KnutValentino Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Flere av symptomene inkluderer som følgende: Konstant halsbrann og sure oppstøt Mage- og ryggsmerter Ubehag, Kilende og Ekkel følelse i mellomgulvet (som sannsynligvis er magesyren som "koker" seg oppover, på mye av den samme måten som kullsyren i en uåpnet brus). Nedsatt bevissthet Feber, som kommer og går. Kvalme og kvelningsfølelse Rennende/Tett nese (som sannsynligvis er magesyre som presser seg oppover, og kommer ut gjennom nesen). ++ Tidligere idag var jeg hos fastlegen, der jeg tok opp disse symptomene. Men dessverre så følte jeg ikke at jeg ble tatt noe særlig seriøst. Jeg fikk uansett utskrevet Zantac 300 mg, i tillegg til Somac som jeg allerede går på fast - Noe som ga meg en stor grad av forbedring. Men visst det faktisk er snakk om at det er en bakterieinfeksjon som er skylden til mageplagene, så kan det faktisk godt tenkes at jeg må forvente å gå flere måneder med disse plagene. Jeg hiver derfor allerede inn på med store mengder Kamille te og C-vitamin brustabletter hver dag. Med målet om å både dempe symptomene og styrke immunforsvaret, og således også bli kvitt den eventuelle bakterielle infeksjonen fortest mulig. Hva vil dere foreslå av Drikke, Mat/Kosthold og Reseptfrie medisiner når det kommer til hva man bør unngå og hva man bør innta mest mulig av, for å både dempe symptomene og bli kvitt den eventuelle bakterieinfeksjonen fortest mulig? Er det mulig at C-Vitamin Brusetabletter kan forverre plagene, m.t.p. syreproduksjonen? Hvordan er det med Pringoooals Original potetgull? Er dette noe som er å anbefale eller å fraråde, med tanke på syreproduksjonen? Endret 10. juni 2015 av KnutValentino Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Hvis du har en Helicobacter Pylorii infeksjon så blir du ikke hvitt den ved å spise eller drikke noe som helst. Det du trenger, og det eneste som tar knekken på bakterien, er en trippel antibiotikakur, f.eks amoxicillin, clarithromycin og metronidazole. Kamillete og vitamin C har null effekt på bakterien, mens potetgull (uansett merke) og alt annet som er krydret bare vil gjøre ting verre. Det samme vil forresten vitamin C, siden brusetablettene har har lav pH. Hvis du absolutt ikke vil legen eller ta medisin bør du legge deg på et kosthold bestående av helmelk, kokte poteter og brød. Selvmedisinering er forøvrig rimelig dustete, spesielt om problemet i utgangspunktet er klart definert og kuren er kjent. Du gjør selvsagt som du vil, men magesår ingen morsom sak og og et blødende magesår kan utmerket godt få dødelig utfall. Endret 10. juni 2015 av Belfaborac 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Vitamin C er faktisk en syre, den kalles askorbinsyre. Og masse C-vitaminer gjør ingenting for å styrke immunforsvaret. Jeg vil anbefale deg å slutte med C-vitaminer og spise normalt. Hvis det er en infeksjon må du ha antibiotika. Endret 10. juni 2015 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Vitamin C er faktisk en syre, den kalles askorbinsyre. Og masse C-vitaminer gjør ingenting for å styrke immunforsvaret. Hvis det er en infeksjon må du ha antibiotika. Så lenge man ikke inntar mer C-vitaminer enn det kroppen har mulighet for å ta opp så skal dette være veldig positivt m.t.p. å styrke immunforsvaret. Det hjelper nødvendigvis ikke ved å dempe symptomene, men ved at infeksjonen blir lettere og raskere å utrydde. Har uansett ikke inntatt noe C-vitaminer idag, noe som ser ut til å ha gjort syreproduksjon-plagene noe bedre! Det har du nok rett i, men sannsynligvis vanskelig å få til. Da fastlegen min påstår at jeg da først må gjennom en gastroskopi, for å finne ut om det faktisk er snakk om en bakteriell infeksjon. Noe som er ganske uaktuelt for meg, visst jeg jeg ikke blir lagt i narkose ("uaktuelt, for friske personer"). I tillegg så er ventetiden for en slik undersøkelse på hele 1 måned, ifølge min fastlege. Noen som vet om Gastroskopi faktisk er den eneste metoden som kan benyttes for å finne ut om man har (og evt. hvilken) en bakteriell infeksjon i mage, tarm, mellomgulvet-området? Hvordan er det med svelging av et såkalt pille-kamera? Visst et kamera tar nok bilder i god nok kvalitet per sekund, så bør vel dette i det minste være nok til å i det minste finne ut om man har et magesår? Hvordan er det med Biopsi? Begynte i tillegg å drikke Biola og sjokolademelk tidligere idag, i et forsøk på å hovedsakelig dempe halsbrannen og de sure oppstøtene. Etter denne tiden har slappheten, hodepinen, feberen, kvalmen, skjelvingene og den generelle sykdomsfølelsen blitt noe verre. Dette er noe jeg ser på som svært positivt, mtp. at det gir en god indikasjon på at immunforsvaret i større grad nå bekjemper den eventuelle infeksjonen.. Har jeg rett her? Er dette noe som er å se på som positivt? Eller er det negativt? Gir dette en indikasjon på at det faktisk er snakk om en Bakteriell infeksjon? Endret 10. juni 2015 av KnutValentino Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Ta nå den gastroskopien, da. 2 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Hvis det er snakk om magesår vil jeg anbefale å kutte ut kaffe eller annen koffein-holdig drikke og alkohol, da dette stimulerer til produksjon av magesyre. Vitamin C har ingen effekt på immunforsvaret, det er bare en gammel myte. Man finner masse kilder som sier at Vitamin C styrker immunforsvaret, ja man finner egentlig det man ønsker å finne på nettet... Og ja, ta den gastroskopien. Da får man et visuelt overblikk over magesekken og kan se dersom du har magesår. Jeg synes du skal lytte til legen din og ikke prøve på noe "lurt". Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Og ja, ta den gastroskopien. Da får man et visuelt overblikk over magesekken og kan se dersom du har magesår. Jeg synes du skal lytte til legen din og ikke prøve på noe "lurt". En slik smertefull test som samtidig også med høy sannsynlighet vil forverre min allerede angst-fobi mot brekninger er noe jeg bare vil gjennomføre visst det absolutt er nødvendig. Og uten narkose så er dette noe jeg ikke vil se på som nødvendig før ubehaget og smertene er nærmest uutholdelige. Også er det jo det at ventetiden er på hele 1 måned. En ventetid som er totalt uaktuell for meg, mtp. at selvkurering av magesår med melk sannsynligvis ikke tar så lang tid engang. Hva tenker du mer spesifikt på når du sier "ikke prøve på noe "lurt""? Endret 11. juni 2015 av KnutValentino Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Vitamin C har ingen effekt på immunforsvaret, det er bare en gammel myte. Man finner masse kilder som sier at Vitamin C styrker immunforsvaret, ja man finner egentlig det man ønsker å finne på nettet.. Nei, det er faktisk ingen myte. Men det er heller ikke et faktum som har god dokumentasjon. Av personlig erfaring kan jeg uansett si at høye doser med C-vitaminer både forkorter healing-tiden og demper abstinensen og røykesuget når man prøver å slutte å røyke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Vet jo ikke om det er aktuellt for deg. Men kan du tenke deg å forsøke nikotinplaster, slik at du får redusert en kilde til mer vondt for kroppen? Kaffe har garvesyre. Ganske sterke saker. Askorbinsyre er vel ikke så sterkt egentlig, og i en frisk kropp så ville dette vært bare positivt. Men, du har en mulighet for magesår, og da bør du ta magesårs forholdsregler. Syre kan dempe sure oppstøt langsiktig sett. Dette har jeg dobbeltsjekket mot fastlege. Årsaken ligger i lukkemekanismene til spiserør/magesekk og magesekk/tarmsystem. Men, sure oppstøt er ikke viktigste å kurere nå, eller er det det? Protonhemmere fås på resept, og gjør sitt til at magesyreproduksjonen avtar noe. All slags basiske produkter er på det langsiktige vondt verre for magesyrenivået ditt. Unngå det for en hver pris, om du har andre piller som hjelper. Er enig, gjør gastroundersøkelsen. Sikkert jævlig når det står på, men målet må jo bli å komme til bunns i dette. Snakk igjennom det med fastlegen flere ganger om du trenger det, slik at du kan føle deg litt tryggere på at du skal bli godt ivaretatt. Jeg skjønner meg ikke på at helmelk skal være et vidundermiddel. Hva med å ta et kosttilskudd som bygger opp slimhinnene. 4 eller flere piller til dagen av dette. Må jo være gull for magesekkregionen også: http://www.seabuckthornoil.com/userData/aromtech-2/images/31-1/Membrasin-60_left.jpg Det finnes sikkert en lass av matvarer som ikke er sure, slik som med askorbinsyre (C-vitamin). Du kan jo søke opp begrepet prebiotika også. Ja, jeg mener prebiotika, men du kan spise probiotika også en stund: http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Kost--Kosttilskudd/Andre-kosttilskudd/Pro--og-prebiotika/ Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Helicobacter Pylorii bakterien, magesår, kan påvises med en blodprøve. Et annet dilemma er jo at magesyren holder magesekken og tynntarmen bakteriefri - med tanke på bruk av Somac osv. Heve sengen i hodeenden er også bra for de som sliter med halsbrann. Har lest at en del som sliter med halsbrann får bedring av å drikke litt eplesidereddik oppblandet i vann inimellom. Er jo litt merkelig, da dette jo er syre. Noen tror lukkemuskelen øverst i magesekken styres av magesyre - og eddiken får muskelen til å lukke seg. Hovedproblemet kan jo da være at man ikke produserer for mye/sterk magesyre - men for lite/svak. Endret 11. juni 2015 av Mr_Spock Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Flott om så er tilfelle. Du kunne eksempelvis gitt oss en kilde for nyttens skyld? Probiotika kan beskytte mot stressbetingede mage-tarm-problemer samt mot Heliobacter pylori, den dysbiotiske bakterien som forårsaker magesår. Probiotiske bakterier produserer syrer som øker surhetsgraden i tarmen og andre stoffer som hemmer oppblomstringen av skadelige tarmbakterier. Ved reiser til sydligere land får man ofte i seg fremmede bakterier som skaper dysbiose (usunn bakterieflora) og kan gi kraftig diaré og langvarige mage-tarmplager. Det er lurt å begynne med probiotika før man drar, og fortsette med det til en stund etter hjemkomsten. http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Kost--Kosttilskudd/Andre-kosttilskudd/Pro--og-prebiotika/ Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Flott om så er tilfelle. Du kunne eksempelvis gitt oss en kilde for nyttens skyld? Probiotika kan beskytte mot stressbetingede mage-tarm-problemer samt mot Heliobacter pylori, den dysbiotiske bakterien som forårsaker magesår. Probiotiske bakterier produserer syrer som øker surhetsgraden i tarmen og andre stoffer som hemmer oppblomstringen av skadelige tarmbakterier. Ved reiser til sydligere land får man ofte i seg fremmede bakterier som skaper dysbiose (usunn bakterieflora) og kan gi kraftig diaré og langvarige mage-tarmplager. Det er lurt å begynne med probiotika før man drar, og fortsette med det til en stund etter hjemkomsten. http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Kost--Kosttilskudd/Andre-kosttilskudd/Pro--og-prebiotika/ Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Var det meg du spurte? Og kilde om hva? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Helicobacter Pylorii bakterien, magesår, kan påvises med en blodprøve. Et annet dilemma er jo at magesyren holder magesekken og tynntarmen bakteriefri - med tanke på bruk av Somac osv. Heve sengen i hodeenden er også bra for de som sliter med halsbrann. Har lest at en del som sliter med halsbrann får bedring av å drikke litt eplesidereddik oppblandet i vann inimellom. Er jo litt merkelig, da dette jo er syre. Noen tror lukkemuskelen øverst i magesekken styres av magesyre - og eddiken får muskelen til å lukke seg. Hovedproblemet kan jo da være at man ikke produserer for mye/sterk magesyre - men for lite/svak. Feil pH på undersiden av lukkemekanismen til magesekken vil skape sure oppstøt. Det er derfor det er så viktig å ha en sur nok magesyre, for å unngå dette problemet. Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Var det meg du spurte? Og kilde om hva? Dette: Helicobacter Pylorii bakterien, magesår, kan påvises med en blodprøve. Men, nå er det vel ikke nødvendig når Dr. Mark Hyman i øverste youtube-video nevner at det finnes en blodprøve for å sjekke for Heliobacter Pylorii. Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Var det meg du spurte? Og kilde om hva? Dette: Helicobacter Pylorii bakterien, magesår, kan påvises med en blodprøve. Men, nå er det vel ikke nødvendig når Dr. Mark Hyman i øverste youtube-video nevner at det finnes en blodprøve for å sjekke for Heliobacter Pylorii. Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Ok, jeg ramset jo opp litt av hvert. Men det stemmer - jeg har selv tatt denne blodprøven nede hos min fastlege. Ganske vanlig, standard greie altså. Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Var det meg du spurte? Og kilde om hva? Dette: Helicobacter Pylorii bakterien, magesår, kan påvises med en blodprøve. Men, nå er det vel ikke nødvendig når Dr. Mark Hyman i øverste youtube-video nevner at det finnes en blodprøve for å sjekke for Heliobacter Pylorii. Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Ok, jeg ramset jo opp litt av hvert. Men det stemmer - jeg har selv tatt denne blodprøven nede hos min fastlege. Ganske vanlig, standard greie altså. Seriøst?! Visst det er mulig å påvise magesår/infeksjon av denne bakterien med blodprøve, hvorfor insisteres det da alltid på gastroskopi? Ifølge min fastlege så var også eneste måten å få påvist denne bakterien, via Gastroskopi, evt. via avføringsprøve. Da jeg opplyste min fastlege om at jeg for et par år siden fikk påvist bakteriell infeksjon i magen via et stikk-i-fingen-blodprøve så mente han at dette ikke var mulig. Derimot så er jeg personlig veldig sikker på at dette er mulig å påvise via blodprøve (pga. dannelse av antistoffer). Så hvem løy? Fastlegen min som mener at stikk-i-fingen-blodprøve ikke kan påvise denne bakterien, og at gastroskopi er eneste måten å få denne bakterien påvist(?) Eller legen på legevakten som jeg kom i kontakt med for ca. 2 år siden, som fant en bakteriell infeksjon i magen etter en urinprøve og stikk-i-fingen blodprøve? Fikk uansett tatt 2 vanlige blodprøver da jeg var til fastlegen for 2 dager siden. Forhåpentligvis så gir disse positivt svar på en eller flere "problemer" Endret 12. juni 2015 av KnutValentino Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Vet jo ikke om det er aktuellt for deg. Men kan du tenke deg å forsøke nikotinplaster, slik at du får redusert en kilde til mer vondt for kroppen? Kaffe har garvesyre. Ganske sterke saker. Men, sure oppstøt er ikke viktigste å kurere nå, eller er det det? Protonhemmere fås på resept, og gjør sitt til at magesyreproduksjonen avtar noe. All slags basiske produkter er på det langsiktige vondt verre for magesyrenivået ditt. Unngå det for en hver pris, om du har andre piller som hjelper. Er enig, gjør gastroundersøkelsen. Sikkert jævlig når det står på, men målet må jo bli å komme til bunns i dette. Snakk igjennom det med fastlegen flere ganger om du trenger det, slik at du kan føle deg litt tryggere på at du skal bli godt ivaretatt. Nikotin plaster benytter jeg allerede, av åpenbare grunner! Dette har også heldigvis gjort at mitt sigarettforbruk har blitt ca. 25% redusert. Kaffe drikker jeg ikke ofte allikevel, så dette er heldigvis ikke et problem. Koffeinpiller på 200 mg per stk er derimot noe jeg tar fast. Dette er noe jeg tar mindre av nå. I tillegg så passer jeg alltid på å spise noe før jeg inntar dette. Tar for tiden faktisk så mye som 160 mg Somac og 900 mg med Zantac (per døgn), uten at dette egentlig hjelper noe særlig. Melk og kamille te er det jeg til nå faktisk har funnet mest effektivt, selv om virkningen fra disse 2 er hovedsakelig veldig kortvarige. Når det gjelder Gastroskopi så unngår jeg ikke dette hovedsakelig fordi dette er så jævlig når det først står på, men hovedsakelig pga. ettervirkningene. Jeg lider av det som kalles Emetofobi, en fobi som har forbedret seg en god del de siste årene. Men en gastroskopi derimot vil med enormt høy sannsynlighet ødelegge meg så mye psykisk at jeg i forbindelse med emetofobi sannsynligvis vil være et rent angstvrak etter en slik opplevelse. Nei, gastroskopi er totalt uaktuelt visst jeg ikke får narkose. Evt. så skal det så mye benzoer til at musklene blir så avslappet at de ikke klarer å sette igang brekninger. Så lenge jeg blir nektet/ikke tilbudt dette så er jeg faktisk villig til å ta sjansen på både Blødende magesår, Hull i magesekken og Død. Noe som ikke skremmer meg mye, pga. den enormt sterke nedsatte bevisstheten jeg opplever for tiden. I tillegg så stoler jeg spesielt ikke på legene og sykepleierne på sykehuset her hvor jeg bor. Da disse er sannsynligvis noen av de mest kaldblodige og følelsesløse i hele Norge. I tillegg så legger jeg her ved en link, til dere som kanskje ikke er helt klar over hvor forferdelig og torturaktig en gastroskopi faktisk er!: http://www.dagensmedisin.no/debatt/gastroskopi-slangen-i-helvete/ Som dere ser; Til og med leger ville ikke gått gjennom en slik undersøkelse uten narkose! Og når det gjelder sykepleiere som kommer og lener seg over deg, og holder deg totalt fast, uten mulighet for å røre deg - Mens du gjesper etter luft, prøver å unnslippe og konstant brekker deg: Dette er faktisk noe som er en selvfølge at du vil oppleve mens det blir gjennomført en slik undersøkelse. Endret 12. juni 2015 av KnutValentino Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Har du vurdert å flytte til en annen region av landet? I håp om at du møter mer forståelsesfulle, og mindre tortursinnede leger og pleiere? Ikke at jeg har noen stedsangivelse. Nå skal jeg ikke dømme fastlegen din etter det lille du forteller, men det høres jo ut som det kanskje er fornuftig å finne seg en annen. Eller du kan laste ned youtube-videoen med VideoDownloadHelper eller liknende i f.eks. Firefox nettleser. Kopiere den over på et nettbrett, innstallere VLC gjennom f.eks. Google Play om du har android OS, og vise videoklippet til Dr. Mark Hyman og se hvilken respons fastlegen din da gir deg. Nå vet jeg dette er en internettkilde, men han er en høyt respektert og ansett doktor. Skriver kostholdslitteratur også gjør han. Personlig så tror jeg han har utrolig god peiling på hva han prater om i det videoklippet. Fastlegebytte kan du foreta 2 ganger i året. Og om du gjør dette omkring årsskifte så kan du nytte deg den før årsskifte og de 2 andre mulige over årsskifte, uten at det øker tallet 2, så gir det deg 3 tette opp til fastlegebyttemuligheter om du ønsker å teste ut flere over kort tid. Det er mange faktorer som betyr noe ved fastleger. Faglig dyktighet, vil nok de fleste ønske seg at fastlegen sin har. Kjenner du en følelse av det hos din? Kjemien mellom deg og fastlegen, er den god, eller merker du deg rastløs, og leter etter en grunn til å forsøke møte noen nye. Utover de få / mange fastlegebyttemulighetene per år, så har du mulighet til å betale en allmennlege i en privatklinikk ca. 1000 kr per konsultasjon. Kanskje dette er noen nødvendige hopp på veien din til bedring som du er nødt å smake på, for å vinne tillitt tilbake fra helsevesenet? Å gå til psykolog vil jo ikke endre noe på torturmetodene, men det kan for noen være greit å lette litt på lokket i sin trykkoker, ved å få pratet ut om ting. Du kan jo legge inn en klage på det sykehuset som driver med torturen til Fylkeslegen. Pasientombudet kan også være noen å prate med. Jeg synes den lenken din om gastroskopi var en øyenåpner, like mye som han uheldige pasienten som traff en torturist av en urolog. Han var jo ekstremt modig som stod fram og viste den vanskapte penisen sin med fullt bilde i avisen i etterkant. Vanskapt av urologien som punkterte urinrøret, og sykepleiere som gjorde det samme ved å holde pasienten fast, selv etter gjentatte protester og høylytte skrik. Ikke alle er like flinke på å få med seg det som blir sagt på et fremmed språk. Dr. Mark Hyman nevner at man skal unngå koffein. Slike stoffer er ja naturlige, men mange celler i kroppen reagerer på koffein også, så når du hører det er en god grunn for å unngå det, så bør man lytte til det. Flott at du bruker nikotinplaster. Spør fastlegen på hvor høy dose han kan gi deg, og forsøk høyeste dose nikotinplaster og kutt røykingen, for en kort periode. For så trappe litt ned på nikotinplasteret i etterkant når du er har vilje. En jeg kjenner fikk natriumopphopning i blodet av å bruke reseptfrie nikotintyggegummi. Unngå å gå tilbake til sigarettene som om det var en livsnødvendighet for deg. For fordøyelsessystemet er viktig. Så når han kom til sin fastlege med svensk morsmål, så ble han spurt med intense alvorlige øyne: "Har du vært utsatt for radioaktivitet !?" "Eh, nei" stotret han som svar. Så viste det seg at nikotintyggegummien var synderen. Så mitt råd er unngå den dritten. For å gi fordøyelsen din fiber så kan du spise en rekke ting. Prøv deg fram. Et par teskjeer "loppefrø" tilsvarer laktulose. For det er det den apotekmedisinen i virkeligheten er laget av. Ellers har man en rekke andre fiberrike frø, frukter, grønnsaker. Banan i moderate doser. Mange grønnsaker. Chia-frø, Linfrø er et par fine. Også er frø generellt bra, og man har mange nyttige som sesamfrø, gresskarkjerner, solsikkekjerner etc. En frukt fra Peru ved navn Lucuma. Poenget er å skape et godt miljø og få gitt kroppen næringsstoffer gjennom å skape en god fordøyelse, og få i deg nyttige ting den veien. Du bør notere deg progressjonen, og unngå matvarer som skaper trøbbel. En-og-en om gangen dessverre. Eller en "krasjtest" med godsaker. Ditt valg. Å teste en og en for å komme til bunns kan du gjøre siden. Men det man utsetter forblir ofte ugjort. Jeg får begrense meg litt. Men, lytt til hva Dr. Mark Hyman sier i siste halvdel av videoen om og om igjen for å få med deg alle poengene hans. Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Kom på et tips til. Siden du nært forestående blir nødt å kutte ut koffein. Som nok vil være nok en nedtur. Så har jeg kommet over informasjon om noe som kan virke oppkvikkende uten koffein. Det vil selvfølgelig ikke erstatte virkningen for reseptorene i kroppen din som reagerer på koffein. Så du vil sikkert måtte igjennom "avrusning" for stoffet okke som. Poenget mitt var å nevne noe du kan prøve istedetfor, som også virker oppkvikkende. Nemlig kjemien NO, altså nitrogen monoksid (oksid). For å få i deg det på med riktig ufarlig dosering og på en helt ufarlig måte, RØDBETE. Spis rødbete. Indikasjoner på at toppidrettsutøvere får opptil 5 % ekstra yteevne sier jo sitt !! Det er en liten nedside med rødbete, og det er at den inneholder mye jern. Så du kan kanskje overdoseres på jern. Spør fagfolk om hvor mye rødbete du kan ta til deg per uke. Google fram noen deeeilige smoothieoppskrifter basert på rødbete, om du ikke klarer smaken ved å drikke det rent. Rødbete vokser også svært godt i Norge, så her kan du leke hobbygartner. Du kan kjøpe rødbete selv. Eller betale en 45 - 55 kr for en flaske rødbetejuice i dagligvarebutikkene som fører det. Helsekostbutikkene tar ofte høyere priser, men de har ofte rødbetejuice inne. Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Fant en interessant relatert forskning, som viser at man ikke alltid kan stole på legemiddelfirmaer: http://forskning.no/2015/06/legemiddelfirma-avlyste-forskerens-foredrag Det var tiltenkt brukt for magesår, også var det skadelig for leveren viste det seg. Også forsøkte legemiddelfirmaet å stanse foredrag om å spre disse fakta. Anonymous poster hash: 7cb6e...db8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå