Kurt Lekanger Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Fersk dom: Nå må norske Internett-leverandører stenge tilgangen til piratsider.Pirate Bay blir blokkert i Norge 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Latterlig. Blir bare å fungere mot hensikten deres. Jeg støtter i alle fall ikke firmaene bak dette, og går heller mot en boikott av blu-ray/dvd-kjøp fra disse firmaene. Kino + Strømming + torrent/Blu-Ray (i den rekkefølgen) gir meg det jeg vil ha og støtter gjerne de som støtter opp rundt dette.Lavmål fra høyesterett og firmaene som har presset igjennom dette.Ikke at det blir å ha noe å si i praksis. De aller fleste klarer å komme seg rundt dette. De som ikke klarer det har i hvert fall noen bekjente som kan hjelpe. Det eneste negative her er retningen dette utvikler seg. Endret 2. september 2015 av Comma Chameleon 43 Lenke til kommentar
Populært innlegg Josho18 Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 Hurra sensurering i et "fritt" land. 33 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kikert Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Det er noe dritt for meg da jeg liker ting som er så og si umulige å finne noe annet sted enn bukta. Gammel anime og filmer finnes ikke lovlig noe sted og de få tingene man får kjøpt på Ebay er så dyre at det er latterlig. Tenkte å kjøpe en gammel animefilm en gang og det hadde blitt nesten 1.000,- inkludert frakt, moms og tollgebyr. Edit; 90% av filmer og serier ser jeg på Netflix, går greit i de fleste tilfeller hvis jeg bruker den amerikanske da de har et relativt godt utvalg av anime og gamle ting. MEN det er faenimeg ulovlig det også så jeg er jo egentlig like langt med tanke på å bryte loven Endret 2. september 2015 av Dante's Inferno 17 Lenke til kommentar
Pavel Alan Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Vel... Da var det slutt å på PirateBay 1 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Lavmål fra høyesterett og firmaene som har presset igjennom dette.. Hva har Høyesterett med saken å gjøre? 4 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Interessant - eneste av de aktørene der jeg kjente til er faktisk pirate bay. Er det noen her inne som vedkjenner seg å ha brukt de andre? Lenke til kommentar
Populært innlegg HKS Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 Lavmål fra høyesterett og firmaene som har presset igjennom dette.Det er litt lavmål og ikke lese saken... Dette er en kjennelse i tingretten, ikke høyesterett. Når det gjelder denne saken så tror jeg det i likhet med hva vi har sett i England ikke hjelper noen ting. Det er så mange kilder for nedlasting av filmer, og det er veldig enkelt å bruke VPN som kommer rundt denne sperren. Det hadde vært mye bedre om rettighetshaverne hadde jobbet med å få flere lovlige og gode tjenester. Jeg tror ganske mange inkludert meg selv sluttet å laste ned for eksempel "Game of Thrones" når HBO Nordic fikk Chromecast støtte. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Magsamm Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 Blir litt urolig med tanke på følgende dette vil få. Ikke at det har noe å si i praksis, det er lett å komme seg forbi sperringen. Men det er mer symbolikken bak jeg tenker på, dette vil åpne for så mye mer enn bare sperring av ""pirat"" sider. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg BonBattery Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 Helt greit, er mye bedre sider. "Våre medlemmer erfarer at piratkopiering av film og musikk fortsatt er et betydelig problem som medfører store tap for norske filmskapere, komponister og tekstforfatter" jada, ikkje at markedet har endret seg og tredje parten tar bare støre deler av kaka. skyld på piraten som vanlig. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 Hvem bruker Piratebay uansett? 11 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Blir litt urolig med tanke på følgende dette vil få. Ikke at det har noe å si i praksis, det er lett å komme seg forbi sperringen. Men det er mer symbolikken bak jeg tenker på, dette vil åpne for så mye mer enn bare sperring av ""pirat"" sider. QFT Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Vel... Da var det slutt å på PirateBay Å hvorfor det? Nordmen er minoritet på piratebay så at norske brukere blir sperret betyr vel svært lite for piratebay, så har man også VPN. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 I praksis har dette neppe noen innvirkning hverken den ene eller andre veien. Ikke så alt for overraskende, min tiltro til rettsystemet har gradvis sunket etterhvert som jeg har hatt mer kontakt med det. AtW 9 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Lol, så banner de ikke kickasstorrents. 6 Lenke til kommentar
asus22 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Når iverksettes dette? Heldigvis er jeg medlem på en "privat" torrentside, så det vil ikke være noe problem for min del. Man har forsåvidt VPN (og kanskje Proxy vil fungere?), men da slippet jeg å benytte meg av det. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Tror heller ikke dette har noen kjempeeffekt, men synes det er greit at de gjør noe for å i det minste kjempe en symbolsk kamp mot ulovlig nedlasting. Noen som forresten kan svare på hvorfor det akkurat var disse sidene som ble sperret? De er vel langt fra de 7 mest populære kildene for ulovlig nedlasting? Endret 2. september 2015 av Husam Lenke til kommentar
Populært innlegg LMH Skrevet 2. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2015 Totalt meiningslaus bruk av tid og pengar. 11 Lenke til kommentar
runela Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Eneste dette gjør er vell å flytte personene som benytter seg av siden over på andre, og samtidig øke salget av VPN tjenester.Tror neppe salget av lovlige tjenester i Norge går opp av den grunn, Endret 2. september 2015 av runela 5 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 For de som lurer; denne loven omhandler kun disse få nettstedene. Det finnes en drøss av andre nettsider man kan bruke. Og torrent-teknologien blir heller ikke sperret... "FIldelingsnettstedene vil måtte betale for saksomkostningene, totalt 231 964 kroner." ..... Ye right Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå