-COW7WDUE Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Hei. Jeg vurderer å søke på Nansenskolen til neste år. Skal ha et friår mellom nå, 3. Vgs og studier og synes Nansenskolen virker interessant. Trenger litt samfunnsfaglig kunnskap da jeg har gått en ren realfagsvei på vgs. Noen som har erfaring med Nansenskolen ? Eventuelt andre liknende skoler ? Takk for svar. Bendik Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Nansenskolen er et veldig bra sted! Jeg har ingenting annet enn god erfaringer derfra. Filosofiundervisningen med Helge Salemonsen er legendarisk. Skoletur til utlandet om våren (vi dro til Moskva). Internat med mye moro. Kantine med grei mat. Og Lillehammer er en fin by, med mye å gjøre for et sted av en såpass liten størrelse. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Hei, søsteren min gikk på Nansenskolen og jeg var på besøk der engang. Det mest fascinerende var kanskje alle de forskjellige type personene som var der. Søsteren min fortalte blant annet om: En person som flyktet fra Afghanistan alene da han var 14 år. En person fra Burma, hun var undergrunnsjournalist. Hun måtte flykte og flyktet til Thailand hvor hun bodde i jungelen et år. Hun hadde mastergrad i matematikk. En person fra Sudan som var politisk aktiv, han ble kidnappet og torturert. Ellers det inntrykket av de personene jeg møtte der var at de var veldig reflekterte. De var også veldig liberale. I Nansenskolen er det lov til å drikke alkohol på skolen (på rommet ditt). Endret 14. desember 2015 av Kubjelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå