Shiznit86 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Hei Jeg er medlem av en frivillig organisasjon " Landsforbundet for forebygging av selvskading og selvmord", de jobber nå med en ny nettside og er interesserte i å en en form for timer på siden. Timeren skal telle til 22 hver dag, det vil si dag 1 (1 januar) så vil den telle til 22, så til 44, deretter 66 osv osv. Er det noen som har mulighet for å lage et enkelt skript for dette pro bone, ev for en liten pengesum. Som sagt så er dette en frivillig organisasjon så de har ikke mye å rutte med. Takker så mye på forhånd Mvh Daniel Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Kan du forklare tellinga bedre? Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Du kan hardkode i javascripted hvilken tid den skal måle i fra. Så kan du lage en ny tid som er lik tiden nå. Sjekk differansen mellom de i absolutt Unix Epoch Time. So something like var count = ((new Date()).getTime() - tidenSidenBleLaget) / 60 / 60 / 2; Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 En enkel counter: <!DOCTYPE html> <title>Counter</title> <meta charset="utf-8"> <style> body{ background: #f0f0f0; font-family: sans-serif; } #counter{ width: 10em; margin: 0 auto; padding: 1em; text-align: center; font-size: 2em; font-weight: bold; background: #ddd; box-shadow: 0 0 3px #888; border: 1px solid #aaa; } </style> <div id="counter"></div> <script> var startTime = (new Date('December 2, 2015 00:00:00')).getTime(); var countPerDay = 22; var counterElement = document.getElementById("counter"); var aDayInMilliseconds = 24 * 60 * 60 * 1000; var counterDelta = aDayInMilliseconds / countPerDay; function updateCounter(){ var currentTime = (new Date()).getTime(); var currentCount = Math.floor((currentTime - startTime) / counterDelta); counterElement.innerHTML = currentCount; } updateCounter(); window.setInterval(updateCounter, 1000); </script> 1 Lenke til kommentar
Shiznit86 Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Tusen hjertelig takk Lenke til kommentar
Shiznit86 Skrevet 17. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2015 Nå kommer jeg til å spørre dumt. Men hva legger jeg inn hvor? CSSen selvfølgelig i CSS filen. Skal scriptet inn i header? Div id=counter ..... < skal denne inn der jeg vil vise klokka? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Sånn som scriptet er nå så er det counter-div'en som vil være der klokken vil vises ja. Javascriptet er det enklest å plassere helt neders på siden, eller i hvertfall under counter-div'en, men ovenfor evt. avsluttende body-tag. Det kan også plasseres i head, men da må du modifisere det litt for at det ikke skal kjøre før innholdet på siden har lastet ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå