FelixKalle Skrevet 30. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 Hei, har noen spørsmål angående installering av hovedkortdrivere fra nett, og trenger litt hjelp til dette. Som mange av dere sikkert vet, er hovedkortet mitt et (Asus Z87 Pro), og modellen er fra 2013. Hovedkort: https://www.komplett.no/asus-z87-pro-socket-1150/781698 Siden cden som fulgte med også har veldig utdaterte drivere, tenkte jeg heller å laste de nyeste driverne fra leverandøren på nett. Link til side med drivere til hovedkortet: https://www.asus.com/Motherboards/Z87PRO/HelpDesk_Download/ Qualified Vendor List, Hotfix, BIOS, BIOS-Utillities, Utilities og Manual er de jeg ikke skal laste ned. Men er litt usikker på Chipset-driveren. Er ikke akkurat en pc-ekspert, men er litt usikker på om versjonene er det samme programmet, eller om det er helt forskjellige program. På cden som fulgte med i hovedkortet, står det jo (Intel Chipset Driver), mens det øverst på lista her, står (Management Engine Interface V9.5.10.1658 for Windows Win8.1 64bit---(WHQL).(1.5M) Management Engine Interface V9.5.10.1658 for Windows Win8.1 32bit---(WHQL).(1.5M) Vil bare forsikre om at disse to versjonene ikke er helt forskjellige ting/programmer. Så hva tenker ekspertene? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Jeg hadde tatt den som er nummer 2 på,lista "Intel® Management Engine Interface V9.5.14.". Leste litt rundt, er visst lurt å legge det inn/ bruke det. Jeg antar/ gjetter at den management engine saken som ikke har Intel foran seg er den samme, eller så er det bare Asus som har noen småforskjeller i en egen versjon. Jeg finner ikke noe uten Intel foran når jeg søker på management engine interface. Edit; IntelMEI er et bare program som installerer riktige drivere for kortet ditt:) Endret 30. juni 2015 av Dante's Inferno 1 Lenke til kommentar
FelixKalle Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Jeg hadde tatt den som er nummer 2 på,lista "Intel® Management Engine Interface V9.5.14.". Leste litt rundt, er visst lurt å legge det inn/ bruke det. Jeg antar/ gjetter at den management engine saken som ikke har Intel foran seg er den samme, eller så er det bare Asus som har noen småforskjeller i en egen versjon. Jeg finner ikke noe uten Intel foran når jeg søker på management engine interface. Edit; IntelMEI er et bare program som installerer riktige drivere for kortet ditt:) Så hvis jeg installerer det slipper jeg altså å installere de andre driverne? Endret 30. juni 2015 av FelixKalle Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 Litt usikker på om det tar seg av alle drivere eller om det bare er chipset driverne. Legg det inn først og sjekk, hvis det bare installerer chipset drivere så fikser du de andre selv Lenke til kommentar
FelixKalle Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 Litt usikker på om det tar seg av alle drivere eller om det bare er chipset driverne. Legg det inn først og sjekk, hvis det bare installerer chipset drivere så fikser du de andre selv Ser ikke ut til at den installerte noen chipsetdriver, kun management driveren. Er det den nederste chipsetdriveren jeg skal laste ned, da? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 Den nederste ja, Intel Chipset Driver V9.4.0.1026 Trodde den management driveren fikset alt med chipset jeg, da misforsto jeg Måtte jo uansett ha den så det er jo greit Lenke til kommentar
FelixKalle Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 Den nederste ja, Intel Chipset Driver V9.4.0.1026 Trodde den management driveren fikset alt med chipset jeg, da misforsto jeg Måtte jo uansett ha den så det er jo greit Men en ting til. Hvordan er det man ser om driveren er installert, og eventuelt hvilken versjon den er på. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Sjekk her Tror det skal funke på Win 8, jeg bruker bare Win 7 selv så det er sjelden jeg hjelper til med hvor man kan finne ting i Win 8 Edit; Hvis det er et slik spørsmålstegn så er ikke driveren for den enheten installert, hvis det er et lite utropstegn så fungerer ikke driveren/ enheten skikkelig. Høyreklikk og velg egenskaper for å se info om driveren. PS; Fant bildene på google så det er ikke meg som har tegnet piler Endret 30. juni 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
FelixKalle Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juni 2015 Sjekk her Tror det skal funke på Win 8, jeg bruker bare Win 7 selv så det er sjelden jeg hjelper til med hvor man kan finne ting i Win 8 Takk for det Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 1. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2015 Det er jo samme driveren, den ene for 64 bit os, den andre for 32 bit os. Velg den som tilsvarer ditt os! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå