RandiA Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Augustfest 2015 - RandiA - Sensommer-glimt Bruker: RandiA Deltagernivå: Pingle Tema: Endelig sommer….eller?Utstyr: Panasonic Lumix DMC-GX7, og flere objektiver Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Bilde 1 – 1.August: I Borggården Exif: 1/125 – f/6.3 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Lens LUMIX G VARIO 12-35/F2.8 Focal Length: 35mm (62mm) Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Vi hadde fototreff i dag, og det er Olavsfestdager for tiden. Noen flere bilder i dagens album. Endret 2. august 2015 av RandiA Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Fargerike fyrer, ikke så enkel belysning, ser jeg jeg. Lurer på om det går an å gå på ski med de snabelskoene? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Det var egentlig for mye lys og for mye sol for fotograferingen, Jorun - men det var morsomt å få med seg stemningen og folkelivet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Bilde 2 – 2.August: Constance Spry Exif: 1/40 – f/6.3 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Focal Length: 45mm (90mm) Lens:LEICA DG MACRO-ELMARIT 45/F2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Litt mer nærgående: Dagens rose: Constance Spry David Austin's first rose in 1961. Named after Constance Spry (1886 – 1960) a famous British educator, florist and author in the mid-20th century. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Bilde 1, flott av "dinglekara"- artige og fargerike drakter... Bilde 2, vakkert blomsterkoloritt, god komp... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Dette er vel en av de fineste Austin-rosene. Du valgte det rette som hovedbilde, rosen ble faktisk mer framhevet ved å ha litt mer rundt seg, lekker fargekombinasjon. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Takk Jorun - ja, jeg ser ofte at går du for tett innpå motivet og det blir noe overveldende over det, så blir det ikke så vellykket. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Bilde 3 – 3.August: Great WesternExif: 1/80 - f/6.3 - ISO 125Exposure Compensation: 0Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7Så absolutt en av mine rosefavoritter: Bourbonrosen Great Western foredlet i 1840 av Jean Laffay (f.1794)Oppkalt til ære for det første dampskip til kryssing av Atlanterhavet - SS Great Western, bygget i 1838 Endret 3. august 2015 av RandiA Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Bilde 3 - herlig bilde av "Prestegårdsrosen" (i alle fall det vi kalte den i "gamle dager")... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Takker for kommentar - rart, formaterings-valgene virker ikke her hos meg - Det har en tåke-svak farge og virker ikke når man trykker.... Har prøvd å restarte PC'n også, men det hjalp ikke Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Upps - der fant jeg feilen selv, etter at jeg hadde brukt mye tid på det, til og med installert en ny Flash-player - det var det lille synbolet øverst i venstre hjørnet - BBC Code Modus - som var avslått. Så enkelt. Jeg har restartet, kjørt anti-virus progr. og diverse.....Håper jeg husker det til neste gang det skjer da.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Den feilen har jeg vært borti også, men den er jo enkel å rette. Nok en lekker rose i dag, den lille knoppen var et pluss. Endret 3. august 2015 av JorunT Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Fine blomsterbilder. Likte det siste best. Som JorunT påpekte så gjorde knoppen forskjellen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Takk for hyggelige kommentarer - og ja, Jorun tror faktisk jeg har vært borti den feilen før - og enkel å rette ja, når man VET hva det er - håper jeg husker det til neste gang nå da. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Artig situasjonsbilde det første, og blomster viser du jo nok en gang at du behersker! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Artig situasjonsbilde det første, og blomster viser du jo nok en gang at du behersker! Takker awesnes - det blir mye blomsterbilder ja, burde øvd på en del annet..... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Liljene glødet i solen i dag: Bilde 4 – 4.August: Lilium Loreto - asiatic hybrid Exif: 1/640 – f/4.0 - ISO 125 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7 Alternativt - El Areana - "Mysterierosen" et must for samlere: Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Fin glød i liljene. Bra sett. Litt synd at kronbladene ble noe klippet. Mysterierosen er virkelig vakker. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg likte nok den mer ''reserverte' mysterierosen bedre enn liljen, som var nesten litt aggressiv i all sin glød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå