Gå til innhold

Jobb som selger i Verisure/Sector Alarm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er veldig glad i provisjonslønn, og det er mildt sagt heftig flyt av nye selgere til enhver tid i firmaene, hadde styrt unna med god margin. 

Ok, takk for svar! Har erfaring fra butikk men var litt nysgjerrig på noe annet bare. Så det er ikke et sted man kan være i årene fremover?  Mye utskiftninger som du sier... 

Lenke til kommentar

De er veldig glad i provisjonslønn, og det er mildt sagt heftig flyt av nye selgere til enhver tid i firmaene, hadde styrt unna med god margin. 

Ok, takk for svar! Har erfaring fra butikk men var litt nysgjerrig på noe annet bare. Så det er ikke et sted man kan være i årene fremover?  Mye utskiftninger som du sier... 

Butikk blir litt annerledes enn å gå på døren til folk, er ikke for alle for å si det slik.

Er selvsagt noen som trives med det, folk driver jo med telefonsalg terror* og så..

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Det er sikkert en god grunn til at stillingene som selger i Sector alarm er konstant ledige, ihvertfall her i Tromsø, og det har neppe noe med at de utvider selskapet å gjøre. Etter det jeg har hørt, så er lønna 100% provisjonsbasert, så du risikerer å ikke tjene en krone om folk er uinteressert, noe de som regel er.  

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Det er sikkert en god grunn til at stillingene som selger i Sector alarm er konstant ledige, ihvertfall her i Tromsø, og det har neppe noe med at de utvider selskapet å gjøre. Etter det jeg har hørt, så er lønna 100% provisjonsbasert, så du risikerer å ikke tjene en krone om folk er uinteressert, noe de som regel er.  

Takk! Er kanskje ikke så bra hvis det ikke er fast lønn + provisjon da. Jeg har ingen erfaring innen feltsalg/dørsalg så litt usikker. Men virker spennende da. 

Lenke til kommentar

Off ikke bli han kjipe masete typen da! De lever av å "lyge" for å få solgt greiene sine. 

Hehe, nei! Er forresten er jente jeg;) 

Men stillingen virket spennende, så ville kanskje prøve?! Men også litt usikker... 

Lenke til kommentar

Svært få i telesalg-bransjen har fastlønn i tillegg til provisjon. Jeg jobbet en liten periode for adecco på et callsenter som skulle selge strømavtaler for Shell. Men jeg følte meg så jævlig over å ringe folk midt på ettermiddagen og mase om en strømavtale jeg knapt trodde på selv, at jeg klarte ikke få ETT salg en arbeidsuke. Til slutt gikk jeg inn til gruppeledern og sa at dette er ikke noe for meg og slutta på dagen. Den første uka var bare opplæring.

De sa hvertfall halvparten pleier å falle av innen et par uker. Det stemmer nok helt, det. Også hadde vi et par karer som bare kryssa av salg hele dagen som syns det var helt rått og alt var helt rått, hele tiden. "Haha vi får jo betalt for å juge til fremmede, kan vel ikke bli bedre!!????"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Svært få i telesalg-bransjen har fastlønn i tillegg til provisjon. Jeg jobbet en liten periode for adecco på et callsenter som skulle selge strømavtaler for Shell. Men jeg følte meg så jævlig over å ringe folk midt på ettermiddagen og mase om en strømavtale jeg knapt trodde på selv, at jeg klarte ikke få ETT salg en arbeidsuke. Til slutt gikk jeg inn til gruppeledern og sa at dette er ikke noe for meg og slutta på dagen. Den første uka var bare opplæring.

De sa hvertfall halvparten pleier å falle av innen et par uker. Det stemmer nok helt, det. Også hadde vi et par karer som bare kryssa av salg hele dagen som syns det var helt rått og alt var helt rått, hele tiden. "Haha vi får jo betalt for å juge til fremmede, kan vel ikke bli bedre!!????"

Er det virkelig lov å drive på slik? altså ha ansatte men ikke ansvar for å betale de sålenge de ikke presterer? Da det er veldig unormalt iandre jobber føler jeg det er noe snusk det der altså. Ikke noe for meg, liker trygghet. 

Lenke til kommentar

Er det virkelig lov å drive på slik? altså ha ansatte men ikke ansvar for å betale de sålenge de ikke presterer? Da det er veldig unormalt iandre jobber føler jeg det er noe snusk det der altså. Ikke noe for meg, liker trygghet. 

Ja, var det jeg også tenkte, liker trygghet selv. Derfor jeg er litt usikker. Så da er det kanskje ikke så stor forskjell på salg av boligalarm, gå fra dør til dør? 

Lenke til kommentar

Med mindre du er av typen som ikkje har noke imot å lyge og misslede folk til å kjøpe noke som dei ikkje trenger så vil eg kun anbefale ein slik jobb dersom du faktisk trur på produktet du selger.

Det er sjølvsagt langt enklare å selge boligalarmer (og leve med deg sjølv etter arbeidstid) dersom du sjølv synest dette er eit viktig produkt og eit godt tilbud som folk burde kjøpe.

Skulle eg vurdert ein slik jobb så ville eg satt meg litt nøye inn i produktet, kva er det eigentleg du selger? Deretter ville eg sett på lønna og arbeidsvilkåra.

Særlig dersom ein stor del av lønna av provisjonsbasert så vil det være av stor betydning dersom du sjølv kan velge kven du skal oppsøke.

Dersom du kan gå målretta på dører der det bur folk som har bruk for produktet så vil du kunne selge langt meir enn dersom du må banke på alle dørene i eit nabolag der det kun bur folk som ikkje har særlig bruk for boligalarm.

Lenke til kommentar

Det er nok lettere å være selger som selger målrettet mot en spesiell bransje. En som selger medikamenter til leger og sykehus f.eks, eller selger inn nye prior-produkter til matvarebransjen.

Men denne type selgerjobb krever utdanning.

Å ringe pensjonister på ettermiddagen og overbevise dem til å høre på deg i mere enn 10 sekunder er vanskelig nok i seg selv. Selv legger jeg på nesten uten å høre på hva selgeren vil si hvis en ringer min mobiltelefon kl 19.

Jeg har jobbet på Telenor Mobil Kundeservice også, det var noe helt annet, siden man prakka ikke på folk et "tilfeldig" produkt, men kunne forsøke å selge dem nye tilbud eller tillegg til abonnementet sitt som ofte bare ga dem fordeler. Da ville folk høre på deg. Den jobben hadde jeg i over ett år.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Og alikevel tar folk jobbene, sier litt om valgmuligheten man har når en er ung uten utdanning.

Lenke til kommentar

Verisure har i alle fall gode produkter. Faren min utvikler app og tester produktene, og vi har dem hjemme. De gjør det de skal og litt ekstra.

Største problemet med slike selskaper er vel at de i tester ikke møter opp..

MIN oppfatning er at de lager gode produkter. Jeg vet ikke stort om selskapet.
Lenke til kommentar

Eg tviler ikkje at boksa som blir montert inne i huset piper som den skal når nokon åpner døra, men det hjelper lite dersom vekterselskapet følger opp. Sjølve alarmen er heilt sikkert levert av eit anerkjent elektronikkselskap.

No kjenner eg ikkje til dette selskapet, men ein høyrer jo skrekkhistorier der dei ikkje rykker ut, eller lar være å ringe brannvesenet ved brannalam og ellers ikkje gir forbrukaten den tjenesta som dei tar betalt for.

Lenke til kommentar

Eg tviler ikkje at boksa som blir montert inne i huset piper som den skal når nokon åpner døra, men det hjelper lite dersom vekterselskapet følger opp. Sjølve alarmen er heilt sikkert levert av eit anerkjent elektronikkselskap.

No kjenner eg ikkje til dette selskapet, men ein høyrer jo skrekkhistorier der dei ikkje rykker ut, eller lar være å ringe brannvesenet ved brannalam og ellers ikkje gir forbrukaten den tjenesta som dei tar betalt for.

Verisure tar i allefall bilde/video med en gang, og blir rapportert til alarmsentralen med en gang og huseier blir kontaktet.
Lenke til kommentar

Ok! Så hvis du er selger er det lønna bare på provisjon? Ingen grunnlønn? Kjipt da!

Hvis jeg ikke skulle få noe salg, får jeg heller ingen penger!  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...