Gå til innhold

Lefdals og elkøps tilbud på Lenovo y700

Anbefalte innlegg

Hei

Ser dette tilbud bra ut ? 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80NV00FTMX/lenovo-ideapad-y700-15-6-barbar-pc-sort?scid=Pricecomparison2989

Ser at pcen dukket opp 25 desember i prisjakt og prisguide så virker som det er noe kun elkjøp og lefdal kjører på med " annonsert vare " nedsatt osv

Er litt usikker på om det er verdt pengene ? Eller burde jeg bare vente til 4 januar på 20 % rabatt på alle windows pcer hos lefdal? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fattern kjøpte akkurat en lenova pc uten ssd (en som jeg ikke anbefalte) nå har jeg sittet og avinstallert så mye dritt som kommer med pcen og det tar så lang ting uten ssd, har også installert windows 10 som tok en evighet xD

er så vant til SSD, så jeg anbefaler å finne en med ssd kjøp en ekstern harddisk 

Lenke til kommentar

Hvorfor usb 2 og 3?

ASUS T100HA-FU026T 10.1" TOUCH 2-1 WHITE

Selv denne har USB C kontakt, er fint med nyeste nokia\Micosoft telefonene å ha dette koster ikke noe særlig ekstra.

Men ellers er det ikke dårlig kjøp nei, kunne hatt SSD disk det er jeg enig i da 5400 RPM harddisker er ofte trege ca 80-100 MB\S maks.

Noen som vet om lenovo har hermet etter: Acer Predator G9-591? Særlig fargene og utsende ser veldig likt ut. Samme gjør dell alienware.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vel, SSD er ikke livsnødvendig. I denne har de prioritert GTX960M til spill, og kuttet andre plasser for å få ned prisen. Om man er "fattig" så er dette absolutt et godt tilbud. Man kan alltids bytte ut HDD i SSD senere. GPU er mye verre å få byttet. Billigste laptop med GTX960M og SSD er i følge prisjakt 2000Kr dyrere. Og man får fint en 256GB SSD til ~700Kr. Litt verre er det at laptoppen bare kommer med 1 minnebrikke. Det betyr at minnebåndbredden blir halvert i forhold til potensialet. På den annen side så betyr det jo også at man ikke trenger kaste brikken som står i om man oppgraderer. Da er det bare å kjøpe en til av samme som står i. Pris på DDR4 SO-DIMM har jeg imidlertid ikke satt meg inn i. Så med SSD, og ekstra RAM er man kanskje plutselig oppe i ~8500? Og da blir dette et tilbud for denne nisjen som vil ha så god som mulig spill-ytelse, men som ikke kan bruke mer enn 7000Kr nå...

• Liker 1
Lenke til kommentar

NB: Jobber for Lefdal, så ta det til etterretning når du leser kommentaren min. :)

Jeg synes at det er et svært godt kjøp pga. pris. Noe av det andre har sagt, stemmer ikke, som f. eks. at den bråker mye. Kjølesystemet er faktisk ganske bra i maskinen. Det negative synes jeg kun er en ting: lysstyrke på skjermen er sjeldent bra på Lenovo bortsett fra Yoga Pro-serien. At det er en harddisk i stedet for SSD, synes jeg egentlig bare er ekstremt positivt. I dag ville jeg ha kjøpt en M.2-SSD som jeg tror det er plass til, som er langt raskere og rimeligere enn de enhetene de setter i normalt i slike maskiner. Hadde det være en laptop ikke beregnet på spill, ville jeg kjørt kun SSD, men i en spillmaskin er det faktisk et godt poeng å ha både en mindre SSD og en 1TB HDD, da spillene har blitt så fryktelig store. Just Cause 3 f. eks. sier Steam at krever 53 GB ledig plass.

Så ta en kikk i butikken. Se om lysstyrken er god nok for deg. Er den det, og du skal bruke den til gaming, så kjør på. Dritbra kjøp. Ønsker du noe med mindre svakheter, ta gjerne også en titt på den noe dyrere Acer VN7 Nitro-serien. :) Skal du ikke ha til gaming, kjøp noe helt, helt annet. ;)

Lenke til kommentar

Vel, SSD er ikke livsnødvendig

Prøvd en maskin med SSD noen gang?

Regnes 2x Samsung 850Evo 500GB i Raid0, og 1stk. Intel 910 800GB som det står i signaturen min? :p

Ellers har jeg en Alienware laptop med 3xintel 240GB i Raid0 også. Men, jeg har laptopper uten SSD også, og de fungere kjempefint fremdeles..

Lenke til kommentar

Regnes 2x Samsung 850Evo 500GB i Raid0, og 1stk. Intel 910 800GB som det står i signaturen min? :p

Ellers har jeg en Alienware laptop med 3xintel 240GB i Raid0 også. Men, jeg har laptopper uten SSD også, og de fungere kjempefint fremdeles..

Definer kjempefint? :p Foreldrene mine har laptopper med tilsvarende specs som min bare uten SSD (hvorpå min har det), og det tar jo evigheter å starte dem\oppgradrere windows i forhold til min. Hvorpå min er full av spill, programmer å drit mens de bare har Chrome installert.

Klart, har man aldri brukt SSD før og har god tid å vent i hverdagen så værsegod.. :p

Lenke til kommentar

Ssd blåser jo liv selv i gammelt vræl av laptops så ja ssd er nødvendig. Men tror jeg står over denne her, og sjekker ut tilbudene på mandag. Var å sjekket den på carl berner og som han over saat den mangler matt skjer mer litt dritt. Endte med å kjøpe 64Gb usbminne til 169 kr http://www.prisjakt.no/product.php?p=2744189&gclid=CNi8vZqe_8kCFUbecgodLV4EbQ

Overasket over hastigheten, read ca 120 og write rundt 40

Endret av Mr Pepe
Lenke til kommentar

Definer kjempefint? :p Foreldrene mine har laptopper med tilsvarende specs som min bare uten SSD (hvorpå min har det), og det tar jo evigheter å starte dem\oppgradrere windows i forhold til min. Hvorpå min er full av spill, programmer å drit mens de bare har Chrome installert.

Klart, har man aldri brukt SSD før og har god tid å vent i hverdagen så værsegod.. :p

"Kjempefint" er når du går ut på kjøkkenet og henter noe å drikke mens maskinen starter, i stedet for å sitte foran den og vente. Eller ta en tur med hunden mens maskinen oppdaterer seg. Det handler bare om hva man er vant til.

Det er klart jeg er for godt vant selv nå, og holder på å rive ut alt håret mitt når jeg sitter med min mors laptop med HDD. Men hun gjør det ikke. :)

Er det du eller foreldrene dine som er missfornøyd med laptoppen demmes? ;)

Lenke til kommentar

Når alt er sagt her kommer jeg med fasiten... KJØP, er jo 30 dagers returrett på Elkjøp.

Når skjermkort\cpu ikke kan byttes ut er denne ikke mye verdt kunne betalt 1000-2000 kr ekstra om den kunne det.

Her er butikkenes triks under årets romjulssalg

Så hadde den også hatt fingerkortleser, Usb 3.1 Sata-express (m.2 Pci-e) ikke sata versjon så hadde det vært noe.

For min del venter jeg heller på bvare eller til det kommer nye modeller til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...