm i hvit kabel. Jeg kan jo selge dem... Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Fikk forklart at styringsenheten gjør at jeg kan koble sammen flere vifter og kontrollere dem, det vil si at jeg kan ha 30 grader på kjøletempraturen og da vil viftene kjøre etter vanntemperaturen. Da slipper jeg å møtte høre på viftene hele tiden. Fant ut at jeg kun har et inntak på styringen, derfor måtte jeg bruke min gamle splitter som gjør at jeg kan koble sammen alle 8 viftene Eneste ulempen er at jeg da ikke får brukt de splitterne jeg kjøpte i dag. Så nå har jeg 4 til 1, 30 cm, og 4 til 1, 60 cm i hvit kabel. Jeg kan jo selge dem... Har du kun en av hver? Jeg trenger to like. Ender vel opp med å lage selv. Holder på å lage en egen styringsenhet som skal kobles til PCn for å styre pumpe, vifter og lys Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Ville det ikke vært kult å vaska litt der inne? Ser veldig møkkete ut. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Jo. Det hadde det. Men det har blitt litt filing og borring der inne. Tar frem kluten så snart ? jeg er ferdig. Tar gjerne imot litt vaskehjelp :-) Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Fikk tak i en aluminiumsplate på 100 x 260 mm. Den har jeg boret hull til feste av tank og montert. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Begynte å fundere litt på om grafikkortet ville få plass. Og det var det ikke!!. Fant ut at kortet var ca 20 mm for langt. Så da var det å gå i tenkeboksen igjen. Fant ut at jeg må flytte på aquacomputer pumpestyringen. Den har jeg funnet en ny plassering på. Så nå har jeg bestillt ny plate til ssd diskene og ny plate til gulvet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå